Citroën C4: Ceny na českém trhu

Citroën C4: Ceny na českém trhu

 
 

První cena 274.900,-Kč obsahuje 6 airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizaci i tempomat.

Nová C4 se začíná prodávat na českém trhu. Dovozce doufá, že zopakuje úspěch předchozího provedení, které se u nás prodalo ve více než 7,5 tisících exemplářů a v prvním celém roce na trhu dokonce ovládlo segment hatchbacků nižší střední třídy. Automobilka by ráda na českém trhu letos prodala 2.000 vozů řady C4 nové generace.

Citroën je na českém trhu znám vytrvalým zlevňováním, častými změnami v akčních cenících a agresivní cenovou politikou. Končící C4 dlouhou dobu byla a stále je jeden z nejlevnějších hatchbacků nižší střední třídy na českém trhu. Ve skladech na našem území jich zbývá už jen posledních několik desítek. Má to být důvod k zoufalství? Ani ne, protože nový Citroën C4 patří k nejdostupnějším modelům ve třídě už při uvedení na trh.

Dovozce hodlá novou C4 nabídnout ve třech stupních výbavy - Attraction, Tendance a Exclusive. S označením výbav X a SX se už nesetkáte.

Citroën C4: První jízdní dojmy

Základ Attraction je vyhrazen nejslabší zážehové i vznětové motorizaci. Základ s motorem 1,4 VTi za 274.900,-Kč pravděpodobně uspokojí většinu českých zákazníků, protože jeho standard je na mimořádně vysoké úrovni v dané třídě a cenové hladině. Ale pozor, tyto vozy (s motorem 1,4 VTi a taky 1,6 VTi s automatem) budou k dispozici až během jara 2011.

Všechny nové C4 na českém trhu dostanou do vínku klimatizaci, 6 airbagů, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Vozy s výbavou Attraction jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 195/65 R15.

Z podstatných položek výbavy chybí pouze rádio, za které je potřeba připlatit 9.900,-Kč (rádio, CD/MP3 přehrávání, ovládání na volantu) a ESP, které vyjde na 9.000,-Kč (včetně asistenta pro rozjezd do kopce).

Citroën C4 – benzinové motorizace - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor1,4 VTi 951,6 VTi 1201,6 VTi 120 AT1,6 THP 155
Převodovka5M5M4A6A
Zdvihový objem [cm3]1397159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]70/600088/600088/6000115/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]135/4000160/4250160/4250240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]-193-214
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,8-8,7
Komb. spotř. [l/100 km]-6,2-6,3
Cena Attraction [Kč]274.900,----
Cena Tendance [Kč]319.900,-349.900,-379.900,--
Cena Exclusive [Kč]-414.900,--454.900,-

Střední stupeň výbavy - Tendance - je o 45 tisíc korun (1,4 VTi), resp. o 40 tisíc korun (1,6 HDi) dražší než základní Attraction. Za to ale dostanete slušný balík výbavy: ESP, ASR, Hill Start Assist, autorádio s CD a MP3 přehráváním, elektrické ovládání zadních oken, kůží obšitý věnec volantu, zatmavení skel od B-sloupku dozadu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bederní opěrky v obou předních sedadlech nebo loketní opěrka vpředu.

Vestavěná navigace se 7palcovým displejem přijde na 23.900,-Kč (vč. Bluetooth), vyhřívaná sedadla vpředu stojí 6.900,-Kč, zadní parkovací asistent v sadě s další výbavou pořídíte za 9.900,-Kč.

Citroën C4 vs. Peugeot 308: Designový duel

Vozy s výbavou Tendance jezdí na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami 205/55 R16. Kola z lehkých slitin stojí 15.900,-Kč, resp. 19.900,-Kč (225/45 R17).

Citroën C4 – vznětové motorizace - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor1,6 HDi 901,6 HDi 1101,6 e-HDI 1102,0 HDI 150
Převodovka5M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]1560156015601997
Válce/ventily4/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1 ]68/375082/360082/3600110/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1750270(280)/2000270(285)/2000340/2000-2750
Max. rychlost [km/h]180190190207
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,311,28,6
Komb. spotř. [l/100 km]4,24,64,24,9
Cena Attraction [Kč]329.900,----
Cena Tendance [Kč]369.900,-389.900,-422.900,--
Cena Exclusive [Kč]-454.900,-487.900,-499.900,-

Nejvyšší výbava - Exclusive - je o 65 tisíc Kč dražší než střed. Standardem zde však je navíc přední i zadní parkovací asistent (s funkcí zaměření parkovacího místa), automatická dvouzónová klimatizace, programovatelný tempomat (lze nastavit do paměti několik rychlostí a pak jen přepínat mezi nimi), Bluetooth s ovládáním na volantu, USB konektor, masážní funkce předních sedadel, čalounění v kombinaci látka-kůže nebo 16palcová kola z lehkých slitin.

Pouze do Exclusive lze za 24.900,-Kč objednat Paket Pohodlí, obsahující bi-xenonové natáčecí světlomety, systém sledování mrtvého úhlu a tlaku v pneumatikách.

Za metalický lak se připlácí 13.900,-Kč.

Kombi nebude

Nový Citroën C4 stojí na podvozkové platformě předchůdce. Většinu pohonných jednotek známe z ostatních modelů PSA.

Atmosférické motory jsou dodávány s pětistupňovými převodovkami. Automat s hydrodynamickým měničem dodávaný pro 1,6 VTi má opravdu jen čtyři rychlostní stupně, jinou vhodnou skříní PSA údajně nedisponuje.

Špičková zážehová motorizace 1,6 THP má oslovovat hlavně komfortně orientovanou klientelu, která hledá maximální pohodlí. Tím Citroën vysvětluje dostupnost výhradně s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.

Na tiskové konferenci konané při uvedení Citroënu C4 na český trh byly vyvráceny spekulace o příchodu dalších karosářských verzí řady C4. Nepřijde ani třídveřový hatchback, ani kombi. To je prý v této chvíli již definitivní rozhodnutí a nemá se to během životního cyklu této generace měnit.

Jake.auto.cz: Citroën C4 – všechny články a testy

Anketa

Optimální motorizací Citroënu C4 je
Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Citroën C4: Ceny na českém trhu







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Citroën C4 2015: Na českém trhu od 349.900 korun Citroën C4 2015: Na českém trhu od 349.900 korun

Citroën uvádí na český trh faceliftovaný model C4…

Citroën C4: Nenápadný facelift vzhledu i techniky Citroën C4: Nenápadný facelift vzhledu i techniky

Francouzská automobilka jen velmi zlehka omladila…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…