Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4: Nejlevnější hatchback nižší střední třídy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (61)
S příslibem nového Citroënu C4 na počátku nového roku nastal logicky výprodej posledních zástupců první generace.

Premiéra odcházejícího modelu se odehrála v roce 2004 na autosalonu v Paříži. V Čechách se první Citroën C4 představil v obou karosářských verzích jen o pár týdnů později na pražské Autoshow.

Při svém uvedení překvapil C4 designem karoserie, který prakticky nijak neodkazoval na předchozí Xsaru. Mnohem extrémnější než provedení exteriéru byl ovšem interiér s centrálně umístěným digitálním displejem nahrazujícím klasické přístroje a volantem s pevným středem.

K největším úspěchům první generace Citroënu C4 patří druhé místo s 267 body v evropské anketě Car of the Year 2005. První tehdy byla Toyota Prius s 406 body a třetí skončil Ford Focus (228 bodů).

Dny první generace Citroënu C4 jsou již sečteny a české zastoupení francouzské značky má skladem posledních pár desítek vozů s motorem 1,4i a výbavou SX. Cena je více než příznivá 239.900,- Kč, při financovaní Citroën leasing 199.900,- Kč.

Standardní výbava posledních nabízených Citroënů C4 1,4i 16V SX obsahuje čelní, boční a okenní airbagy, ABS, EBD, EBA, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, palubní počítač, tempomat, manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem CD/MP3 a 16palcová ocelová kola.

Paket SX Pack přidává za příplatek 25.000,- Kč automatickou klimatizaci, volant potažený kůží a 16palcová litá kola. Za metalický lak si připlatíte 13.700,- Kč.

Citroën C4 - Poslední vozy na českém trhu (prosinec 2010)
Motor1,4i 16V
Převodovka5M
Zdvihový objem [cm3]1360
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]65/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]133/3250
Max. rychlost [km/h]182
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,8
Komb. spotř. [l/100 km]6,4
Cena SX [Kč]239.900,-

Vozy v akční nabídce mají vždy metalický lak (výsledná cena 251.064,- Kč) a některé obsahují zároveň paket SX Pack (celková cena 275.814,- Kč).

Nová generace Citroënu C4 se představila na podzimním autosalonu v Paříži a na český trh bude uvedena v lednu roku 2011.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (61)
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 20:47
Re: combi
Že ty se nad těma roletama tento... 8-s >:D
Kdybys raději věděl, která auta mají víceprvek, která mají filtr pevných částic, která mají jakou přední nápravu, ale které auto má roletku...? 8-s
Možná bys měl jít diskutovat na www. roletky. cz, tam budeš frajer >:D
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 20:45
Re: combi
Jo, Reault nejen že má dálkové ovládání, ale i bezklíčové ovládání a na tu kartu nemusíš ani máknout, on pozná, že ji máš v kapse!
Ale o to vůbec nejde, jde o to, že i když se ti samo sroluje plato, i když se ti auto odemkne, Clio samo, Fabia ne, tak jak zvedneš dveře od kufru, když máš plné ruce!?
Elektrické samootvírací dveře Fabia nemá a ještě dlouho mít nebude >:D Tvoje logika je poněkud... 8-s 8-s >:D
Já nevím, co má Clio, jestli plato nebo roletu, je mi to vcelku jendo. Doma mám dva kombíky, jeden má plato, druhý roletu a je to úplně, ale úplně jedno, protože vše má své plusy i mínusy. Samozřejmě kromě plata ve Fábii, to vynahradí 4. chybějící válec >:D
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 12:58
Re: combi
A taky by mě zajímalo, jak otevírá dveře, když má plné ruce.
1. Buď vše položí na zem, otevře kufr, vše zvedne, loktem ťukne do roletky, ta se sroluje, překoná vysoký práh a s bolestmi zad to tam naloží a odjede rozzuřeným tříválcem.
2. Nebo vše položí, otevře kufr, zvedne se mu plato, ne zbytečně vysoko zvedne náklad a elegantně jej zasune do kufru a odjede čtyřválcem. Ale nemá roletku, ta efektnost tomu chybí >:D
Avatar - pocitac
14. 12. 2010 09:02
Re: Exteriér vs. interiér
To nejsou úsměvné smajlíky, to mu jen škubají koutky z toho šoku, když přesednul z Golfu do C4 a zjistil, že si vlastně podstatně polepšil. >:-[]
14. 12. 2010 07:31
Re: pech
Jo a 100% dotazenej z DE :-)