Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 Aircross oficiálně: Nejsilnější sériový citroën všech dob je SUV…

Jan Mička Jan Mička 18. 4. 2017
36
21
Zobrazit náhledy (36)
Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross
První snímky nového SUV od citroënu jsme zveřejnili již minulý týden, v rámci představení vozu na šanghajském autosalonu však značka uvolnila i první pořádné informace.

Vezmeme-li to do důsledku, francouzské automobilce dosud „vlastní“ SUV chybělo. Můžete namítat, že přece existuje C4 Aircross a C-Crosser, jenže to byly pouze přeznačkované Mitsubishi ASX a Outlander. S novým C5 Aircross vstupuje značka do tohoto segmentu rovnýma nohama a v plné míře využívá techniku, kterou známe už z Peugeotů 3008 a 5008.

Základem je koncernová platforma EMP2, kterou využívají také výše zmíněná SUV sesterského peugeotu, vnějšími rozměry však nové C5 Aircross zapadá někam mezi. Na délku měří 4,5 metru, je 1,84 metru široké, 1,67 metru vysoké a rozvor náprav činí 2,73 metru. Objem zavazadelníku je 482 litrů, což je o necelých čtyřicet litrů méně než v případě Peugeotu 3008.

„Dárce“ designu asi není třeba blíže popisovat. Jde o koncept Aircross představený v roce 2015, se kterým sériová novinka téměř „sdílí“ všechny hlavní prvky a ve velké míře odkazuje také na modely C3 a C4 Cactus. Mimořádně se povedl interiér s 8palcovou obrazovkou infotainmentu a širokoúhlým přístrojovým štítem o úhlopříčce 12,3 palce. Volant je nekruhový, na rozdíl od nových peugeotů však sledujete hlavní ukazatele skrze něj, a nikoliv nad ním. Množství kůže odpovídá luxusnímu segmentu, na druhou stranu ale berme v potaz, že C5 Aircross určitě nepoleze do zelí luxusnímu DS 7.

Nabídku motorů citroën pouze naťuknul, a sice zmínkou o hybridní čtyřkolce Plug-In Hybrid PHEV e-AWD, která kombinuje přeplňovaný benzinový motor o výkonu 200 koní a dva elektromotory. Systémový výkon činí 300 koní (221 kW), což z C5 Aircross dělá nejvýkonnější produkční citroën všech dob. Vůz může samozřejmě fungovat i v plně elektrickém režimu, ve kterém je schopen ujet až 60 kilometrů čistě bez emisí.

O dalších motorech nemůže být pochyb – v Evropě se jistě dočkáme přeplňované dvanáctistovky Pure Tech a šestnáctistovky THP, jakožto i turbodieselů s objemy 1,6 a 2,0 litru. V tomto případě se však bavíme výhradně o předokolkách. Jenom pro zajímavost – v Číně, kde bude vůz uveden už na podzim letošního roku, budou v nabídce dvě verze přeplňované šestnáctistovky (165 a 200 koní). V Evropě se vozu dočkáme až na konci příštího roku.

Pohon všech kol sice běžné verze nedostanou (budou si muset vystačit se elektronickým systémem Grip Control), jedno prvenství si však C5 Aircross přesto připisuje. Jako první model automobilky totiž dostal nový systém odpružení Progressive Hydraulic Cushions z programu Advanced Comfort. Nahrazuje právem opěvovaný hydropneumatický systém Hydractive používaný ještě u modelu C5.

V podstatě jde o dvoustupňové pasivní tlumiče, které známe například z mercedesů pod jménem Agility Control. Čím více je tlumiče stlačený, tím více je tuhý, při klidnější jízdě je naopak jízda velmi plavná a pohodlná. Automobilka má na tento systém dvacet patentů a v budoucnu se objeví v dalších modelech koncernu PSA.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Motory C5 Aircross
| 20. 9. 2017
čo sa týka motorov, teraz je na výber benzínové turbo 1.6 a 1.8, pribudne dvojliter a hybrid.
SUV 4*4 ?
| 20. 9. 2017
Všimni si na C5 Aircross jednu podstatnú vec: úplne plochá podlaha pred zadnými sedačkami.
Keď si kúpiš napr. Hyundai SantaFe, s pohonom 4x2, tak či tak ti zostane vzadu tunel - úplne zbytočný, pretože tam kardan nie je.
O užitočnosti pohonu 4x4 v ťažších jazdných podmienkach nepolemizujem, ale koľko tých SUV-čiek do takých podmienok vôbec jazdí?
Přehnali to
| 20. 9. 2017
a ktovie, čo by ten tvoj kolega hovoril, keby ťa do roboty vozieval namiesto Berlinga VW Touranom..
Avatar - Dinar
Mě design
| 19. 4. 2017
citroenu od příchodu kaktusu vyloženě sedí, možná bych malinko ubral pár serepetiček, ale i s nimi hodně dobrý, je to svěží, moderní a přitom se o to člověk ani "nepořeže" o hrany ani neuzívá nad obloučky a vlnkami. Velmi dobré. :yes:
Otázkou je samozřejmě technika, suv/crossover bez čtyřkolky, vzadu torzka?, vrcholné odpružení s tlumiči (patentovanými >:D ), které už víc než dekádu dělá Koni jako řadu FSD, motory max. 1,6 atp., bude to stačit na tiguana, atecu? Uvidíme...
Avatar - 3_diamanty
a co klasicka C5
| 18. 4. 2017
bude? ta sucasna uz totiz hodne nadsluhuje... a aj ked to nie je zle auto roky uz proste neskryje...

tento C5 aircross iste uspech mat bude.. crossy su v kurze aj ked mne osobne sa to zda uz kusok vyumelkovane az barokove tie tvary ... pritom XM bolo tak ciste.. aj xantia ci saxo ... tak kde je problem...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku