28.9. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Citroën C-Elysée: První živé dojmy

 

Citroën míří do segmentu levných sedanů. C-Elysée čeká nejen souboj se Škodou Rapidem, ale také se svým sourozencem, Peugeotem 301.

PSA Peugeot-Citroën provedl stejný krok jako konkurenční VW Group, levný sedan bude nabízet se dvěma tvářemi dvou značek, přičemž rozdíly mezi těmito verzemi jsou jen minimální.

Zvenku se odlišné prvky mezi Citroënem C-Elysée a Peugeotem 301 najdou snadno. C-Elysée přiváží svébytné detaily své značky, celkové tvary vozu jsou ale naprosto shodné s 301. Příď Citroënu s logem automobilky zakomponovaným do masky chladiče je však zamračenější než v případě Peugeotu. Přesto to mračícímu se Citroënu sluší více než Peugeotu s „otevřenými ústy.“

Koncová světla C-Elysée protažená do boku jsou sice větší než u 301 a pomáhají tak odlehčit masu zavazadelníku, přesto je „batoh“ na zádech auta mohutný. Stejný problém má třeba i Dacia Logan.

Vnitřním prostorem je na tom C-Elysée samozřejmě stejně jako 301. Vnitřek konkurenční Škody Rapid je podobně velký, zadní sedák je však ve Škodě položený výše, je navíc delší, tudíž lépe podpírá nohy.

Uvnitř se už rozdílů najde méně. Palubní deska je totiž u obou aut stejná, lehce se liší volant, který je u obou vozů dole zploštělý, a grafika přístrojů před řidičem. Vystavený Citroën disponoval dekorem imitujícím hliník, toto řešení působilo luxusněji než to v 301 s lesklými černými prvky.

Rozdílem je, že dekor u Citroënu pokračuje od středového panelu až před sedadlo spolujezdce. Lehce se liší i odstín použitých plastů, který zvýrazňuje luxusnější vzhled kabiny C-Elysée. Palubní deska je před spolujezdcem hluboce vykrojena jako u sesterského Peugeotu nebo jako u Citroënu C4 L.

C4 L má mimochodem podobné proporce jako C-Elysée, je však větší a luxusnější. Tento automobil na délku měří 4,62 metru, je tak o 19 centimetrů delší než C-Elysée.

Zavazadlový prostor levného Citroënu nabízí objem 506 litrů jako v případě 301. Rozdílem je pouze to, že část víka je u Citroënu čalouněna.

Zavazadelník má nepravidelný tvar, v nejužším místě je široký 97 centimetrů, dlouhý 103 cm a vysoký 56 cm pod plato. Kufr Škody Rapid má 550 litrů, na délku i šířku má 100 cm a je vysoký 55 centimetrů.

Přečtěte si také první dojmy z Peugeotu 301

Spolupracujeme s TipCars.com
Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn…

Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat

Boj mezi americkým Applem a společností Nokia končí…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na…

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného…

 



 
Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Dnes 12:53

Francouzi opět stylově přestaví svůj nový sportovní model Mégane Renault Sport v rámci Velké ceny Monaka formule 1.




Blesk.cz

Zpěvačka Debbi 3 roky nepije: Byla jsem sama sobě nebezpečná a ničila okolí!

Zpěvačka Debbi 3 roky nepije: Byla jsem sama sobě…

Nejenom kvůli pár kilům navíc, ale hlavně kvůli své psychice, přestala Debbi (24) pít alkohol. Zpěvačka měla…

Vladimír (†48), který zemřel na Everestu: Jeho žena sledovala smrt v přímém přenosu

Vladimír (†48), který zemřel na Everestu: Jeho žena…

Slovák Vladimír Štrba zemřel o víkendu při svém druhém pokusu o zdolání nejvyšší hory světa Mt. Everest. Ke…

 

iSport.cz

Kvitová blízko návratu! Chce na Wimbledon, zvaží ještě i French Open

Kvitová blízko návratu! Chce na Wimbledon, zvaží…

Návrat Petry Kvitové po vážném zranění ruky z prosincového přepadení se blíží. Česká tenistka stále figuruje v…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn z rýnovické věznice v Jablonci nad Nisou. Byl odsouzen…

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se dají krásně fotit i rychlé vozy Formule 1

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se…

Mohou vypadat fotografie závodů Formule 1 pořízené fotoaparátem z roku 1913 dramaticky? Vozy totiž jezdí tak…