18.3. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Citroën C4 Cactus dorazil na český trh. S létajícím kobercem v základu

 

Mysleli jsme si, že nás prezentace k uvedení C4 Cactus na český trh už nemá čím obohatit, o autě víme snad vše. Nakonec jsme se ale něco nového dozvěděli.

Francouzská automobilka dnes na český trh uvedla model C4 Cactus, jehož novou podobu prezentuje jako transformaci crossoveru v hatchback. Jde sice o novinku, ale ne tak úplně horkou. Vůz jsem si totiž prvně prohlédl již v říjnu loňského roku během světové premiéry v Paříži. Kolega David Bureš pak před necelým měsícem absolvoval první mezinárodní jízdy a tajemstvím před tuzemskou premiérou nebyl ani oficiální český ceník.

Přesto pro nás tiskovka smysl měla. Nejenže jsem si mohl auto prohlédnout s odstupem času, díky čemuž se designové dojmy hodnotí podstatně lépe, hlavně jsme se ale dozvěděli i chystané motorové inovace. Nejprve k tomu vzhledu: jde o další Citroën, který na parkovišti určitě nepřehlédnete. Ve srovnání s předchůdcem je střídmější, ale stále dost odvázaný. Osobně se mi líbí čím dál víc, i když na první dobrou v něm prostě pořád vidím crossover. Jak moc se auto změnilo ve srovnání s předchůdcem prozrazuje přiložené video...

Video

A nyní k motorům: aktuálně můžete vybírat ze dvou pohonných jednotek: dvanáctistovky PureTech s výkonem 81 kW a dieselové šestnáctistovky BlueHDi se 73 kW. Prvně zmíněnou jednotku lze párovat s pětistupňovým manuálem či samočinnou převodovkou o šesti stupních, diesel se kombinuje výhradně s pětikvaltem.

V průběhu roku se však paleta motorů obmění, důvodem je pokrok na emisní normu Euro 6.2. Co to znamená v praxi? Pětistupňové manuály nahradí o stupeň bohatší ústrojí, v benzinech se objeví PureTech vyladěný na 96 kW s manuálem, naftovou paletu zase obohatí silnější motor s 89 kW a šestistupňovým automatem. Aktuální jednotky budou v nabídce nahrazovány postupně.

Citroën C4 Picasso končí. Nahradí ho model C4 SpaceTourer

Nutno říct, že C4 Cactus před sebou vůbec nemá lehký kus práce. Vždyť po rozloučení se s „normální“ C4 zůstává nástupcem hned dvou vozů. Francouzská automobilka nicméně v úspěch auta věří. V loňském roce se na našem trhu prodalo lehce přes čtyři stovky „kaktusů“, novinka by toto číslo mohla už letos katapultovat někam k dvojnásobku. Nechme se překvapit.

Zákazníci na českém trhu mají výběr vcelku lehký. V ceníku byste základní provedení hledali marně, automobilka uznává, že zájem o takové kousky je minimální. Ceníme, že se Citroën vzdal skvěle znějící „ceny od“ a raději zákazníkům nabídne větší porci výbavy. Už v prvním stupni Feel dostanete manuální klimatizaci, zadní parkovací asistent, palubní počítač, pomocníka při rozjezdu do kopce, sedmipalcovou obrazovku s rádiem či bezdrátové připojení prostřednictvím Bluetooth.

Vyšší provedení Shine nabízí i přední parkovací asistent, paket Bezpečnost s hlídáním jízdního pruhu či rozpoznáváním dopravních značek, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zatmavená skla zadních oken, automatickou klimatizaci, nechybí ale ani navigační systém. I přes chybějící základní výbavu začíná C4 Cactus v akčním ceníku na sympatických 349.900 Kč.

Citroën C4 Cactus – technická data motorů modernizované verze
Motor1.2 PureTech1.2 PureTech1.6 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]119911991560
Válce/ventily3/43/44/4
Největší výkon [kW/min]81/550081/550073/3750
Točivý moment [N.m/min]205/1500205/1500254/1750
Převodovka5M6A5M
Max. rychlost [km/h]188188183
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,49,910,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,63,4
Pohotovostní hm. [kg]103010701080
Cena Feel [Kč]349.900389.900389.900
Cena Shine [Kč]399.900439.900439.900

„Comfort Is The New Cool“ je motto, které bude C4 Cactus doprovázet na reklamních materiálech. Právě jízdní komfort má být pro model klíčový, pomoci mají hned tři aspekty: prvně pohodlné sedačky Advanced Comfort, které se nám líbily při francouzské premiéře i během jízd. Druhou záležitostí je vylepšené odhlučnění a konečně tlumiče s hydraulickými dorazy, které u nás obdržíte v jakékoliv výbavě. S nadsázkou tak jde říct, že již v základu dostanete létající koberec. Právě k němu totiž Citroën chování podvozku přirovnává.

První oťuknutí inovovaného odpružení máme po mezinárodních jízdách za sebou, stěžejní pro nás ale stejně bude až regulérní testovací procedura na českých okreskách, která nás čeká co nevidět. A ještě jedna věc: Citroën v jednom z reklamních spotů ukazuje, že díky podvozku projedete město s hrnkem kávy na střeše, aniž byste jej ztratili a nápoj rozlili. V hlavě se mi začíná rodit nápad na docela zajímavé video… ale ještě než ho připravíme, můžete si v přiloženém videu připomenout, jak moc je komfort pro francouzskou automobilku z historického hlediska důležitý.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C4 Cactus dorazil na český trh. S…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 






 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…