Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 301: První živé dojmy

David Bureš David Bureš 27. 9. 2012 • 02:34
18
49
Zobrazit náhledy (18)
Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301
Levný sedan se lvem ve znaku má premiéru v Paříži. Jak působí ve srovnání s konkurenční Škodou Rapid?

Peugeot 301 bude chtít na zákazníky zapůsobit několika prvky – líbivým francouzským designem, nízkou cenovkou a ohromným zavazadelníkem. Mezi jeho konkurenty bude patřit duo koncernu VW Group – Škoda Rapid a SEAT Toledo.

Designem automobil navazuje především na 208. Prvky na přídi jsou takřka shodné s tímto malým Peugeotem – maska i hlavní světlomety se liší opravdu jen minimálně. Přední blatníky jsou mohutné, nafouklá kapota je umístěna vysoko. Do tvaru v tomto případě promluvila ochrana chodců.

Křivky jsou sice líbivé, nejedná se však o francouzskou extravaganci s mnoha prolisy a hranami, jsou velice jednoduché. Hlavním tématem při návrhu auta byla totiž jeho nízká cena.

To je patrné hlavně vevnitř. Kabina je jednoduše řešená, o ozdobu se starají pouze lesklé černé prvky. Středový panel působí jak stěna – strmě stoupá vzhůru. Spolujezdec tu má mnoho prostoru pro nohy – palubní deska je před ním hluboce vykrojena.

Vnitřním prostorem (a vlastně i svým zpracováním) je na tom 301 velice podobně jako Rapid. Levná Škoda však má zadní sedák položený výše, který je navíc delší, tudíž lépe podpírá nohy.

To, jak se šetřilo, dokazuje vedle tvrdých plastů také stahování bočních oken. Příslušná tlačítka pro stažení oken jsou totiž umístěna na centrálním panelu. Z místa řidiče však naštěstí lze otevřít všechna čtyři boční okna. Také vzadu nejsou tlačítka pro ovládání oken umístěna na dveřích, ale na panelu mezi předními sedadly. Pro majitele Dacie Logan to není nic nového.

Zadní sedačky pak nemají výškově nastavitelné opěrky hlavy, a to ani v případě lépe vybavené varianty s čalouněním kombinujícím tkaninu a kůži.

Související články

Zavazadlový prostor nabízí objem 506 litrů. Zavazadelník má nepravidelný tvar, v nejužším místě je široký 97 centimetrů, dlouhý 103 cm a vysoký 56 cm pod plato. Kufr Rapidu má 550 litrů, na délku i šířku má 100 cm a je vysoký 55 centimetrů.

Zavazadelník se otevírá tlačítkem v kabině, které je umístěno nalevo od volantu. Víko kufru není čalouněné, dno může být plastové. Víko se otevírá do nešikovného úhlu, kvůli kterému je nutné dávat pozor na hlavu při nakládání zavazadel. Lze však posunout tak, aby toto nebezpečí nehrozilo.

Tak jako VW Group i PSA Peugeot Citroën nabídne dva levné modely se stejným základem. Bratrem 301 je Citroën C-Elysée.

Témata
Avatar - Ji/Ri
10. 11. 2012 21:11
GTI vs. Inescent....
Najdi rozdíly..... neřešme jméno nicku a nevšímejme si značek.....
Je to stejné.... Jeden adoruje vw - úplně levně a uboze a druhý Hujdeeeee...levně a uboze... I když, bohužel, ten matla Ines. , ten aspoň tapetuje občas důkazy.....
GTI, GTI.... proč to děláš? .... to tě opravdu tak inspirují nebo motivují s tím levným análním speleologismem? .... ani nevíš, jak mi to je líto.... z celého acz ses dal číst - myslím redakci acz.... a ted tyhlety slinty.... 8-s :no: :no: :no: :no:
28. 9. 2012 15:52
Anti evolucica!
Kde ma reproduktory? Vpredu ich ma asi len na palubovke - vz. VW Golf III r.1991. V zadnych dverach tiez nic!
Sorry, asi ma "Stealth Sound System"!
Avatar - PeterLuk
28. 9. 2012 13:45
Re: ŠETŘENÍ?
:yes: :yes:

Tí čo nadávajú na umiestnenie ovládačov okien na stredovú konzolu, nech pozrú na Rapid, ktorí nemá žiadne (pre zadné sedadlá) >:-[] >:-[]
Avatar - PeterLuk
28. 9. 2012 13:44
Re: Brrrr...
>:D >:D
28. 9. 2012 01:43
Vizuální zklamání
Tak musím přiznat, že i pro mě to je nepříjemné překvapení - na těch prvních firemních fotkách to auto vypadalo o 100 % líp, po prohlídce těhle fotek cítím velké zklamání. To auto může v Evropě zachránit už jenom opravdu skvělá cena....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku