27.10. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Citroën odhalil omlazený C4 Cactus. Z crossoveru se stal hatchback, má být reklamou na komfort

 

Jak se očekávalo, Citroën C4 Cactus přijíždí nově coby hatchback, byť kořeny crossoveru v sobě nezapře. Inovovaný vůz jsme prozkoumali v rámci světové premiéry v hlavním městě Francie.

Když francouzská automobilka před časem odhalila zvýšený model C3 Aircross, lidé se ptali, co bude s rozměrově hodně podobným C4 Cactusem. Odpověď jsme dostali během světového představení v Paříži, i když byla tak trochu očekávaná. Již dříve se šéfka Citroënu Linda Jacksonová nechala slyšet, že modernizace od sebe obě auta odliší. A stalo se. Zapomeňte na crossover, z modelu C4 Cactus je nově kompaktní hatchback! Přitom ještě pár dnů před vypuknutím akce jsme byli plni očekávání, jelikož v pozvánce stálo, že se můžeme těšit na odhalení hatchbacku zcela nového. Nesprávně jsme hádali rozšíření modelového portfolia, naopak. C4 jako „normální“ auto končí.

Při pohledu na omlazený C4 Cactus je sice snížení patrné, ale stále ve mně tyhle křivky evokují slovo crossover. Alespoň vezmeme-li v potaz, že jiné automobilky takto titulují i podstatně kompaktnější vozy. Novinka je 4170 mm dlouhá, 1710 mm široká a 1480 mm vysoká. Rozvor náprav činí 2600 mm, což je o pět milimetrů více než v případě předchůdce a o rovných 60 mm více než u C3 Aircross.

Citroën C4 Cactus: rozměrové srovnání s C3 Aircross a předchozí generací
C3 AircrossC4 CactusC4 Cactus (nový)
Délka [mm]415041574170
Šířka [mm]176017291710
Výška [mm]164015301480
Rozvor [mm]260025952600
Objem zavazadelníku [l]410-520/1289348/1170358/1170

Rukopis designerů Citroënu rozpoznáte na první pohled. Úzké světlomety napojené na přední masku zůstávají, stejně jako odvážný design kol. C4 Cactus však dává sbohem kontroverzním bumperům na dveřích, pozůstatkem budiž jen zmenšené provedení v blízkosti prahů. Zatímco u modelu C3 jsou bumpery volitelným doplňkem a zákazník může auto pořídit s nimi i bez nich, řešení čtyřkové novinky je neodnímatelné. Zájemce o C3 lákala možnost individualizace interiéru, na což Francouzi zareagovali pestrou nabídkou i u C4 Cactus. Ta dohromady čítá 31 nejrůznějších barevných kombinací.

Psali jsme: Citroën C4 Cactus letos čeká facelift. Změní se v hatchback?

Přepracováním prošla i záď, taktéž už není „oblepená“. Není divu, i sama Jacksonová se na akci nechala slyšet, že bumpery již nejsou považovány za prvek ochranný, ale spíše designový. Světlomety jsou širší a podpis připomíná dvě písmena U. Zavazadlový prostor je v segmentu průměrem, pojme 358 litrů, případně 1.170 l při sklopení zadní lavice v poměru 1/3 : 2/3. Zadní okénka jsou stejně jako u předchůdce otevíratelná pouze vyklopením v retro stylu, jejich úplné stažení však kvůli tomu není možné. Jak moc se C4 Cactus změnil ve srovnání s předchůdcem prozradí následující video...

Interiér sází na jednoduchost a uhlazenost, ve vyšších výbavách kombinuje líbivé měkčené materiály, třeba středovou konzolu ale stále tvoří tvrdý plast. Zapomenout můžete na tradiční budíky, informace o jízdě a rychlosti dostává řidič na úzký displej za volantem. Obrazovka infotainmentu poměrně elegantně vylézá ze středu palubní desky. Na ní dotykem obsloužíte vše, co šlo. Bohužel sem Citroën ukryl i základní funkce včetně nastavování teploty. Z fotografií si můžete všimnout, že ne zrovna přirozeně po ruce je umístěno tlačítko pro nastartování.

Když šéfka francouzské značky o novince před novináři v Paříži hovořila, několikrát zmínila slovo komfort. A nešlo jen o takové ty klasické reklamní řeči, Citroën si hodlá na výtečném pohodlí cestujících skutečně budovat pověst. Tak moc, že vedení automobilky chce z novinky vytvořit benchmark komfortu, zkrátka reklamu na pohodlí. C4 Cactus je v Evropě prvotním nositelem odpružení podvozku s tlumiči s hydraulickými dorazy (PHC). Novinka byla prvně představena na voze C5 Aircross v Číně a automobilka na palubě slibuje efekt „létajícího koberce“. V rámci vývoje odpružení bylo podáno 20 patentů. Fungování je prosté: zatímco klasické odpružení tvoří tlumič, pružina a mechanický doraz, k řešení PHC se přidávají dva hydraulické dorazy – jeden pro rozpínání a jeden pro stlačení. Podle potřeby zatížení pak odpružení pracuje ve dvou fázích. Příležitost otestovat řešení v praxi budeme mít až koncem února při prvních mezinárodních jízdách, zatím nás Citroën vábí jen ukázkovými videi, podle kterých se vám káva v autě ani na sebevětších nerovnostech nevylije. Uvidíme.

To ale co do pohodlí není všechno. Světovým debutem byla pařížská akce také pro sedadla Advanced Comfort, které jsou připraveny pro všechny členy posádky. Sezení je opatřeno novou pěnou s vysokou hustotou, jež zlepšuje pohodlí při sezení. To už jsme si osobně vyzkoušet mohli a musím říct, že sezení ve voze je opravdu perfektní. Přední sedačky jsou vzadu vykrojené, aby zde vzniklo ještě více místa pro cestující vzadu. To se povedlo. S výškou 176 centimetrů před sebou sice nemám nijak luxusní rezervu, ale utlačován rozhodně nejsem. Stejné je to i s prostorem nad hlavou. Ale to sezení! Je to jako byste vyrazili do nábytkového řetězce a posadili se do té nejdražší pohovky široko daleko. Pochvala!

Citroën C3 Aircross: Nástupce menšího Picassa v ČR za 309.900 Kč

Vypíchnout jistě můžeme i asistenční prvky, kterých Citroën do modelu C4 Cactus usadil dvanáct. Namátkou jde o nouzové automatické brzdění, rozpoznávání dopravních značek, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu a tak dále… Na český trh dorazí novinka zhruba v dubnu příštího roku. Ceník bude odhalen až později, pravděpodobně krátce před uvedením. Zmiňované odpružení se netýká provedení Life, k dispozici je až od druhého výbavového stupně. To ale tuzemské zájemce mrzet nemusí, jelikož základní provedení se k nám vůbec dovážet nebude. Taktéž interiér má ve standardu běžné sedačky, ty pohodlnější budou k dispozici za příplatek. Vnitřek bude celkem dostupný v pěti provedeních, přičemž nejvyšším stupněm bude Hype Red s nevšedními kombinacemi barev.

Celkově se vůz C4 Cactus vydařil. Moderní design značky rozděluje veřejnost na dva tábory, jedna tuhle extravagantnost miluje, druhá ji nemůže ani cítit. Novinka není žádným zlomovým produktem a rozhodně se nedá očekávat, že by k automobilce přitáhla masy nových zákazníků. Nutno ale říct, že ve srovnání s ostatními vozy je C4 Cactus nejméně křiklavý. Otázkou ale zůstává, jestli je to dostatečně konvenční provedení pro „normální“ lidi. Jistě bude na jaře příštího roku zajímavé sledovat, jak si novinka povede ve srovnání se sourozencem C3 Aircross.

Spolupracujeme s TipCars.com
Průzkum: Češi věří víc youtuberům než politikům Průzkum: Češi věří víc youtuberům než politikům

Tuzemským politikům věří Češi ještě méně než youtuberům…

Vítkovice Gearworks získají firmy podnikatelů Beljajeva a Ulčáka Vítkovice Gearworks získají firmy podnikatelů Beljajeva a Ulčáka

Věřitelé společnosti Vítkovice Gearworks ze strojírenské…

Antimonopolní úřad schválil vstup Travel Service do ČSA Antimonopolní úřad schválil vstup Travel Service do ČSA

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën odhalil omlazený C4 Cactus. Z…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Citroën C4 Cactus letos čeká facelift. Změní se crossover v hatchback? Citroën C4 Cactus letos čeká facelift. Změní se crossover v hatchback?

S příchodem C3 Aircross bude Citroën nabízet dva obdobně…

Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa) Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa)

Citroën C4 Cactus Rip Curl se představil na letošním…

 



 
BMW M240i vs. 340i – Hledá se nejlepší sportovní bavorák současnosti

TEST: BMW M240i vs. 340i – Hledá se nejlepší sportovní bavorák současnosti

Dnes 12:49

Ne M3, ani i8, nejlepší BMW dnešní doby je buď kupé M240i, nebo o třídu větší sedan 340i. Pojďme je porovnat.




Blesk.cz

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem jezdí autobusy

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským…

Od devíti hodin nejezdí tramvaje mezi Hlubočepy a Zlíchovem. Došlo tady ke srážce dvou tramvají. Místo nich mezi…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl důležitou oporou

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl…

PŘÍMO Z MOSKVY | Gólmani znovu potvrdili svou kvalitu. Dominik Furch s Pavlem Francouzem na ruském Channel One…

Holoubek: Sparta byla výzva, na návrat do ligy jsem připraven

Holoubek: Sparta byla výzva, na návrat do ligy jsem…

Před rokem byl pro sparťanské fanoušky ústředním tématem. David Holoubek v roli trenéra A-týmu porazil anglický…

 

Reflex.cz

Kevin ze Sám doma se ztratil v Česku a hledá ho Trump. Vtipná parodie je hitem internetu

Kevin ze Sám doma se ztratil v Česku a hledá ho…

Parodické video na amerického prezidenta i Kevina McCallistera z kultovních snímků Sám doma se šíří po českém…

Uprchlíci k nám přivezli více antisemitismu, tvrdí najednou němečtí politici

Uprchlíci k nám přivezli více antisemitismu, tvrdí…

Němečtí politici v posledních dnech velmi ostře odsoudili projevy antisemitismu a nenávist k Izraeli, která se…