Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Elysée WTCC odhalen včetně technických dat

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Francouzská automobilka se vydává na novou půdu a se Sebastienem Loebem míří do seriálu WTCC, pro nějž si připravila závodní speciál na základech sedanu C-Elysée.

Měsíc po potvrzení rozhodnutí o vstupu do světa Mistrovství světa cestovních vozů v roce 2014 odhaluje Citroën podobu svého nového speciálu. Sedan postavený na základech sériového modelu C-Elysée je připraven pro Sebastiena Loeba a představuje první vůz pro WTCC připravený podle nových pravidel.

Zástupci automobilky Citroën včetně Loeba zmiňovali možnost vstupu francouzské značky na závodní okruhy již na loňském autosalonu v Paříži. O rok později na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se ve světové premiéře představí nový zbraň Citroënu, s níž se Sebastien Loeb postaví proti vozům značek BMW, Chevrolet, Honda, Lada a Seat.

Důvodem pro zvolení modelu C-Elysée za základ speciálu pro WTCC jsou jeho kompaktní rozměry, karoserie typu sedan a pak také skutečnost, že se jedná o model, s nímž chce francouzská automobilka zamířit vedle Evropy a Ruska i na další světové trhy.

Ze sériového modelu toho při stavbě C-Elysée pro WTCC mnoho nezůstalo a i skelet je důkladně vyztužen a doplněn o bezpečnostní klec. Povrchové panely karoserie jsou z ocelového plechu a kompozitních materiálů.

V přídi je uložen přeplňovaný čtyřventilový čtyřválec od Citroën Racing, který z objemu 1598 cm3 poskytuje výkon 279 kW (380 k) při 6000 min-1 a točivý moment 400 N.m při 4500 min-1. Prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Sadev jsou poháněna přední kola.

Závodní C-Elysée je dlouhý 4577 mm, široký 1950 mm, má rozvor náprav 2700 mm a rozchod kol 1750 mm vpředu i vzadu. O zpomalení a zastavení vozu, jehož hmotnost je podle pravidel 1100 kg včetně pilota, se starají brzdové kotouče o průměru 380 mm vpředu a 300 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové, resp. dvoupístkové třmeny. Kontakt s asfaltem mají na starosti 18-palcová kola obutá do pneumatik Yokohama.

V současnosti Citroën rozjíždí program ostrých jízdních testů C-Elysée pro WTC a první nasazení do závodů čeká tento sedan na začátku příští sezóny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
25. 7. 2013 22:21
Re: Zajímavé je, že
asi som mal pod rukou spatne vozy od psa >:D . Ani jeden nemal repasovanu zadnu napravu, netiekol olej, klima a posuvanie sedaciek slo normalne
Avatar - KANKUNEN
25. 7. 2013 14:21
Re: Zajímavé je, že
Na firmě právě máme Partnera a tam jsme to dělali v 80 t. Jde o ten přístup od 405ky až po konec prvního Berlinga furt špatně. To nemluvím o těch ostatních věcech, průsaky oleje, klima co jede jak soustruh a takové ty drobnůstky co v Toyotě fungují pořád i když je o deset let starší. Teď mě napadá třeba posuv sedadel v PSA se s tím pereš, v Toyotě to jde lehce a přesně.
Avatar - iudex
25. 7. 2013 14:08
Re: Zajímavé je, že
Klišé o nedostižnom komforte C5 vďaka hydropneumatickému podvozku je blbosť a každý, kto sa s tým autom viezol, zistí, že to nie je žiadna bezkonkurenčná jazda. Drobné nerovnosti to síce žehlí, ale väčšie nijak extra a ani v zatáčkach nemáš nejak športový pocit, také Mondeo s konvenčným podvozkom dokáže jazdiť porovnateľne komfortne, avšak je v zákrutách agilnejšie.
25. 7. 2013 13:27
Re: Zajímavé je, že
fajn, ale to ze existuje firma na opravu 10 rocnych modelov psa neznamena, ze sa rozpadne kazdy kus, pripadne vacsina z nic. Mam skusenost (pozitivnnu) len s novsimi modelmi. Riesit v diskusii 10 a viac rocne auta povazujem za nezaujimave ;-)
25. 7. 2013 13:24
Re: Zajímavé je, že
všetky auta na ktoré ta firma robí repas zadnej nápravy končia generačne pri Xsare (podľa ich ponuky) čo je do roku 2003. Potom už neponúkajú žiaden repas na nič novšie, tak asi to už majú poriešené. Sám som odjazdil na C4 cez 180tis km (po slovenských cestách) a žiaden problém so zadnou nápravou som nemal...a to auto ďalej jazdí dodnes