Citroën C4 Picasso: Přepracovaná příď a tříválec s automatem
Po třech letech na trhu a více než 300.000 prodaných exemplářích se aktuální generace Citroënu C4 Picasso dočkala modernizace. Konstruktéři se zaměřili nejen na změnu designu, ale také inovaci techniky. Vylepšením vedle C4 Picasso prošel i sesterský model Grand C4 Picasso. Na evropské trhy budou nová MPV postupně uváděna od letošního června.
C4 Picasso při příchodu na trh překvapil svojí avantgardní přídí s rozdělenými světlomety, což je detail, který autu zůstal i po modernizaci. Designéři však přepracovali nárazník, který obohatila nová chromovaná linka lemující mlhovky. Jemnou retuší prošla také horní světla, opticky spojená dvěma chromovanými pásy se zakomponovaným logem značky. Koncové svítilny pak mají novou trojrozměrnou grafiku.
Jak je dnes zvykem, design auta je možné dále individualizovat. Vedle nových odstínů karoserie je pro C4 Picasso novinkou dvouodstínová černá střecha, pro Grand C4 Picasso zase stříbrný oblouk, který je dominantním prvkem jeho profilu. Pro menší z technicky spjatých MPV jsou k dispozici i nová, pětipaprsková 17palcová kola z lehkých slitin.
Na středovém panelu se objevuje nová generace sedmipalcové dotykové obrazovky multimediálního systému, která má lépe reagovat na pokyny. Navíc na ní bude možné „zrcadlit“ i data z chytrých telefonů. Vylepšena byla i navigace, jejíž data jsou zobrazována na horní obrazovce s úhlopříčkou 12 palců. Navigační systém prezentuje vybrané památky a města v trojrozměrném zobrazení, v reálném čase sleduje úroveň dopravy nebo upozorní řidiče na měření rychlosti.
Picasso v rámci modernizace také více myslí na bezpečnost. Novinkou je standardně dodávané sledování únavy řidiče, které radí, kdy si dát pauzu. Dále jsou k dispozici i takové systémy jako sledování povolené rychlosti, aktivní asistent pro jízdu v pruzích nebo aktivní hlídání vozidel v mrtvém úhlu. O listopadu pak bude možné objednávat také automatické brzdění, které je nově hodnoceno v nárazových testech Euro NCAP.
Na českém trhu je dnes C4 Picasso i Grand C4 Picasso dostupné výhradně se vznětovými motory, na ostatních trzích je ale možné zakoupit i nějaký benzinový agregát. Právě jejich nabídka se v rámci modernizace rozšiřuje o tříválec 1.2 PureTech (96 kW) s šestistupňovou samočinnou převodovkou.