Citroën C4: Ceny na českém trhu
Nová C4 se začíná prodávat na českém trhu. Dovozce doufá, že zopakuje úspěch předchozího provedení, které se u nás prodalo ve více než 7,5 tisících exemplářů a v prvním celém roce na trhu dokonce ovládlo segment hatchbacků nižší střední třídy. Automobilka by ráda na českém trhu letos prodala 2.000 vozů řady C4 nové generace.
Citroën je na českém trhu znám vytrvalým zlevňováním, častými změnami v akčních cenících a agresivní cenovou politikou. Končící C4 dlouhou dobu byla a stále je jeden z nejlevnějších hatchbacků nižší střední třídy na českém trhu. Ve skladech na našem území jich zbývá už jen posledních několik desítek. Má to být důvod k zoufalství? Ani ne, protože nový Citroën C4 patří k nejdostupnějším modelům ve třídě už při uvedení na trh.
Dovozce hodlá novou C4 nabídnout ve třech stupních výbavy - Attraction, Tendance a Exclusive. S označením výbav X a SX se už nesetkáte.
Základ Attraction je vyhrazen nejslabší zážehové i vznětové motorizaci. Základ s motorem 1,4 VTi za 274.900,-Kč pravděpodobně uspokojí většinu českých zákazníků, protože jeho standard je na mimořádně vysoké úrovni v dané třídě a cenové hladině. Ale pozor, tyto vozy (s motorem 1,4 VTi a taky 1,6 VTi s automatem) budou k dispozici až během jara 2011.
Všechny nové C4 na českém trhu dostanou do vínku klimatizaci, 6 airbagů, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Vozy s výbavou Attraction jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 195/65 R15.
Z podstatných položek výbavy chybí pouze rádio, za které je potřeba připlatit 9.900,-Kč (rádio, CD/MP3 přehrávání, ovládání na volantu) a ESP, které vyjde na 9.000,-Kč (včetně asistenta pro rozjezd do kopce).
Citroën C4 – benzinové motorizace - ceny na českém trhu (leden 2010) | ||||
Motor | 1,4 VTi 95 | 1,6 VTi 120 | 1,6 VTi 120 AT | 1,6 THP 155 |
Převodovka | 5M | 5M | 4A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1397 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1 ] | 70/6000 | 88/6000 | 88/6000 | 115/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 135/4000 | 160/4250 | 160/4250 | 240/1400-4000 |
Max. rychlost [km/h] | - | 193 | - | 214 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 10,8 | - | 8,7 |
Komb. spotř. [l/100 km] | - | 6,2 | - | 6,3 |
Cena Attraction [Kč] | 274.900,- | - | - | - |
Cena Tendance [Kč] | 319.900,- | 349.900,- | 379.900,- | - |
Cena Exclusive [Kč] | - | 414.900,- | - | 454.900,- |
Střední stupeň výbavy - Tendance - je o 45 tisíc korun (1,4 VTi), resp. o 40 tisíc korun (1,6 HDi) dražší než základní Attraction. Za to ale dostanete slušný balík výbavy: ESP, ASR, Hill Start Assist, autorádio s CD a MP3 přehráváním, elektrické ovládání zadních oken, kůží obšitý věnec volantu, zatmavení skel od B-sloupku dozadu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bederní opěrky v obou předních sedadlech nebo loketní opěrka vpředu.
Vestavěná navigace se 7palcovým displejem přijde na 23.900,-Kč (vč. Bluetooth), vyhřívaná sedadla vpředu stojí 6.900,-Kč, zadní parkovací asistent v sadě s další výbavou pořídíte za 9.900,-Kč.
Vozy s výbavou Tendance jezdí na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami 205/55 R16. Kola z lehkých slitin stojí 15.900,-Kč, resp. 19.900,-Kč (225/45 R17).
Citroën C4 – vznětové motorizace - ceny na českém trhu (leden 2010) | ||||
Motor | 1,6 HDi 90 | 1,6 HDi 110 | 1,6 e-HDI 110 | 2,0 HDI 150 |
Převodovka | 5M | 6M | 6A | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1560 | 1997 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1 ] | 68/3750 | 82/3600 | 82/3600 | 110/3750 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 230/1750 | 270(280)/2000 | 270(285)/2000 | 340/2000-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 190 | 190 | 207 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11,3 | 11,2 | 8,6 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 4,2 | 4,6 | 4,2 | 4,9 |
Cena Attraction [Kč] | 329.900,- | - | - | - |
Cena Tendance [Kč] | 369.900,- | 389.900,- | 422.900,- | - |
Cena Exclusive [Kč] | - | 454.900,- | 487.900,- | 499.900,- |
Nejvyšší výbava - Exclusive - je o 65 tisíc Kč dražší než střed. Standardem zde však je navíc přední i zadní parkovací asistent (s funkcí zaměření parkovacího místa), automatická dvouzónová klimatizace, programovatelný tempomat (lze nastavit do paměti několik rychlostí a pak jen přepínat mezi nimi), Bluetooth s ovládáním na volantu, USB konektor, masážní funkce předních sedadel, čalounění v kombinaci látka-kůže nebo 16palcová kola z lehkých slitin.
Pouze do Exclusive lze za 24.900,-Kč objednat Paket Pohodlí, obsahující bi-xenonové natáčecí světlomety, systém sledování mrtvého úhlu a tlaku v pneumatikách.
Za metalický lak se připlácí 13.900,-Kč.
Kombi nebude
Nový Citroën C4 stojí na podvozkové platformě předchůdce. Většinu pohonných jednotek známe z ostatních modelů PSA.
Atmosférické motory jsou dodávány s pětistupňovými převodovkami. Automat s hydrodynamickým měničem dodávaný pro 1,6 VTi má opravdu jen čtyři rychlostní stupně, jinou vhodnou skříní PSA údajně nedisponuje.
Špičková zážehová motorizace 1,6 THP má oslovovat hlavně komfortně orientovanou klientelu, která hledá maximální pohodlí. Tím Citroën vysvětluje dostupnost výhradně s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.
Na tiskové konferenci konané při uvedení Citroënu C4 na český trh byly vyvráceny spekulace o příchodu dalších karosářských verzí řady C4. Nepřijde ani třídveřový hatchback, ani kombi. To je prý v této chvíli již definitivní rozhodnutí a nemá se to během životního cyklu této generace měnit.