Test Auto.cz

Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech 110k EAT6 – Jezděte jako Miss

27.7. 2016
Verdikt
 

Malý crosssover na bázi Peugeotu 208 se vyrábí od roku 2013. Letos na jaře prodělal modernizaci a kromě toho s ním jezdí také francouzská Miss...

Crossovery stále táhnou kupující nových aut. Jak jinak si vysvětlit, že recenzovaná 2008 je nejprodávanějším modelem francouzské automobilky. Za tři roky výroby se pro něj po celém světě rozhodlo více než 580 000 klientů. A to je velice slibné číslo, uvážíme-li, že 2008 není až tak tradičním zástupcem své značky. Kdyby takového úspěchu dosáhla 208 nebo větší 308, asi bychom se tomu ani tolik nepodivovali. Holt, crossovery táhnou!

Na první pohled

Novou 2008 poznáte od té původní na první pohled. Asi nejvíce jsou změny patrné na přední části. Ta je výraznější, zejména zásluhou nové masky chladiče s vertikálním žebrováním. Vzhled dále dotváření černé a zároveň chromované zvláštně vykrojené svítilny s 3D efektem. Logo výrobce je nyní ještě větší.

Druhou novinkou je rozšíření verzí výbav. K dosavadním Access, Active a Allure přibyla testovaná GT Line, která je zároveň novým vrcholem celé řady. Spolu s Allure sdílí plastové lemy blatníků, které těmto verzím dávají ještě o špetku zajímavější vzhled.

Peugeot 2008 ale chce být také stylovým automobilem. A nutno říci, že se mu to docela daří, zejména ve fešné vrcholné testované verzi GT Line. Jsou to především ženy, které na toto koukají. A ocení to. V našem případě styl dále podporoval třeba lak karoserie „červená Ultimate“. Vozu dodával zvláštní půvab, ovšem aby tomu tak bylo, znamená to zaškrtnout v ceníku příslušnou položku znějící na částku 17.000 korun. A to už tak radostné není. Dokonce i navigace je levnější, když vyjde na přijatelných 13.400 korun.

Letní cestování dále zpříjemňovala panoramatická střecha. Tlačítkem na středovém tunelu ale ovládáte pouze její clonu. Otevřít střechu tak, jak to umí třeba Škoda Yeti, tenhle peugeot neumožňuje. Na druhou stranu, ani některá dražší auta toto nenabízejí. Za všechny zmíním Audi Q5.

Výsadou verze GT Line jsou rovněž skvělá přední sedadla. Jsou téměř sportovně konturovaná a navíc vyvedená v kombinaci kůže a látky. Základní verze vozu mají sedadla o něco plošší.

Tři válce musí stačit

Původně poháněly 2008 také čtyřválcový zážehový motor, konkrétně 1.6 VTi. Od modernizace se však již nenabízí. Jeho místo zaujal přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech. Pod kapotou 2008 existuje ve dvou verzích: s 60 a 81 kW. Překvapivě se neodlišují pouze elektronikou, nýbrž třeba i turbodmychadlem. Nejvýkonnější verze je nabízena výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, naopak u slabší testované si můžete vybrat, zda chcete řadit (v tomto případě je převodovka pětistupňová) nebo jako v testovaném případě tuto nezbytnou činnost svěříte automatice.

A je to právě samočinná převodovka, která je z našich zkušeností skvělou volbou. Nejde totiž o žádný věčně škubající automatizovaný manuál (robot), ale o poctivý planetový automat s měničem momentu. Pod označením EAT6 se ukrývá sofistikované šestistupňové ústrojí od společnosti Aisin.

obrázek [600 x 308]

A řadí tak hladce a plynule, že je to až návykové. Nechybí ani možnost volit převody ručně, ovšem pouze pákou voliče. Bohužel nižší „kvalty“ řadíte pohybem páky dozadu. Správně by to mělo být obráceně. Manuální řazení je ale spíše hračkou. Vzhledem k účinnému uzamykání měniče lze i v režimu D využívat brzdný moment pohonu. Toho je však ve skutečnosti pomálu, jak je dnes obvyklé. Možná i proto se v současnosti preferuje u automatů režim plachtění. Ten ale převodovka EAT6 nenabízí. Páka voliče převodovky je se skříní spojena mechanickou vazbou. A jelikož je kulisa složitého tvaru, obejde se páka bez pojistky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 2008 GT Line 1.2

Cena v základní výbavě: 480 000 Kč Cena v testované výbavě: 538 900 Kč

Základní výbava:Dvouzónová klimatizace, 17palcová kola, šest airbagů, ISOFIX, Grip control, světla LED pro denní svícení, aktivace zadního stěrače při zařazení zpátečky a zapnutých předních stíračích, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, dvě zásuvky 12V, sportovní sedadla v kombinaci kůže a látka, kožený volant, hliníkové pedály, hagusy (podélné střešní lišty), zatmavená skla, vrstvené čelní skol, atd.

Výbava testovaného vozu:Active City Break (+ 6.500,-), Panoramatická střecha s elektricky ovládanou clonou (+ 15.500,-), Zadní kamera pro snadné couvání (+ 6.500,-), Navigace (+13.400,-), lak červená Ultimate (+ 17.000,-).

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5 Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5

Šéf britské tajné služby MI5 Andrew Parker dnes řekl, že…

Jak zdokonalují řízení policisté v Británii? Hrají závodní hry Jak zdokonalují řízení policisté v Británii? Hrají závodní hry

Strážníci z jednoho britského hrabství mají opravdu…

Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD

Pokud by se Británie odvrátila od plánovaného odchodu z…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 2008 GT Line 1.2
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.1 / 4.8
Emise CO2:110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 550
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4159
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1556
d) rozvor (mm): 2537
e) rozchod vpředu (mm): 1482
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech 110k…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na číču Hany Gregorové! Proboha, proč to napsal?

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na…

Pornobásničky, které skrz Facebook posílal zhrzený milenec Ondřej Koptík (34) své bývalé partnerce Haně…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

City válí i v Lize mistrů, zdolali Neapol. Realu zachránil alespoň bod Ronaldo

City válí i v Lize mistrů, zdolali Neapol. Realu…

Fotbalisté Realu Madrid remizovali ve třetím kole Ligy mistrů 1:1 s Tottenhamem a se sedmi body se s londýnským…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…