Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3: Staré jméno a nový styl

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (64)
Třetí generace Citroënu C3 na své předky navazuje jménem a částečně i technikou, ale v případě designu jde vlastní cestou.

Citroën v případě nové C3 opustil zakulacené linie, které se především u její první generace v jistých partiích snažily více či méně odkazovat na populární kachnu 2CV a vydal se novým směrem.

Krátce po odhalení novinky se v případě designu nejčastěji objevuje srovnání s C4 Cactus, k tomu svádí především členění předních partií, které ovšem do jisté míry rozvíjí i současný styl MPV C4 Picasso a Grand C4 Picasso, což může naznačovat, že se Citroën snaží sjednotit design předních partií svých vozů, aby byly lehce identifikovatelné a vždy vystupovaly z řady.

K modelu C4 Cactus se pak novinka přibližuje i obložením dveří pásy Airbump a černým orámování spodní hrany nárazníků, blatníků a prahů. Svým vlastním směrem se pak vydává s možností volby dvoubarevného provedení exteriéru, kdy lze kombinovat devět odstínu karoserie se třemi barvami střechy, u níž lze zvolit i prosklenou variantu.

Nový Citroën C3 se vedle zásadní proměny designu může vedle končící druhé generace pochlubit i poměrně výrazným prodloužením v oblasti rozvorů náprav, kdy nabídne 2,54 m oproti dosavadním 2,46 m.

Celková délka novinky je 3,99 m, šířka 1,75 m a výška 1,47 m. Pro srovnání lze připomenout, že druhá generace Citroënu C3 je dlouhá 3,94 m, široká 1,73 m a vysoká 1,52 m. Z prodloužení a rozšíření novinky pak mají profitovat především cestující, protože zavazadlový prostor zůstává se základním objemem 300 litrů na stejné hodnotě jako u přímého předchůdce.

V případě interiéru je návaznost na model C4 Cactus ještě silnější než u exteriéru, ale s důrazem na vyšší komfort. Staršího a většího příbuzného nová C3 připomíná především designem výplní dveří a palubní desky, i když zde je namísto displeje použit přístrojový štít s klasickými tubusy, které doplňuje obrazovka palubního počítače.

Pozornost si v případě Citroënu C3 rozhodně zaslouží novinka v podobě systému ConnectedCam. Ten má tvořit kamera s vysokým rozlišením, která je usazena za čelní sklo a pořizuje snímky a krátká videa z jízdy. V případě nehody pak zcela automaticky pořídí její záznam.

Vedle tohoto nového systému nabídne třetí generace malého hatchbacku i sledování vozů ve slepém úhlu a varování před vyjetím z jízdního pruhu. Multimediální systém pak bude zahrnovat i Apple CarPlay a Android Auto.

Paleta pohonných jednotek má být poměrně tradiční a v případě zážehových motorů bude zahrnovat tříválec 1.2 PureTech s výkonem 60 a 81 kW. Zájemce o vznětové agregáty má uspokojit 1.6 BlueHDi s výkony 55, 73 a 88 kW.

Na podrobnější představení zcela nové generace Citroënu C3 se můžete na auto.cz těšit již zítra, kdy přineseme první statické dojmy z vlastního setkání s touto novinkou, s níž se veřejnost poprvé blíže seznámí na letošním autosalonu v Paříži.

Vedle výstavní premiéry již byla potvrzena i výroba ve slovenské Trnavě a u uvedení na český trh z kraje příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (64)
Avatar - iudex
30. 6. 2016 10:59
Re: k mému vlastnímu údivu..
Medzičasom v ďalších článkoch o C3. V základe nebude airbump, tri farby, plastové lemy blatníkov atď.
Avatar - iudex
30. 6. 2016 10:58
Re: k mému vlastnímu údivu..
No pozor, jurajosa si ako diskutéra vážim, urážky na jeho adresu nie sú namieste. To, že s ním v konkrétnom prípade nesúhlasím neznamená, že sa s ním nebudem baviť.
Avatar - 3_diamanty
29. 6. 2016 23:38
Re: No konečně..
navonok sice XV posobi hatchbackovito ale v podstate je to uz SUVecko... so svetlostou vyse 20 centi by som ho kludne zaradil medzi seriozne SUV .... :-)
Avatar - praděda7
29. 6. 2016 23:20
Re: Mini
No jo, ale ty světlomety je jedna s posledních věcí, které dělají Mini retrem... ;-)
Avatar - praděda7
29. 6. 2016 23:17
Re: Skvěle dvojitý šípe!
Pro rohlíky jezdím já. Soudružka manželka rohlíky nejí. Ale auto mi půjčí, no problem. ;-)