18.3. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Citroën C4 Cactus dorazil na český trh. S létajícím kobercem v základu

 

Mysleli jsme si, že nás prezentace k uvedení C4 Cactus na český trh už nemá čím obohatit, o autě víme snad vše. Nakonec jsme se ale něco nového dozvěděli.

Francouzská automobilka dnes na český trh uvedla model C4 Cactus, jehož novou podobu prezentuje jako transformaci crossoveru v hatchback. Jde sice o novinku, ale ne tak úplně horkou. Vůz jsem si totiž prvně prohlédl již v říjnu loňského roku během světové premiéry v Paříži. Kolega David Bureš pak před necelým měsícem absolvoval první mezinárodní jízdy a tajemstvím před tuzemskou premiérou nebyl ani oficiální český ceník.

Přesto pro nás tiskovka smysl měla. Nejenže jsem si mohl auto prohlédnout s odstupem času, díky čemuž se designové dojmy hodnotí podstatně lépe, hlavně jsme se ale dozvěděli i chystané motorové inovace. Nejprve k tomu vzhledu: jde o další Citroën, který na parkovišti určitě nepřehlédnete. Ve srovnání s předchůdcem je střídmější, ale stále dost odvázaný. Osobně se mi líbí čím dál víc, i když na první dobrou v něm prostě pořád vidím crossover. Jak moc se auto změnilo ve srovnání s předchůdcem prozrazuje přiložené video...

Video

A nyní k motorům: aktuálně můžete vybírat ze dvou pohonných jednotek: dvanáctistovky PureTech s výkonem 81 kW a dieselové šestnáctistovky BlueHDi se 73 kW. Prvně zmíněnou jednotku lze párovat s pětistupňovým manuálem či samočinnou převodovkou o šesti stupních, diesel se kombinuje výhradně s pětikvaltem.

V průběhu roku se však paleta motorů obmění, důvodem je pokrok na emisní normu Euro 6.2. Co to znamená v praxi? Pětistupňové manuály nahradí o stupeň bohatší ústrojí, v benzinech se objeví PureTech vyladěný na 96 kW s manuálem, naftovou paletu zase obohatí silnější motor s 89 kW a šestistupňovým automatem. Aktuální jednotky budou v nabídce nahrazovány postupně.

Citroën C4 Picasso končí. Nahradí ho model C4 SpaceTourer

Nutno říct, že C4 Cactus před sebou vůbec nemá lehký kus práce. Vždyť po rozloučení se s „normální“ C4 zůstává nástupcem hned dvou vozů. Francouzská automobilka nicméně v úspěch auta věří. V loňském roce se na našem trhu prodalo lehce přes čtyři stovky „kaktusů“, novinka by toto číslo mohla už letos katapultovat někam k dvojnásobku. Nechme se překvapit.

Zákazníci na českém trhu mají výběr vcelku lehký. V ceníku byste základní provedení hledali marně, automobilka uznává, že zájem o takové kousky je minimální. Ceníme, že se Citroën vzdal skvěle znějící „ceny od“ a raději zákazníkům nabídne větší porci výbavy. Už v prvním stupni Feel dostanete manuální klimatizaci, zadní parkovací asistent, palubní počítač, pomocníka při rozjezdu do kopce, sedmipalcovou obrazovku s rádiem či bezdrátové připojení prostřednictvím Bluetooth.

Vyšší provedení Shine nabízí i přední parkovací asistent, paket Bezpečnost s hlídáním jízdního pruhu či rozpoznáváním dopravních značek, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zatmavená skla zadních oken, automatickou klimatizaci, nechybí ale ani navigační systém. I přes chybějící základní výbavu začíná C4 Cactus v akčním ceníku na sympatických 349.900 Kč.

Citroën C4 Cactus – technická data motorů modernizované verze
Motor1.2 PureTech1.2 PureTech1.6 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]119911991560
Válce/ventily3/43/44/4
Největší výkon [kW/min]81/550081/550073/3750
Točivý moment [N.m/min]205/1500205/1500254/1750
Převodovka5M6A5M
Max. rychlost [km/h]188188183
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,49,910,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,63,4
Pohotovostní hm. [kg]103010701080
Cena Feel [Kč]349.900389.900389.900
Cena Shine [Kč]399.900439.900439.900

„Comfort Is The New Cool“ je motto, které bude C4 Cactus doprovázet na reklamních materiálech. Právě jízdní komfort má být pro model klíčový, pomoci mají hned tři aspekty: prvně pohodlné sedačky Advanced Comfort, které se nám líbily při francouzské premiéře i během jízd. Druhou záležitostí je vylepšené odhlučnění a konečně tlumiče s hydraulickými dorazy, které u nás obdržíte v jakékoliv výbavě. S nadsázkou tak jde říct, že již v základu dostanete létající koberec. Právě k němu totiž Citroën chování podvozku přirovnává.

První oťuknutí inovovaného odpružení máme po mezinárodních jízdách za sebou, stěžejní pro nás ale stejně bude až regulérní testovací procedura na českých okreskách, která nás čeká co nevidět. A ještě jedna věc: Citroën v jednom z reklamních spotů ukazuje, že díky podvozku projedete město s hrnkem kávy na střeše, aniž byste jej ztratili a nápoj rozlili. V hlavě se mi začíná rodit nápad na docela zajímavé video… ale ještě než ho připravíme, můžete si v přiloženém videu připomenout, jak moc je komfort pro francouzskou automobilku z historického hlediska důležitý.

Spolupracujeme s TipCars.com
Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem

Zákaz kouření v restauracích snížil obchodníkům…

SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C4 Cactus dorazil na český trh. S…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 






 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Včera

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Sundej ze mě toho pos**nýho psa! Pitbul se zakousl ženě v metru do nohy a nechtěl ji pustit

Sundej ze mě toho pos**nýho psa! Pitbul se zakousl…

Útok jako z noční můry. Bezbrannou cestující napadl v newyorském metru agresivní pitbul. I když byl na vodítku,…

Ale ne! Karel Gott ruší svá vystoupení, mluvčí připustila nemoc

Ale ne! Karel Gott ruší svá vystoupení, mluvčí…

To není dobrá zpráva! Karel Gott (78) opět onemocněl. Jak se zdá, neprospívá mu ani teplé jarní počasí a zpěvák…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Zlín - Jablonec 0:1. Ve finále MOL Cupu vyzvou Severočeši Slavii

Zlín - Jablonec 0:1. Ve finále MOL Cupu vyzvou…

Fotbalisté Jablonce slaví postup do finále MOL Cupu. V semifinále porazili Zlín na jeho hřišti 1:0 po trefě…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…