Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 se prý do Evropy vrátí. Ale kdy?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Citroën v současnosti opouští na evropské trhu střední třídu, ale hodlá se do ní vrátit v roce 2020 s novou generací sedanu C5.

Citroën C5 se ve své první generaci představil v roce 2000 a nahradil postupně větší XM i srovnatelně velký model Xantia. Podzim roku 2007 pak přinesl premiéru jeho přímého nástupce v podobě druhé generace. Ta se udržela na evropském trhu do letošního roku a její kariéra pokračuje v modernizovaném provedení na čínském trhu.

Přesněji řečeno v červnu letošního roku jsme se v Evropě rozloučily se sedan C5, zatímco kombi C5 Tourer v nabídce ještě zůstává, i když například na českém trhu je podle ceníku platného od 1. září k dispozici jen ve výbavě Exclusive Edition v kombinaci s motorem 2.0 BlueHDi o výkonu 110 kW nebo 132 kW a hydropneumatickým odpružením.

Dny druhé generace modelu C5 jsou v Evropě tedy již víceméně sečteny, ale Linda Jackson, generální ředitelka značky Citroën, v rozhovoru pro Automotive News Europe potvrdila, že C5 se na evropský trh vrátí a neměla přitom na mysli SUV C5 Aircross, jehož prodej na starém kontinentu se má rozběhnout koncem příštího roku.

Podle slov Lindy Jackson se máme v roce 2020 dočkat třetí generace sedanu C5. Důvodem pro uvedení nástupce právě končícího provedení s takovým odstupem má být údajně proces osamostatnění značky DS a zaplnění mezer v její nabídce. Na druhou stranu na vývoj a spuštění prodeje třetí generace C5 nemá mít žádný vliv převzetí automobilky Opel koncernem PSA.

K technice nebo vzhledu tohoto vozu se generální ředitelka značky Citroën nijak nevyjádřila, ale můžeme očekávat nový systém odpružení Progressive Hydraulic Cushions z programu Advanced Comfort, kterým je jako první sériový model značky vybaven právě model C5 Aircross.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Avatar - woody-alien
21. 9. 2017 22:47
Re: Coby uživatel..
To věřím. ;-) Já taky nepsal o ničem jiném než o P508 SW GT....a že si to necucám z prstu nakonec dokazuje i četnost podobných názorů v našich i zahraničních testech. Jen jsem chtěl poukázat na skutečnost, že sofistikovanější řešení nějakého technického celku ještě nezaručuje celkově lepší výrobek. To nejsou jen lichoběžníky P508 GT, vzpomeňme třeba na multilink prvních generací Ceedu a i30.
21. 9. 2017 14:01
Re: Coby uživatel..
Moje C5 V6 3000 280PS/550Nm s lichoběžníky a hydrou v sérii :-) se ráda potká s čímkoli neprémiovým i prémiovým o stejném objemu a ceně nového do 1,2 mil. Porovnáme výbavu, pohodlí, jízdní vlastnosti a výkony. Myslím, že za takto daných podmínek nepřijede nikdo, ostatně denně to na silnicích vidím. Ahoj.
21. 9. 2017 12:52
Re: Coby uživatel..
Mondeo má TDCI BI-Turbo i s adaptivními tlumiči , nebo si připlatíš oproti Passatu 55 tis a mád BMW 3 250d také s možností ad.tlumičů. Silný diesel ti prodá kde kdo, 4x4 má v nabídce taky víc fabrik, stavitelné tlumiče taky. To že zrovna Passat to nabídne v jednom modelu za peníze zaráz je pěkné, ale pořád jde o naprosto konvenční rozšířenou techniku, žádné unikum. A navíc pokud chceš dvoukolku, tak zrovna v tomto případě máš třeba smůlu..
Navíc ony lichoběžníky máš v C5 vždy, kdežto one diesel bude mít kolik? 2% Passatů? Jinak máš jen nudnou tuctovou koncernovou šeď sTDI 110 kw.
Avatar - wakantanka
21. 9. 2017 10:28
Re: Nahradil XM?
C5 bol náhradou za Xantiu, po konci C6 ale mal prebrať aj jej pozíciu, teda aspoň podľa predstáv vo vedení. :-)
21. 9. 2017 08:40
Re: Coby uživatel..
Jak nejde o vlastnost, jestliže Mondeo nenabízí nastavitelné tlumiče, tak je to úplně stejné jako když nenabízí třeba ty lichoběžníky. Stejně tak vysokovýkonný diesel, prostě když ho někdo nemá, tak i kdyby jsi mu zaplatil o dva miliony navíc tak ti jej nedodá. A to stejné třeba 4x4, které prostě Passat má a C5 nemá i kdyby se rozkrájela, protože vlastností konstrukce C5 je, že nemůže mít 4x4 stejně jako Passat nemá hydro i kdyby se rozkrájel, protože vlastností konstrukce podvozku Passatu je, že nemůže mít hydro. Prostě tvoje teorie je zcela mimo.