18.3. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Citroën C4 Cactus dorazil na český trh. S létajícím kobercem v základu

 

Mysleli jsme si, že nás prezentace k uvedení C4 Cactus na český trh už nemá čím obohatit, o autě víme snad vše. Nakonec jsme se ale něco nového dozvěděli.

Francouzská automobilka dnes na český trh uvedla model C4 Cactus, jehož novou podobu prezentuje jako transformaci crossoveru v hatchback. Jde sice o novinku, ale ne tak úplně horkou. Vůz jsem si totiž prvně prohlédl již v říjnu loňského roku během světové premiéry v Paříži. Kolega David Bureš pak před necelým měsícem absolvoval první mezinárodní jízdy a tajemstvím před tuzemskou premiérou nebyl ani oficiální český ceník.

Přesto pro nás tiskovka smysl měla. Nejenže jsem si mohl auto prohlédnout s odstupem času, díky čemuž se designové dojmy hodnotí podstatně lépe, hlavně jsme se ale dozvěděli i chystané motorové inovace. Nejprve k tomu vzhledu: jde o další Citroën, který na parkovišti určitě nepřehlédnete. Ve srovnání s předchůdcem je střídmější, ale stále dost odvázaný. Osobně se mi líbí čím dál víc, i když na první dobrou v něm prostě pořád vidím crossover. Jak moc se auto změnilo ve srovnání s předchůdcem prozrazuje přiložené video...

Video

A nyní k motorům: aktuálně můžete vybírat ze dvou pohonných jednotek: dvanáctistovky PureTech s výkonem 81 kW a dieselové šestnáctistovky BlueHDi se 73 kW. Prvně zmíněnou jednotku lze párovat s pětistupňovým manuálem či samočinnou převodovkou o šesti stupních, diesel se kombinuje výhradně s pětikvaltem.

V průběhu roku se však paleta motorů obmění, důvodem je pokrok na emisní normu Euro 6.2. Co to znamená v praxi? Pětistupňové manuály nahradí o stupeň bohatší ústrojí, v benzinech se objeví PureTech vyladěný na 96 kW s manuálem, naftovou paletu zase obohatí silnější motor s 89 kW a šestistupňovým automatem. Aktuální jednotky budou v nabídce nahrazovány postupně.

Citroën C4 Picasso končí. Nahradí ho model C4 SpaceTourer

Nutno říct, že C4 Cactus před sebou vůbec nemá lehký kus práce. Vždyť po rozloučení se s „normální“ C4 zůstává nástupcem hned dvou vozů. Francouzská automobilka nicméně v úspěch auta věří. V loňském roce se na našem trhu prodalo lehce přes čtyři stovky „kaktusů“, novinka by toto číslo mohla už letos katapultovat někam k dvojnásobku. Nechme se překvapit.

Zákazníci na českém trhu mají výběr vcelku lehký. V ceníku byste základní provedení hledali marně, automobilka uznává, že zájem o takové kousky je minimální. Ceníme, že se Citroën vzdal skvěle znějící „ceny od“ a raději zákazníkům nabídne větší porci výbavy. Už v prvním stupni Feel dostanete manuální klimatizaci, zadní parkovací asistent, palubní počítač, pomocníka při rozjezdu do kopce, sedmipalcovou obrazovku s rádiem či bezdrátové připojení prostřednictvím Bluetooth.

Vyšší provedení Shine nabízí i přední parkovací asistent, paket Bezpečnost s hlídáním jízdního pruhu či rozpoznáváním dopravních značek, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zatmavená skla zadních oken, automatickou klimatizaci, nechybí ale ani navigační systém. I přes chybějící základní výbavu začíná C4 Cactus v akčním ceníku na sympatických 349.900 Kč.

Citroën C4 Cactus – technická data motorů modernizované verze
Motor1.2 PureTech1.2 PureTech1.6 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]119911991560
Válce/ventily3/43/44/4
Největší výkon [kW/min]81/550081/550073/3750
Točivý moment [N.m/min]205/1500205/1500254/1750
Převodovka5M6A5M
Max. rychlost [km/h]188188183
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,49,910,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,63,4
Pohotovostní hm. [kg]103010701080
Cena Feel [Kč]349.900389.900389.900
Cena Shine [Kč]399.900439.900439.900

„Comfort Is The New Cool“ je motto, které bude C4 Cactus doprovázet na reklamních materiálech. Právě jízdní komfort má být pro model klíčový, pomoci mají hned tři aspekty: prvně pohodlné sedačky Advanced Comfort, které se nám líbily při francouzské premiéře i během jízd. Druhou záležitostí je vylepšené odhlučnění a konečně tlumiče s hydraulickými dorazy, které u nás obdržíte v jakékoliv výbavě. S nadsázkou tak jde říct, že již v základu dostanete létající koberec. Právě k němu totiž Citroën chování podvozku přirovnává.

První oťuknutí inovovaného odpružení máme po mezinárodních jízdách za sebou, stěžejní pro nás ale stejně bude až regulérní testovací procedura na českých okreskách, která nás čeká co nevidět. A ještě jedna věc: Citroën v jednom z reklamních spotů ukazuje, že díky podvozku projedete město s hrnkem kávy na střeše, aniž byste jej ztratili a nápoj rozlili. V hlavě se mi začíná rodit nápad na docela zajímavé video… ale ještě než ho připravíme, můžete si v přiloženém videu připomenout, jak moc je komfort pro francouzskou automobilku z historického hlediska důležitý.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci

Policie lotyšské metropole Rigy ve čtvrtek zadržela…

Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice

Praha bude příští rok hospodařit s příjmy 59,175 miliardy…

Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB

Česká národní banka vydala vůbec první licenci spojenou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C4 Cactus dorazil na český trh. S…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 






 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Včera

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že jsem Bruce Wayne

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že…

Říká se, že americký prezident Donald Trump (72) nepatří k nejchytřejším politikům světa. Možná tomu tak není,…

Jak nakoupíte o Vánocích? Podívejte se na přehled svátků, kdy jsou obchody zavřené

Jak nakoupíte o Vánocích? Podívejte se na přehled…

Po dvou podzimních svátcích, kdy zůstaly obchody zavřené, přijdou další svátky bez nákupů o Vánocích. Na konci…

 

iSport.cz

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili Zmrhal a Stoch

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili…

Zvládli to! Fotbalisté Slavie porazili v posledním utkání skupiny Evropské ligy Zenit Petrohrad 2:0 a zajistili…

SOUHRN EL: Vaclík vychytal nulu a Sevilla postupuje, dál jde i Rennes

SOUHRN EL: Vaclík vychytal nulu a Sevilla postupuje,…

Fotbalisté Sevilly s reprezentačním brankářem Tomášem Vaclíkem si v závěrečném kole skupinové fáze Evropské ligy…

 

Reflex.cz

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za tohle opravdu vyhodíte peníze, dobře vám tak!

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za…

Do Tábora jsme jeli s podezřením, že jde o recesi. Jenže prodavači elektronických zařízení pro detekci strašidel…