Test Auto.cz

Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech 110k EAT6 – Jezděte jako Miss

27.7. 2016
Verdikt
 

Malý crosssover na bázi Peugeotu 208 se vyrábí od roku 2013. Letos na jaře prodělal modernizaci a kromě toho s ním jezdí také francouzská Miss...

Crossovery stále táhnou kupující nových aut. Jak jinak si vysvětlit, že recenzovaná 2008 je nejprodávanějším modelem francouzské automobilky. Za tři roky výroby se pro něj po celém světě rozhodlo více než 580 000 klientů. A to je velice slibné číslo, uvážíme-li, že 2008 není až tak tradičním zástupcem své značky. Kdyby takového úspěchu dosáhla 208 nebo větší 308, asi bychom se tomu ani tolik nepodivovali. Holt, crossovery táhnou!

Na první pohled

Novou 2008 poznáte od té původní na první pohled. Asi nejvíce jsou změny patrné na přední části. Ta je výraznější, zejména zásluhou nové masky chladiče s vertikálním žebrováním. Vzhled dále dotváření černé a zároveň chromované zvláštně vykrojené svítilny s 3D efektem. Logo výrobce je nyní ještě větší.

Druhou novinkou je rozšíření verzí výbav. K dosavadním Access, Active a Allure přibyla testovaná GT Line, která je zároveň novým vrcholem celé řady. Spolu s Allure sdílí plastové lemy blatníků, které těmto verzím dávají ještě o špetku zajímavější vzhled.

Peugeot 2008 ale chce být také stylovým automobilem. A nutno říci, že se mu to docela daří, zejména ve fešné vrcholné testované verzi GT Line. Jsou to především ženy, které na toto koukají. A ocení to. V našem případě styl dále podporoval třeba lak karoserie „červená Ultimate“. Vozu dodával zvláštní půvab, ovšem aby tomu tak bylo, znamená to zaškrtnout v ceníku příslušnou položku znějící na částku 17.000 korun. A to už tak radostné není. Dokonce i navigace je levnější, když vyjde na přijatelných 13.400 korun.

Letní cestování dále zpříjemňovala panoramatická střecha. Tlačítkem na středovém tunelu ale ovládáte pouze její clonu. Otevřít střechu tak, jak to umí třeba Škoda Yeti, tenhle peugeot neumožňuje. Na druhou stranu, ani některá dražší auta toto nenabízejí. Za všechny zmíním Audi Q5.

Výsadou verze GT Line jsou rovněž skvělá přední sedadla. Jsou téměř sportovně konturovaná a navíc vyvedená v kombinaci kůže a látky. Základní verze vozu mají sedadla o něco plošší.

Tři válce musí stačit

Původně poháněly 2008 také čtyřválcový zážehový motor, konkrétně 1.6 VTi. Od modernizace se však již nenabízí. Jeho místo zaujal přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech. Pod kapotou 2008 existuje ve dvou verzích: s 60 a 81 kW. Překvapivě se neodlišují pouze elektronikou, nýbrž třeba i turbodmychadlem. Nejvýkonnější verze je nabízena výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, naopak u slabší testované si můžete vybrat, zda chcete řadit (v tomto případě je převodovka pětistupňová) nebo jako v testovaném případě tuto nezbytnou činnost svěříte automatice.

A je to právě samočinná převodovka, která je z našich zkušeností skvělou volbou. Nejde totiž o žádný věčně škubající automatizovaný manuál (robot), ale o poctivý planetový automat s měničem momentu. Pod označením EAT6 se ukrývá sofistikované šestistupňové ústrojí od společnosti Aisin.

obrázek [600 x 308]

A řadí tak hladce a plynule, že je to až návykové. Nechybí ani možnost volit převody ručně, ovšem pouze pákou voliče. Bohužel nižší „kvalty“ řadíte pohybem páky dozadu. Správně by to mělo být obráceně. Manuální řazení je ale spíše hračkou. Vzhledem k účinnému uzamykání měniče lze i v režimu D využívat brzdný moment pohonu. Toho je však ve skutečnosti pomálu, jak je dnes obvyklé. Možná i proto se v současnosti preferuje u automatů režim plachtění. Ten ale převodovka EAT6 nenabízí. Páka voliče převodovky je se skříní spojena mechanickou vazbou. A jelikož je kulisa složitého tvaru, obejde se páka bez pojistky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 2008 GT Line 1.2

Cena v základní výbavě: 480 000 Kč Cena v testované výbavě: 538 900 Kč

Základní výbava:Dvouzónová klimatizace, 17palcová kola, šest airbagů, ISOFIX, Grip control, světla LED pro denní svícení, aktivace zadního stěrače při zařazení zpátečky a zapnutých předních stíračích, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, dvě zásuvky 12V, sportovní sedadla v kombinaci kůže a látka, kožený volant, hliníkové pedály, hagusy (podélné střešní lišty), zatmavená skla, vrstvené čelní skol, atd.

Výbava testovaného vozu:Active City Break (+ 6.500,-), Panoramatická střecha s elektricky ovládanou clonou (+ 15.500,-), Zadní kamera pro snadné couvání (+ 6.500,-), Navigace (+13.400,-), lak červená Ultimate (+ 17.000,-).

Obliba konopí živí kosmetické firmy, vydělávají desítky milionů Obliba konopí živí kosmetické firmy, vydělávají desítky milionů

Prodeje konopné kosmetiky rostou. A obejde se bez THC.…

Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 2008 GT Line 1.2
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.1 / 4.8
Emise CO2:110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 550
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4159
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1556
d) rozvor (mm): 2537
e) rozchod vpředu (mm): 1482
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech 110k…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Dcera Řepky randí s urostlým modelem! Je to expřítel Nikol z VyVolených

Dcera Řepky randí s urostlým modelem! Je to expřítel…

Dcera fotbalového bouřliváka Tomáše Řepky (43) Veronika (21) randí s urostlým modelem Danielem Vojtěchem (25)! A…

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Bavič Petr Novotný (69) na začátku roku doslova utekl hrobníkovi z lopaty. Po několika operacích, kdy mu selhalo…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to dotáhneme tenhle týden

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU | Už deset posil přivedla do svého kádru před startem nové sezony Sparta. A tohle číslo v…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…