Test Auto.cz

Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech 110k EAT6 – Jezděte jako Miss

27.7. 2016
Verdikt
 

Malý crosssover na bázi Peugeotu 208 se vyrábí od roku 2013. Letos na jaře prodělal modernizaci a kromě toho s ním jezdí také francouzská Miss...

Crossovery stále táhnou kupující nových aut. Jak jinak si vysvětlit, že recenzovaná 2008 je nejprodávanějším modelem francouzské automobilky. Za tři roky výroby se pro něj po celém světě rozhodlo více než 580 000 klientů. A to je velice slibné číslo, uvážíme-li, že 2008 není až tak tradičním zástupcem své značky. Kdyby takového úspěchu dosáhla 208 nebo větší 308, asi bychom se tomu ani tolik nepodivovali. Holt, crossovery táhnou!

Na první pohled

Novou 2008 poznáte od té původní na první pohled. Asi nejvíce jsou změny patrné na přední části. Ta je výraznější, zejména zásluhou nové masky chladiče s vertikálním žebrováním. Vzhled dále dotváření černé a zároveň chromované zvláštně vykrojené svítilny s 3D efektem. Logo výrobce je nyní ještě větší.

Druhou novinkou je rozšíření verzí výbav. K dosavadním Access, Active a Allure přibyla testovaná GT Line, která je zároveň novým vrcholem celé řady. Spolu s Allure sdílí plastové lemy blatníků, které těmto verzím dávají ještě o špetku zajímavější vzhled.

Peugeot 2008 ale chce být také stylovým automobilem. A nutno říci, že se mu to docela daří, zejména ve fešné vrcholné testované verzi GT Line. Jsou to především ženy, které na toto koukají. A ocení to. V našem případě styl dále podporoval třeba lak karoserie „červená Ultimate“. Vozu dodával zvláštní půvab, ovšem aby tomu tak bylo, znamená to zaškrtnout v ceníku příslušnou položku znějící na částku 17.000 korun. A to už tak radostné není. Dokonce i navigace je levnější, když vyjde na přijatelných 13.400 korun.

Letní cestování dále zpříjemňovala panoramatická střecha. Tlačítkem na středovém tunelu ale ovládáte pouze její clonu. Otevřít střechu tak, jak to umí třeba Škoda Yeti, tenhle peugeot neumožňuje. Na druhou stranu, ani některá dražší auta toto nenabízejí. Za všechny zmíním Audi Q5.

Výsadou verze GT Line jsou rovněž skvělá přední sedadla. Jsou téměř sportovně konturovaná a navíc vyvedená v kombinaci kůže a látky. Základní verze vozu mají sedadla o něco plošší.

Tři válce musí stačit

Původně poháněly 2008 také čtyřválcový zážehový motor, konkrétně 1.6 VTi. Od modernizace se však již nenabízí. Jeho místo zaujal přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech. Pod kapotou 2008 existuje ve dvou verzích: s 60 a 81 kW. Překvapivě se neodlišují pouze elektronikou, nýbrž třeba i turbodmychadlem. Nejvýkonnější verze je nabízena výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, naopak u slabší testované si můžete vybrat, zda chcete řadit (v tomto případě je převodovka pětistupňová) nebo jako v testovaném případě tuto nezbytnou činnost svěříte automatice.

A je to právě samočinná převodovka, která je z našich zkušeností skvělou volbou. Nejde totiž o žádný věčně škubající automatizovaný manuál (robot), ale o poctivý planetový automat s měničem momentu. Pod označením EAT6 se ukrývá sofistikované šestistupňové ústrojí od společnosti Aisin.

obrázek [600 x 308]

A řadí tak hladce a plynule, že je to až návykové. Nechybí ani možnost volit převody ručně, ovšem pouze pákou voliče. Bohužel nižší „kvalty“ řadíte pohybem páky dozadu. Správně by to mělo být obráceně. Manuální řazení je ale spíše hračkou. Vzhledem k účinnému uzamykání měniče lze i v režimu D využívat brzdný moment pohonu. Toho je však ve skutečnosti pomálu, jak je dnes obvyklé. Možná i proto se v současnosti preferuje u automatů režim plachtění. Ten ale převodovka EAT6 nenabízí. Páka voliče převodovky je se skříní spojena mechanickou vazbou. A jelikož je kulisa složitého tvaru, obejde se páka bez pojistky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 2008 GT Line 1.2

Cena v základní výbavě: 480 000 Kč Cena v testované výbavě: 538 900 Kč

Základní výbava:Dvouzónová klimatizace, 17palcová kola, šest airbagů, ISOFIX, Grip control, světla LED pro denní svícení, aktivace zadního stěrače při zařazení zpátečky a zapnutých předních stíračích, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, dvě zásuvky 12V, sportovní sedadla v kombinaci kůže a látka, kožený volant, hliníkové pedály, hagusy (podélné střešní lišty), zatmavená skla, vrstvené čelní skol, atd.

Výbava testovaného vozu:Active City Break (+ 6.500,-), Panoramatická střecha s elektricky ovládanou clonou (+ 15.500,-), Zadní kamera pro snadné couvání (+ 6.500,-), Navigace (+13.400,-), lak červená Ultimate (+ 17.000,-).

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise

Eurokomisař pro rozpočet Evropské unie Günther Oettinger…

Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování

Mladoboleslavskou automobilku čeká jednání na pražském…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 2008 GT Line 1.2
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.1 / 4.8
Emise CO2:110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 550
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4159
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1556
d) rozvor (mm): 2537
e) rozchod vpředu (mm): 1482
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech 110k…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

 



Peugeot pracuje na nové 2008. Co od malého SUV čekat? Peugeot pracuje na nové 2008. Co od malého SUV čekat?

Druhá generace 2008 bude chtít nabídnout luxusnější…

Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Dnes 18:50

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Američanka se stala mužem a pak ještě psem... Ríkejte mi Haf!

Američanka se stala mužem a pak ještě psem...…

Běhat po čtyřech a aportovat míčky, to není nejběžnější zábava pro dospělé. Pro Američana Tonyho McGinna (30),…

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď… Slova o rozchodu!

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď……

Na svém YouTube kanálu MysticLipstick uveřejnila Kateřina Kristelová (38) zhruba čtvrthodinové Q&A video…

 

iSport.cz

S pomocí, ale je tam! Plíšková i po debaklu slaví postup na Turnaj mistryň

S pomocí, ale je tam! Plíšková i po debaklu slaví…

Karolína Plíšková má přes brzké vyřazení v Moskvě jistý start na Turnaji mistryň. Její konkurentka na poslední…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…