Citroën C5 standardně s protiprokluzovým systémem Snow Motion
Vývoj systému Snow Motion vychází z myšlenky nabídnout zákazníkům systém, který jim umožní se spolehlivě a jednoduše pohybovat po zasněžených cestách při zachování funkčnosti systému ESP, i když jde jen o několik dnů v roce. Dalším z cílů byla potřeba přijít se systémem, který se bude snadno používat a nebudou s ním spojené žádné vícenáklady a bude možné jej nabízet sériově.
Novinka spočívá pouze ve vylepšení regulace trakce předních hnacích kol, které standardně i u předchozích vozů C5 řešil protiprokluzový systém ASR. Systém při potřebě rozjezdu/akcelerace analyzuje jízdní odpory a aktuální podmínky (svah, přilnavost, tloušťka vrstvy sněhu) a následně řídí množství točivého momentu motoru a aktivitu brzd jednotlivých kol, podobně jako jiné asistenční systémy.
Specifická pro Snow Motion je podle výrobce střídavá regulace hnacího momentu u pravého a levého kola ve fázi rozjezdu asi do rychlosti 4 km/h. Při vyšších rychlostech (nebo pokud k počátečnímu prokluzu vůbec nedojde) probíhá regulace hnacího momentu tak aby byly maximálně využity trakční možnosti hnacích kol. Podle výrobce přitom nedochází k rázům od samočinně přibrzďovaných kol.
Novinka má umožnit začátečníkovi i zkušenému řidiči jezdit a rozjíždět se na zasněžených a namrzlých cestách bez zvláštních schopností, a to v rámci fyzikálních zákonů do svahu se sklonem až 10 %.