Citroën C4: Ceny na českém trhu

Citroën C4: Ceny na českém trhu

 
 

První cena 274.900,-Kč obsahuje 6 airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizaci i tempomat.

Nová C4 se začíná prodávat na českém trhu. Dovozce doufá, že zopakuje úspěch předchozího provedení, které se u nás prodalo ve více než 7,5 tisících exemplářů a v prvním celém roce na trhu dokonce ovládlo segment hatchbacků nižší střední třídy. Automobilka by ráda na českém trhu letos prodala 2.000 vozů řady C4 nové generace.

Citroën je na českém trhu znám vytrvalým zlevňováním, častými změnami v akčních cenících a agresivní cenovou politikou. Končící C4 dlouhou dobu byla a stále je jeden z nejlevnějších hatchbacků nižší střední třídy na českém trhu. Ve skladech na našem území jich zbývá už jen posledních několik desítek. Má to být důvod k zoufalství? Ani ne, protože nový Citroën C4 patří k nejdostupnějším modelům ve třídě už při uvedení na trh.

Dovozce hodlá novou C4 nabídnout ve třech stupních výbavy - Attraction, Tendance a Exclusive. S označením výbav X a SX se už nesetkáte.

Citroën C4: První jízdní dojmy

Základ Attraction je vyhrazen nejslabší zážehové i vznětové motorizaci. Základ s motorem 1,4 VTi za 274.900,-Kč pravděpodobně uspokojí většinu českých zákazníků, protože jeho standard je na mimořádně vysoké úrovni v dané třídě a cenové hladině. Ale pozor, tyto vozy (s motorem 1,4 VTi a taky 1,6 VTi s automatem) budou k dispozici až během jara 2011.

Všechny nové C4 na českém trhu dostanou do vínku klimatizaci, 6 airbagů, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Vozy s výbavou Attraction jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 195/65 R15.

Z podstatných položek výbavy chybí pouze rádio, za které je potřeba připlatit 9.900,-Kč (rádio, CD/MP3 přehrávání, ovládání na volantu) a ESP, které vyjde na 9.000,-Kč (včetně asistenta pro rozjezd do kopce).

Citroën C4 – benzinové motorizace - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor1,4 VTi 951,6 VTi 1201,6 VTi 120 AT1,6 THP 155
Převodovka5M5M4A6A
Zdvihový objem [cm3]1397159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]70/600088/600088/6000115/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]135/4000160/4250160/4250240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]-193-214
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,8-8,7
Komb. spotř. [l/100 km]-6,2-6,3
Cena Attraction [Kč]274.900,----
Cena Tendance [Kč]319.900,-349.900,-379.900,--
Cena Exclusive [Kč]-414.900,--454.900,-

Střední stupeň výbavy - Tendance - je o 45 tisíc korun (1,4 VTi), resp. o 40 tisíc korun (1,6 HDi) dražší než základní Attraction. Za to ale dostanete slušný balík výbavy: ESP, ASR, Hill Start Assist, autorádio s CD a MP3 přehráváním, elektrické ovládání zadních oken, kůží obšitý věnec volantu, zatmavení skel od B-sloupku dozadu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bederní opěrky v obou předních sedadlech nebo loketní opěrka vpředu.

Vestavěná navigace se 7palcovým displejem přijde na 23.900,-Kč (vč. Bluetooth), vyhřívaná sedadla vpředu stojí 6.900,-Kč, zadní parkovací asistent v sadě s další výbavou pořídíte za 9.900,-Kč.

Citroën C4 vs. Peugeot 308: Designový duel

Vozy s výbavou Tendance jezdí na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami 205/55 R16. Kola z lehkých slitin stojí 15.900,-Kč, resp. 19.900,-Kč (225/45 R17).

Citroën C4 – vznětové motorizace - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor1,6 HDi 901,6 HDi 1101,6 e-HDI 1102,0 HDI 150
Převodovka5M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]1560156015601997
Válce/ventily4/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1 ]68/375082/360082/3600110/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1750270(280)/2000270(285)/2000340/2000-2750
Max. rychlost [km/h]180190190207
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,311,28,6
Komb. spotř. [l/100 km]4,24,64,24,9
Cena Attraction [Kč]329.900,----
Cena Tendance [Kč]369.900,-389.900,-422.900,--
Cena Exclusive [Kč]-454.900,-487.900,-499.900,-

Nejvyšší výbava - Exclusive - je o 65 tisíc Kč dražší než střed. Standardem zde však je navíc přední i zadní parkovací asistent (s funkcí zaměření parkovacího místa), automatická dvouzónová klimatizace, programovatelný tempomat (lze nastavit do paměti několik rychlostí a pak jen přepínat mezi nimi), Bluetooth s ovládáním na volantu, USB konektor, masážní funkce předních sedadel, čalounění v kombinaci látka-kůže nebo 16palcová kola z lehkých slitin.

Pouze do Exclusive lze za 24.900,-Kč objednat Paket Pohodlí, obsahující bi-xenonové natáčecí světlomety, systém sledování mrtvého úhlu a tlaku v pneumatikách.

Za metalický lak se připlácí 13.900,-Kč.

Kombi nebude

Nový Citroën C4 stojí na podvozkové platformě předchůdce. Většinu pohonných jednotek známe z ostatních modelů PSA.

Atmosférické motory jsou dodávány s pětistupňovými převodovkami. Automat s hydrodynamickým měničem dodávaný pro 1,6 VTi má opravdu jen čtyři rychlostní stupně, jinou vhodnou skříní PSA údajně nedisponuje.

Špičková zážehová motorizace 1,6 THP má oslovovat hlavně komfortně orientovanou klientelu, která hledá maximální pohodlí. Tím Citroën vysvětluje dostupnost výhradně s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.

Na tiskové konferenci konané při uvedení Citroënu C4 na český trh byly vyvráceny spekulace o příchodu dalších karosářských verzí řady C4. Nepřijde ani třídveřový hatchback, ani kombi. To je prý v této chvíli již definitivní rozhodnutí a nemá se to během životního cyklu této generace měnit.

Jake.auto.cz: Citroën C4 – všechny články a testy

Anketa

Optimální motorizací Citroënu C4 je
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Citroën C4: Ceny na českém trhu







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Citroën C4 2015: Na českém trhu od 349.900 korun Citroën C4 2015: Na českém trhu od 349.900 korun

Citroën uvádí na český trh faceliftovaný model C4…

Citroën C4: Nenápadný facelift vzhledu i techniky Citroën C4: Nenápadný facelift vzhledu i techniky

Francouzská automobilka jen velmi zlehka omladila…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…