Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Picasso: Přepracovaná příď a tříválec s automatem

David Bureš
Diskuze (14)
Citroën C4 Picasso se spolu s větším bratrem Grand C4 Picasso dočkalo jemných retuší. Avantgardní výraz byl pouze vyhlazen.

Po třech letech na trhu a více než 300.000 prodaných exemplářích se aktuální generace Citroënu C4 Picasso dočkala modernizace. Konstruktéři se zaměřili nejen na změnu designu, ale také inovaci techniky. Vylepšením vedle C4 Picasso prošel i sesterský model Grand C4 Picasso. Na evropské trhy budou nová MPV postupně uváděna od letošního června.

C4 Picasso při příchodu na trh překvapil svojí avantgardní přídí s rozdělenými světlomety, což je detail, který autu zůstal i po modernizaci. Designéři však přepracovali nárazník, který obohatila nová chromovaná linka lemující mlhovky. Jemnou retuší prošla také horní světla, opticky spojená dvěma chromovanými pásy se zakomponovaným logem značky. Koncové svítilny pak mají novou trojrozměrnou grafiku.

Jak je dnes zvykem, design auta je možné dále individualizovat. Vedle nových odstínů karoserie je pro C4 Picasso novinkou dvouodstínová černá střecha, pro Grand C4 Picasso zase stříbrný oblouk, který je dominantním prvkem jeho profilu. Pro menší z technicky spjatých MPV jsou k dispozici i nová, pětipaprsková 17palcová kola z lehkých slitin.

Na středovém panelu se objevuje nová generace sedmipalcové dotykové obrazovky multimediálního systému, která má lépe reagovat na pokyny. Navíc na ní bude možné „zrcadlit“ i data z chytrých telefonů. Vylepšena byla i navigace, jejíž data jsou zobrazována na horní obrazovce s úhlopříčkou 12 palců. Navigační systém prezentuje vybrané památky a města v trojrozměrném zobrazení, v reálném čase sleduje úroveň dopravy nebo upozorní řidiče na měření rychlosti.

Picasso v rámci modernizace také více myslí na bezpečnost. Novinkou je standardně dodávané sledování únavy řidiče, které radí, kdy si dát pauzu. Dále jsou k dispozici i takové systémy jako sledování povolené rychlosti, aktivní asistent pro jízdu v pruzích nebo aktivní hlídání vozidel v mrtvém úhlu. O listopadu pak bude možné objednávat také automatické brzdění, které je nově hodnoceno v nárazových testech Euro NCAP.

Na českém trhu je dnes C4 Picasso i Grand C4 Picasso dostupné výhradně se vznětovými motory, na ostatních trzích je ale možné zakoupit i nějaký benzinový agregát. Právě jejich nabídka se v rámci modernizace rozšiřuje o tříválec 1.2 PureTech (96 kW) s šestistupňovou samočinnou převodovkou.

David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - Pepa_007
10. 5. 2016 21:21
Re: Pěkné
O tom, že se zde objeví 165k benzín se nechá úspěšně pochybovat.
Na Slovensku taky jen HDI.
Avatar - pallas
10. 5. 2016 00:16
Re: Pěkné
od 1.7.2016 má Citroen v ČR nového importéra - švajčiarsku firmu Emil Frey. A nepochybujem, že ponuka v ČR bude rovnaká, ako vo Švajčiarsku. Teda aj 165k benzín.
Avatar - Pepa_007
9. 5. 2016 21:44
Re: kyklop
Jj je trochu futuristické a nelíbí se každýmu.
Citroen DS to ve svý době taky neměl lehký.
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2016 21:02
Re: kyklop
auto je ako celok pekne... ale to umiestnenie znacky cez stred predku je z mojho pohladu priserne ... uz podobnu prisernost ma aj cactus a nazivo mi to hodne vadi aj na mazde 3 ktora ma presne cez stred masky znacku ktora prekryva polovicu tej pekne tvarovanej masky .... vazne mi to vadi... ale je to len moj problem ... pritom mazda 6 tento problem nema a znacku ma pekne dole pod maskou kde neposobi rusivym dojmom ... ono paradoxne aj tieto detaily ako umiestnenie znacky vedia hodne pokazit dojem z inak aj pekne prevedenej masky ... tu na picasse ale asi ani nemali inu moznost ako tak na ten predok pozeram.... lebo to by tam vznikla akasi beztvara cierna akoby diera v strede predku ak by znacka bola kdesi dole v narazniku na mieste kde ju kazdy ocakava ... skratka je vidiet ze tento na oko moderny superdizajn ma este nejake tie zadrhely a to prekrytie prave toho "najslabsieho" miesta prednej casti znackou im prislo zda sa velmi vhod ...
Avatar - Pepa_007
9. 5. 2016 20:52
Re: Pěkné
V Němčii mají v nabídce z benzíňáků 1,2 PureTech 96kw ale také THP 121kw ale ten jen v automatu. :-(

Je to jeden z favoritů na mé další vozítko. Ale nesplňuje jedinou podmínku: benzín. A přitom je to tak jednoduché. Škoda. :-(((