Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3 Aircross: Nástupce menšího Picassa v ČR za 309.900 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Citroën nahrazuje úspěšné malé MPV C3 Picasso křížencem s doplňkovým označením Aircross. Pod 300 tisíc se nevejde, ale drahý není.

Dvojitý šíp vlastně nabízí dva malé crossovery prakticky téže velikosti: kromě staršího C4 Cactus i novinku. Je na tom stejně jako sesterský Opel. C3 Aircross má však kratší rozvor než o „číslo větší“ Cactus: modulární platforma PSA PF1 disponuje v jeho případě vzdáleností mezi nápravami 2540 mm, zatímco u staršího sourozence činí 2595 mm. Malý Aircross měl premiéru coby koncept, ještě bez trojky v názvu, v březnu v Ženevě. Produkční specifikace se představila v Paříži v červnu a svůj výstavní debut si odbývá právě teď ve Frankfurtu.

Jde o sourozence Peugeotu 2008 a Opelu Crossland X. Přebírá stylistické prvky jak z malého hatchbacku C3, tak i zmíněného Cactusu a vyjíždí z továrny ve španělském Figueruelas u Zaragozy, kde vzniká i příbuzný „blesk“, zatímco předchůdce se vyráběl ve slovenské Trnavě. Globální uvedení na evropské trhy zahrnuje i ten náš.

Benzin se třemi, nafta se čtyřmi

Motory v nabídce jsou velmi známé. Portfolio zahrnuje zážehové tříválce 1.2 PureTech ve výkonových verzích 60 a 81 kW a turbodiesely 1.6 BlueHDi s naladěním na 73, respektive 88 kW.

Převodovky jsou pětistupňové manuální, alternativu představuje šestirychlostní automat a přímo řazená skříň, která se dodává výhradně k nejvýkonnější verzi. C3 Aircross postrádá pohon všech kol, točivý moment jde pouze dopředu, sourozenci jsou na tom přece stejně. Přehledné technické údaje i ceny uvádíme v obvyklé tabulce.

Live, Feel a Shine

Základní verze 1.2 PureTech 82 s výbavou Live přijde na 309.900 Kč. Kromě obvyklých a dnes již povinných bezpečnostních pomocníků zahrnuje i asistent rozjezdu do kopce, dálkové centrální zamykání se samočinnou funkcí, varování před opuštěním jízdního pruhu, tempomat a čtení dopravních značek s rychlostními limity. Airbagů je osm (čelní, boční a hlavové pro obě řady), volant nastavitelný dvouose, přední sedačky i výškově. Přístroje obsahují palubní počítač a otáčkoměr, auta mají elektrická přední okna i zrcátka, manuální klimatizaci, dělenou a sklopnou zadní lavici, ale jen přípravu pro rádio a šestnáctipalcová ocelová kola, samozřejmě s lepicí sadou- Dojezdová rezerva je nicméně vždy v „extras“. Za diesel 1.6 BlueHDi se připlácí nemalých 70 tisíc.

Výbava Feel stojí v případě nejslabší jedna-dvojky i dieselu o třicet tisíc víc. Je však k dispozici napříč celým spektrem, výkonnější tříválec koupíte pod 375 a 120k turbodiesel pod 435 tisíc korun. Má denní LED místo žárovek, střešní nosiče, zrcátka s vyhříváním, kožený volant, sedmipalcový dotykový displej, rádio s USB a Bluetooth a litá kola. Šestistupňový automat k 1.2 PureTech 110 přijde navíc na 40 tisíc.

Citroën C3 Aircross – základní technické údaje a ceny
Motor1.2 PureTech 821.2 PureTech 1101.6 BlueHDi 1001.6 BlueHDi 120
Převodovka/pohon5M/přední5M (6A)/přední5M/přední6M/přední
Zdvihový objem [cm3]1199119915601560
Válce/ventily3/43/44/24/4
Největší výkon [kW/min-1]60/575081/550073/375088/3500
Točivý moment [N.m/min-1]118/2750205/1500254/1750300/1750
Maximální rychlost [km/h]165185 (183)175183
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,010,2 (10,6)11,59,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,14,9 (6,5)3,94,0
Pohotovostní hmotnost [kg]10881159 (1203)12031233
Cena Live [Kč]309.900-379.900-
Cena Feel [Kč]339.900374.900 (414.900)409.900434.900
Cena Shine [Kč]-424.900 (464.900)-489.900

Třetí a poslední stupeň Shine představuje u PureTechu 110 příplatek 50.000 Kč, u BlueHDi 120 ještě o pět tisíc větší. Zahrnuje zadní parkovací čidla, integrované mlhovky, automatické stěrače, elektrická okna i vzadu a zrcátka není třeba sklápět ručně, zatmavená zadní boční okna, samočinnou klimatizaci, navigaci a loketní opěrku i pro zadní pasažéry.

Pakety

I když Aircross nemá na bocích vzduchové polštářky jako C3 a C4 Cactus, možnosti individualizace jsou široké. K vyšším stupňům lze doobjednat další balíčky a jednotlivé položky včetně kupříkladu samočinného parkování, elektronické náhrady čtyřkolky Grip Control, bezklíčkového vstupu a startování, head-up displeje, vyhřívaných sedaček, polokoženého čalounění (20.000 Kč), tažného zařízení (12.000), výše vzpomínaná rezerva stojí 3,5 tisíce. Základní barvu představuje bílá. Červená Passion přijde na 6 tisíc, za metalízy si importér účtuje 13.500 Kč a za dvoubarevný lak 8,5 tisíce.

Citroën Česká republika ukazuje C3 Aircross v rámci roadshow Experience, která začala 15. září a potrvá celý měsíc, akce se uskuteční postupně na 25 místech po celé republice.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - pallas
20. 9. 2017 18:01
Re: Bublina
ctrl c + ctrl v z článku
20. 9. 2017 06:59
Re: Bublina
Takže holobyt se zdechlým motorem... paráda, ale dal sis práci ;-)
Avatar - pallas
20. 9. 2017 04:46
Re: Ani zadarmo!
ty aj tak nové autá nekupuješ
Avatar - pallas
20. 9. 2017 04:45
Re: Bublina
Holobyt? Že nemá rádio a elektróny?

Základní verze 1.2 PureTech 82 s výbavou Live přijde na 309.900 Kč. Kromě obvyklých a dnes již povinných bezpečnostních pomocníků zahrnuje i asistent rozjezdu do kopce, dálkové centrální zamykání se samočinnou funkcí, varování před opuštěním jízdního pruhu, tempomat a čtení dopravních značek s rychlostními limity. Airbagů je osm (čelní, boční a hlavové pro obě řady), volant nastavitelný dvouose, přední sedačky i výškově. Přístroje obsahují palubní počítač a otáčkoměr, auta mají elektrická přední okna i zrcátka, manuální klimatizaci, dělenou a sklopnou zadní lavici, ale jen přípravu pro rádio a šestnáctipalcová ocelová kola, samozřejmě s lepicí sadou
19. 9. 2017 21:10
Re: Bublina
jako že C3 Aircross je v základu použitelné auto? Ani omylem, to je holobyt. Musíš brát 1.2T s výbavou Shine a pak si nad 400k ;-)