28.9. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Citroën C-Elysée: První živé dojmy

 

Citroën míří do segmentu levných sedanů. C-Elysée čeká nejen souboj se Škodou Rapidem, ale také se svým sourozencem, Peugeotem 301.

PSA Peugeot-Citroën provedl stejný krok jako konkurenční VW Group, levný sedan bude nabízet se dvěma tvářemi dvou značek, přičemž rozdíly mezi těmito verzemi jsou jen minimální.

Zvenku se odlišné prvky mezi Citroënem C-Elysée a Peugeotem 301 najdou snadno. C-Elysée přiváží svébytné detaily své značky, celkové tvary vozu jsou ale naprosto shodné s 301. Příď Citroënu s logem automobilky zakomponovaným do masky chladiče je však zamračenější než v případě Peugeotu. Přesto to mračícímu se Citroënu sluší více než Peugeotu s „otevřenými ústy.“

Koncová světla C-Elysée protažená do boku jsou sice větší než u 301 a pomáhají tak odlehčit masu zavazadelníku, přesto je „batoh“ na zádech auta mohutný. Stejný problém má třeba i Dacia Logan.

Vnitřním prostorem je na tom C-Elysée samozřejmě stejně jako 301. Vnitřek konkurenční Škody Rapid je podobně velký, zadní sedák je však ve Škodě položený výše, je navíc delší, tudíž lépe podpírá nohy.

Uvnitř se už rozdílů najde méně. Palubní deska je totiž u obou aut stejná, lehce se liší volant, který je u obou vozů dole zploštělý, a grafika přístrojů před řidičem. Vystavený Citroën disponoval dekorem imitujícím hliník, toto řešení působilo luxusněji než to v 301 s lesklými černými prvky.

Rozdílem je, že dekor u Citroënu pokračuje od středového panelu až před sedadlo spolujezdce. Lehce se liší i odstín použitých plastů, který zvýrazňuje luxusnější vzhled kabiny C-Elysée. Palubní deska je před spolujezdcem hluboce vykrojena jako u sesterského Peugeotu nebo jako u Citroënu C4 L.

C4 L má mimochodem podobné proporce jako C-Elysée, je však větší a luxusnější. Tento automobil na délku měří 4,62 metru, je tak o 19 centimetrů delší než C-Elysée.

Zavazadlový prostor levného Citroënu nabízí objem 506 litrů jako v případě 301. Rozdílem je pouze to, že část víka je u Citroënu čalouněna.

Zavazadelník má nepravidelný tvar, v nejužším místě je široký 97 centimetrů, dlouhý 103 cm a vysoký 56 cm pod plato. Kufr Škody Rapid má 550 litrů, na délku i šířku má 100 cm a je vysoký 55 centimetrů.

Přečtěte si také první dojmy z Peugeotu 301

Spolupracujeme s TipCars.com
Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno

Sedm let vězení a peněžitý trest 21,9 milionu korun…

Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu? Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu?

Již dávno tak úplně neplatí, že by se v segmentu…

Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET

Počty ztrátových prodejen v menších obcích v Česku…

Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný

Ministr školství Štech ubránil pro svůj rezort 1,8…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na…

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného…

 



 
BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

Dnes 11:52

BMW stylově oslavuje 40 let od uvedení první generace řady 7. Výroční vydání aktuální generace řady 7 s exkluzivním designem exteriéru a interiéru podtrhuje charakter luxusních limuzín.




Blesk.cz

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je údajně mučit i na pracovišti

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je…

Důkazy, že firma Volkswagen spolupracovala s brazilskou vojenskou diktaturou, vedla černé listiny vlastních…

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

 

iSport.cz

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl, usmívá se útočník Zbrojovky

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl,…

Žádné nevraživé pohledy z obou stran, naopak idylka. Útočník Michal Škoda (29) se po návratu do Brna…

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou hvězdu, Plzeň Limberského

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou…

Od prvních minut na plné pecky. Fotbalisté Slavie a Viktorie Plzeň vyběhnou do úvodního ostrého, zároveň jednoho…

 

Reflex.cz

Historie erotických hraček: Kleopatra používala vibrátor složený z papyrusu a živých včel

Historie erotických hraček: Kleopatra používala…

Nejstarší erotická pomůcka byla vyrobena z kamene a její stáří se datuje dobou kamennou, tedy dobou před více…

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal, nyní žije v ústraní a dcera ji nechala zbavit svéprávnosti

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal,…

Každá rodina má svá tajemství, vnitřní sváry a neshody, které se snaží držet za každou cenu za zavřenými dveřmi.…