Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Citroën C4 Cactus odhalil český ceník. Komfort nabízí už v základu

David Bureš
Diskuze (27)
Cactus se v rámci faceliftu přeměnil z crossoveru v hatchback. Na českém trhu pak v rámci modernizace omezil nabídku motorů.

Citroën C4 Cactus přichází na český trh v modernizované podobě. K dispozici máte jen dva motory, zážehový tříválec 1.2 PureTech s 81 kW a turbodiesel 1.6 BlueHDi se 73 kW. České ceny začínají na částce 349.900 korun za verzi Feel s benzinovou dvanáctistovkou.

To znamená, že v rámci modernizace Cactus podražil, dosud v této kombinaci přišel na 339.900 korun. Vyšší částka je ale daní za více výbavy, v základu máte nově zadní parkovací asistent, výškově a podélně nastavitelný volant, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček a lepší rádio s šesti reproduktory a sedmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Dále je standardem šest airbagů, palubní počítač, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kožený volant, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek, manuální klimatizace nebo 16palcová ocelová kola.

Na českém trhu pak v základu dostanete též komfortní sedadla Advanced Comfort a především podvozek s unikátními tlumiči s hydraulickými dorazy, což je zjednodušeně řečeno tlumič s dalšími dvěma tlumiči v sobě. Na obou koncích pístnice jsou totiž další tlumiče, pro maximální kompresi, respektive maximální odskok

Druhý stupeň za příplatek 50.000 korun přidává elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, navigaci, 16palcová hliníková kola a bohatší bezpečnostní výbavu. Její součástí je varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, přední parkovací čidla, hlídání pozornosti řidiče nebo rozpoznávání dopravních značek.

Video se připravuje ...

Za 20.000 korun lze dokoupit systém Grip Control upravující nastavení prokluzu pro různé podmínky, 19.000 Kč stojí panoramatické okno, 7.000 korun pak vyhřívaná přední sedadla.

Co se týče nabídky motorů, tak u dvanáctistovky lze výchozí pětistupňový manuál za 40.000 korun nahradit šestistupňovým automatem. K dispozici je dále už jen turbodiesel 1.6 BlueHDi (73 kW) za 389.900 korun verzi Feel. Základní tříválec s 60 kW z tuzemské nabídky vypadl, nabídnuta není ani vrcholná dvanáctistovka s 96 kW.

Citroën C4 Cactus – technická data motorů modernizované verze
Motor1.2 PureTech1.2 PureTech1.6 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]119911991560
Válce/ventily3/43/44/4
Největší výkon [kW/min]81/550081/550073/3750
Točivý moment [N.m/min]205/1500205/1500254/1750
Převodovka5M6A5M
Max. rychlost [km/h]188188183
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,49,910,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,63,4
Pohotovostní hm. [kg]103010701080
Cena Feel [Kč]349.900389.900389.900
Cena Shine [Kč]399.900439.900439.900

David Bureš
Diskuze (27)
11. 3. 2018 19:47
spokojenost :)
Náhodou ať si všichni píšou co chtějí, za mě je to dost dobré auto. Vzhled se každýmu líbí jinak, mě se opravdu líbí. Motor je parádně živý hlavně vzhledem k hmotnosti auta. Máme nefaceliftovanou verzi s 82 koňmi a věřte nebo ne jezdí opravdu parádně. Živý tichý a úsporný motor (5.8 l/100km v agresivním provozu v Praze) se jen tak nezadejchá a cesty na Slovensko 800 km tam a zpátky není problém. V 150 km/h už trochu naříká ale zvládl to. Ještě když je slušně naloženej tak to jde kolem šesti litrů. Praktičnost je v pohodě, dostatečně velký kufr pro čtyřčlennou rodinu, vzadu isofix a dost místa, vepředu místa jak pro krále. Avšak ty displeje jsou opravdu špatný. Chápu je ale ovládat klimatizaci přes špatně reagující displej je fakt takový ne zrovna nejlepší. Pak by se ještě hodila aspoň ta 130-ti koňová verze nebo benzinová jedna-šestka ale tříhrneček tam stačí.
11. 3. 2018 15:25
Re: Neobyčejně ústavní
Ano, máš pravdu, vkus je subjektivní. Nicméně to o čem píšeš, tedy neokoukaný, originální a extravagantní - to je původní C4 Cactus. Tenhle faceliftovaný už je jeden z mnoha tváří citroenu a celkem aut s takto rozdělenými světly je nově jak máku, tj nic neokoukaného, natož originálního...

3hrnky místo motoru je mor současné doby a dělají se jen pro to, že jsou levnější na výrobu a v laboratoři mají nižší emise. S tímhle 3 hrnkem se znám jak s atmo verzí, tak se slabším turbem a nijak mě neoslnili ani výkony a ani zvukem. Psal jsem se u přijímacích techniků Pugu na zkušenosti a odpověď byla "pane to nechtějte". Podotýkám, že tam jezdím už pěkných pár let a vědí o čem mluví ;-)
11. 3. 2018 13:39
Re: motoricky
Jeden z tých čo vodu káže a víno pije. Ďalšie auto bude turbonafta v suv >:D
11. 3. 2018 01:41
Re: motoricky
Jojo najprv su turba nogo, potom si ho vyskusas a kupis... Teraz su trojvalce nogo...
10. 3. 2018 23:44
Re: motoricky
a od PSA