Citroën C-Elysée WTCC odhalen včetně technických dat

 

Francouzská automobilka se vydává na novou půdu a se Sebastienem Loebem míří do seriálu WTCC, pro nějž si připravila závodní speciál na základech sedanu C-Elysée.

Měsíc po potvrzení rozhodnutí o vstupu do světa Mistrovství světa cestovních vozů v roce 2014 odhaluje Citroën podobu svého nového speciálu. Sedan postavený na základech sériového modelu C-Elysée je připraven pro Sebastiena Loeba a představuje první vůz pro WTCC připravený podle nových pravidel.

Zástupci automobilky Citroën včetně Loeba zmiňovali možnost vstupu francouzské značky na závodní okruhy již na loňském autosalonu v Paříži. O rok později na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se ve světové premiéře představí nový zbraň Citroënu, s níž se Sebastien Loeb postaví proti vozům značek BMW, Chevrolet, Honda, Lada a Seat.

Důvodem pro zvolení modelu C-Elysée za základ speciálu pro WTCC jsou jeho kompaktní rozměry, karoserie typu sedan a pak také skutečnost, že se jedná o model, s nímž chce francouzská automobilka zamířit vedle Evropy a Ruska i na další světové trhy.

Ze sériového modelu toho při stavbě C-Elysée pro WTCC mnoho nezůstalo a i skelet je důkladně vyztužen a doplněn o bezpečnostní klec. Povrchové panely karoserie jsou z ocelového plechu a kompozitních materiálů.

V přídi je uložen přeplňovaný čtyřventilový čtyřválec od Citroën Racing, který z objemu 1598 cm3 poskytuje výkon 279 kW (380 k) při 6000 min-1 a točivý moment 400 N.m při 4500 min-1. Prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Sadev jsou poháněna přední kola.

Závodní C-Elysée je dlouhý 4577 mm, široký 1950 mm, má rozvor náprav 2700 mm a rozchod kol 1750 mm vpředu i vzadu. O zpomalení a zastavení vozu, jehož hmotnost je podle pravidel 1100 kg včetně pilota, se starají brzdové kotouče o průměru 380 mm vpředu a 300 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové, resp. dvoupístkové třmeny. Kontakt s asfaltem mají na starosti 18-palcová kola obutá do pneumatik Yokohama.

V současnosti Citroën rozjíždí program ostrých jízdních testů C-Elysée pro WTC a první nasazení do závodů čeká tento sedan na začátku příští sezóny.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na…

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…