reklama


Citroën C3: Nová generace dorazí do Paříže

 

Citroën C3 ve své třetí generaci půjde ve stopách nejnovějších modelů značky a veřejnosti se představí ve druhé polovině letošního roku.

Citroën C3 ve své první generaci nahradil v roce 2002 v nabídce své značky model Saxo a zákazníky si získal především svým roztomile působícím designem. Druhá generace byla veřejnosti představena v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a zapůsobila výrazně dospělejším dojmem.

Výstavní premiéra třetí generace se má podle informací italského magazínu AlVolante uskutečnit na letošním autosalonu v Paříži, pořádaném od 1. do 16. října.

Nový Citroën C3 má představovat další posun v designu nejen v rámci své modelové řady, ale zároveň i celé značky.

Karoserie má sice opět vsadit na oblé linie a představovat pětidveřový hatchback s vyšší stavbou, ale zároveň má dál rozvíjet použití rozdělených hlavních světlometů, jako je tomu u aktuálních modelů C4 Cactus, C4 Picasso a Grand C4 Picasso nebo elektromobilu E-Mehari.

Od modelu C4 Cactus si pak má nové C3 vypůjčit údajně i vzduchové polštáře Airbump, které ovšem na tomto modelu nemají představovat výrazný designový prvek, ale mají být především funkční ochrannou boků malého vozu v městském provozu.

Základem nové generace C3 se má stát platforma PF1, na níž je postaven i aktuální Peugeot 208. Vnější rozměry vozu mají zůstat na zhruba stejné úrovni jako u současného provedení, ale vnitřní prostor má být o něco větší.

Podobně jako design exteriéru naváže na výše zmíněné modely, tak i interiér se vydá stejným směrem. Díky tomu máme zapomenout na klasické analogové přístroje a můžeme počítat s plně digitálním sdruženým přístrojem. Digitálním displejem vévodícím přístrojovému štítu ostatně disponovala i první generace C3.

Součástí výbavy pak má být i multimediální systém s dotykovým sedmipalcovým displejem.

Jake.auto.cz: Citroën C3 (přehled testů a dalších článků)

Paleta pohonných jednotek má být podobná jako u spřízněného Peugeotu 208 a podle informací italského magazínu v ní mají figurovat zážehového motory 1.0 PureTech a 1.2 PureTech s výkonem 50, 60 a 80 kW. Zájemce o vznětové motory má uspokojit turbodiesel 1.6 BlueHDi s výkony 55, 72 a 88 kW.

Standardně mají všechny nabízené motory pod kapotou nového C3 spolupracovat s manuálními převodovkami a některé z nich budou k dispozici i s šestistupňovou robotizovanou převodovkou Aisin.

Podle starších zpráv z loňského roku bude výroba třetí generace modelu C3 z ekonomických důvodů probíhat ve slovenské továrně PSA Peugeot-Citroën.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci

Pokud znovuzavedení trestu smrti neschválí turecký…

Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice

Dozorčí rada německé automobilové skupiny Volkswagen…

 
Zdroj: AlVolante
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

 




Citroën řeší problémy s C3 WRC. Chová se divně. Citroën řeší problémy s C3 WRC. Chová se divně.

Loňskou sezonu prakticky vynechali a věnovali se přípravě…

Před Rallye Monte Carlo: Technika Citroënu C3 WRC podrobně! Před Rallye Monte Carlo: Technika Citroënu C3 WRC podrobně!

Citroën Racing míří na úvodní podnik letošní sezóny…

 



 
Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Dnes 18:47

Někdy to vypadá, jako kdyby se kola automobilu jedoucího určitým směrem otáčela nebo dokonce stála, přestože pohyb vozu je jasně zřetelný. Čím to je?




Blesk.cz

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby se nepřidali k teroristům

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby…

Východní Libye zakázala občanům mezi 18 a 45 lety vycestovat bez povolení úřadů. Řada z těch, kdo zemi opustí,…

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o loupeži úplně ignorovali!

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o…

Policisté byli přistiženi přímo při činu! Muž a žena v uniformě se oddávali intimním hrátkám při službě v…

 

iSport.cz

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku, Pardubice dál padají

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku,…

Hokejisté Liberce měli dnes první příležitost obhájit Prezidentský pohár. V rámci kompletního 49. kola bojovali…

GALERIE: Nové vozy ve formuli 1? Obří zadek i odvážný návrat do historie

GALERIE: Nové vozy ve formuli 1? Obří zadek i…

Sezona Formule 1 ještě nezačala, pár týdnu si motorističtí nadšenci musí počkat. Ale už nyní je stáje navnazují…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama