Citroën C-Elysée WTCC odhalen včetně technických dat

 

Francouzská automobilka se vydává na novou půdu a se Sebastienem Loebem míří do seriálu WTCC, pro nějž si připravila závodní speciál na základech sedanu C-Elysée.

Měsíc po potvrzení rozhodnutí o vstupu do světa Mistrovství světa cestovních vozů v roce 2014 odhaluje Citroën podobu svého nového speciálu. Sedan postavený na základech sériového modelu C-Elysée je připraven pro Sebastiena Loeba a představuje první vůz pro WTCC připravený podle nových pravidel.

Zástupci automobilky Citroën včetně Loeba zmiňovali možnost vstupu francouzské značky na závodní okruhy již na loňském autosalonu v Paříži. O rok později na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se ve světové premiéře představí nový zbraň Citroënu, s níž se Sebastien Loeb postaví proti vozům značek BMW, Chevrolet, Honda, Lada a Seat.

Důvodem pro zvolení modelu C-Elysée za základ speciálu pro WTCC jsou jeho kompaktní rozměry, karoserie typu sedan a pak také skutečnost, že se jedná o model, s nímž chce francouzská automobilka zamířit vedle Evropy a Ruska i na další světové trhy.

Ze sériového modelu toho při stavbě C-Elysée pro WTCC mnoho nezůstalo a i skelet je důkladně vyztužen a doplněn o bezpečnostní klec. Povrchové panely karoserie jsou z ocelového plechu a kompozitních materiálů.

V přídi je uložen přeplňovaný čtyřventilový čtyřválec od Citroën Racing, který z objemu 1598 cm3 poskytuje výkon 279 kW (380 k) při 6000 min-1 a točivý moment 400 N.m při 4500 min-1. Prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Sadev jsou poháněna přední kola.

Závodní C-Elysée je dlouhý 4577 mm, široký 1950 mm, má rozvor náprav 2700 mm a rozchod kol 1750 mm vpředu i vzadu. O zpomalení a zastavení vozu, jehož hmotnost je podle pravidel 1100 kg včetně pilota, se starají brzdové kotouče o průměru 380 mm vpředu a 300 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové, resp. dvoupístkové třmeny. Kontakt s asfaltem mají na starosti 18-palcová kola obutá do pneumatik Yokohama.

V současnosti Citroën rozjíždí program ostrých jízdních testů C-Elysée pro WTC a první nasazení do závodů čeká tento sedan na začátku příští sezóny.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na…

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…