Citroën C5 se prý do Evropy vrátí. Ale kdy?
Citroën C5 se ve své první generaci představil v roce 2000 a nahradil postupně větší XM i srovnatelně velký model Xantia. Podzim roku 2007 pak přinesl premiéru jeho přímého nástupce v podobě druhé generace. Ta se udržela na evropském trhu do letošního roku a její kariéra pokračuje v modernizovaném provedení na čínském trhu.
Přesněji řečeno v červnu letošního roku jsme se v Evropě rozloučily se sedan C5, zatímco kombi C5 Tourer v nabídce ještě zůstává, i když například na českém trhu je podle ceníku platného od 1. září k dispozici jen ve výbavě Exclusive Edition v kombinaci s motorem 2.0 BlueHDi o výkonu 110 kW nebo 132 kW a hydropneumatickým odpružením.
Dny druhé generace modelu C5 jsou v Evropě tedy již víceméně sečteny, ale Linda Jackson, generální ředitelka značky Citroën, v rozhovoru pro Automotive News Europe potvrdila, že C5 se na evropský trh vrátí a neměla přitom na mysli SUV C5 Aircross, jehož prodej na starém kontinentu se má rozběhnout koncem příštího roku.
Podle slov Lindy Jackson se máme v roce 2020 dočkat třetí generace sedanu C5. Důvodem pro uvedení nástupce právě končícího provedení s takovým odstupem má být údajně proces osamostatnění značky DS a zaplnění mezer v její nabídce. Na druhou stranu na vývoj a spuštění prodeje třetí generace C5 nemá mít žádný vliv převzetí automobilky Opel koncernem PSA.
K technice nebo vzhledu tohoto vozu se generální ředitelka značky Citroën nijak nevyjádřila, ale můžeme očekávat nový systém odpružení Progressive Hydraulic Cushions z programu Advanced Comfort, kterým je jako první sériový model značky vybaven právě model C5 Aircross.