Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Elysée: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (10)
Citroën míří do segmentu levných sedanů. C-Elysée čeká nejen souboj se Škodou Rapidem, ale také se svým sourozencem, Peugeotem 301.

PSA Peugeot-Citroën provedl stejný krok jako konkurenční VW Group, levný sedan bude nabízet se dvěma tvářemi dvou značek, přičemž rozdíly mezi těmito verzemi jsou jen minimální.

Zvenku se odlišné prvky mezi Citroënem C-Elysée a Peugeotem 301 najdou snadno. C-Elysée přiváží svébytné detaily své značky, celkové tvary vozu jsou ale naprosto shodné s 301. Příď Citroënu s logem automobilky zakomponovaným do masky chladiče je však zamračenější než v případě Peugeotu. Přesto to mračícímu se Citroënu sluší více než Peugeotu s „otevřenými ústy.“

Koncová světla C-Elysée protažená do boku jsou sice větší než u 301 a pomáhají tak odlehčit masu zavazadelníku, přesto je „batoh“ na zádech auta mohutný. Stejný problém má třeba i Dacia Logan.

Vnitřním prostorem je na tom C-Elysée samozřejmě stejně jako 301. Vnitřek konkurenční Škody Rapid je podobně velký, zadní sedák je však ve Škodě položený výše, je navíc delší, tudíž lépe podpírá nohy.

Uvnitř se už rozdílů najde méně. Palubní deska je totiž u obou aut stejná, lehce se liší volant, který je u obou vozů dole zploštělý, a grafika přístrojů před řidičem. Vystavený Citroën disponoval dekorem imitujícím hliník, toto řešení působilo luxusněji než to v 301 s lesklými černými prvky.

Rozdílem je, že dekor u Citroënu pokračuje od středového panelu až před sedadlo spolujezdce. Lehce se liší i odstín použitých plastů, který zvýrazňuje luxusnější vzhled kabiny C-Elysée. Palubní deska je před spolujezdcem hluboce vykrojena jako u sesterského Peugeotu nebo jako u Citroënu C4 L.

C4 L má mimochodem podobné proporce jako C-Elysée, je však větší a luxusnější. Tento automobil na délku měří 4,62 metru, je tak o 19 centimetrů delší než C-Elysée.

Zavazadlový prostor levného Citroënu nabízí objem 506 litrů jako v případě 301. Rozdílem je pouze to, že část víka je u Citroënu čalouněna.

Zavazadelník má nepravidelný tvar, v nejužším místě je široký 97 centimetrů, dlouhý 103 cm a vysoký 56 cm pod plato. Kufr Škody Rapid má 550 litrů, na délku i šířku má 100 cm a je vysoký 55 centimetrů.

David Bureš
Diskuze (10)
Avatar - Igithegreat
7. 10. 2012 13:47
Interier - dvere
Akorat nechapu, proc ma 301, Citroen, i Rapid ve dverich plast, a ne latku... ja mam Punto a mam latku, ten plast mi prijde odporny.. i kdyz Peugeot a Citroen maji aspon neco na loket narozdil od Rapidu..
1. 10. 2012 10:46
Re: Rapid
mám stejnej názor a navíc si myslim ,že narozdíl od Rapidu, Peugeot a Citroen postavili něco co bude opravdu levnou alernativou Loganu či thalie.
tzn. myslim ,že rozhodně nebude cena začínat na 290 tis
Avatar - eliot
29. 9. 2012 10:45
Rapid
Tenhle Citroen se mi zdá povedenější než Rapid ;-)
29. 9. 2012 09:17
Re: Anti evolucia!
Tak ako pises "pouzivalo". Kristalku som pocuval ako chlapec. Teraz sa vsak na palubovku dava okrem vyskacov aj stredny kanal Dolby.
Avatar - Pekelná Micinka
28. 9. 2012 18:21
P x C
No zvenčí se mi líbí víc 301ka. Zejména zadní část. Interiéry budou naživo tak nastejno, některý detail je pohlednější u Peugeotu, jiný u Citroenu. Ale P301 se nesnaží tolik maskovat, že je to "socka". Škoda, že není fotka C-Elyssé zboku, jako u P301, pak by se vidělo, že je oboje má ten stejný syndrom skákající kozy a že si nemají co vyčítat.