Citroën C3: Staré jméno a nový styl
Citroën v případě nové C3 opustil zakulacené linie, které se především u její první generace v jistých partiích snažily více či méně odkazovat na populární kachnu 2CV a vydal se novým směrem.
Krátce po odhalení novinky se v případě designu nejčastěji objevuje srovnání s C4 Cactus, k tomu svádí především členění předních partií, které ovšem do jisté míry rozvíjí i současný styl MPV C4 Picasso a Grand C4 Picasso, což může naznačovat, že se Citroën snaží sjednotit design předních partií svých vozů, aby byly lehce identifikovatelné a vždy vystupovaly z řady.
K modelu C4 Cactus se pak novinka přibližuje i obložením dveří pásy Airbump a černým orámování spodní hrany nárazníků, blatníků a prahů. Svým vlastním směrem se pak vydává s možností volby dvoubarevného provedení exteriéru, kdy lze kombinovat devět odstínu karoserie se třemi barvami střechy, u níž lze zvolit i prosklenou variantu.
Nový Citroën C3 se vedle zásadní proměny designu může vedle končící druhé generace pochlubit i poměrně výrazným prodloužením v oblasti rozvorů náprav, kdy nabídne 2,54 m oproti dosavadním 2,46 m.
Celková délka novinky je 3,99 m, šířka 1,75 m a výška 1,47 m. Pro srovnání lze připomenout, že druhá generace Citroënu C3 je dlouhá 3,94 m, široká 1,73 m a vysoká 1,52 m. Z prodloužení a rozšíření novinky pak mají profitovat především cestující, protože zavazadlový prostor zůstává se základním objemem 300 litrů na stejné hodnotě jako u přímého předchůdce.
V případě interiéru je návaznost na model C4 Cactus ještě silnější než u exteriéru, ale s důrazem na vyšší komfort. Staršího a většího příbuzného nová C3 připomíná především designem výplní dveří a palubní desky, i když zde je namísto displeje použit přístrojový štít s klasickými tubusy, které doplňuje obrazovka palubního počítače.
Pozornost si v případě Citroënu C3 rozhodně zaslouží novinka v podobě systému ConnectedCam. Ten má tvořit kamera s vysokým rozlišením, která je usazena za čelní sklo a pořizuje snímky a krátká videa z jízdy. V případě nehody pak zcela automaticky pořídí její záznam.
Vedle tohoto nového systému nabídne třetí generace malého hatchbacku i sledování vozů ve slepém úhlu a varování před vyjetím z jízdního pruhu. Multimediální systém pak bude zahrnovat i Apple CarPlay a Android Auto.
Paleta pohonných jednotek má být poměrně tradiční a v případě zážehových motorů bude zahrnovat tříválec 1.2 PureTech s výkonem 60 a 81 kW. Zájemce o vznětové agregáty má uspokojit 1.6 BlueHDi s výkony 55, 73 a 88 kW.
Na podrobnější představení zcela nové generace Citroënu C3 se můžete na auto.cz těšit již zítra, kdy přineseme první statické dojmy z vlastního setkání s touto novinkou, s níž se veřejnost poprvé blíže seznámí na letošním autosalonu v Paříži.
Vedle výstavní premiéry již byla potvrzena i výroba ve slovenské Trnavě a u uvedení na český trh z kraje příštího roku.