Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C3 Aircross je stále levný a malý. Přesto uveze až sedm lidí

Ondřej Šámal
Diskuze (21)

Francouzská automobilka představila crossoverovou alternativu k běžnému C3. Novinkou je až sedmimístná karoserie, která je u menších modelů stále raritou. Vedle elektrické verze se dočkáme i spalovací klasiky.

Citroën kdysi patřil mezi hlavní průkopníky automobilového průmyslu, v posledních letech se ovšem orientuje spíše na ekonomicky smýšlející lidi. Tomu odpovídá i použití platforma Smart Car, kterou dostala nová generace modelu C3.

Z ní vychází další francouzská novinka v podobě crossoveru C3 Aircross. Vůz stojí na základu, který koncern Stellantis odvodil od architektury CMP, aby mohl lépe soupeřit primárně s čínskou elektrickou konkurencí podporovanou tamním komunistickým režimem. Jedná se vlastně o sourozence nového Opelu Frontera z minulého týdne, jenž nahrazuje podobně stavěný crossover Crossland.

Citroën C3 Aircross je druhým sériovým nositelem nového stylistického jazyka značky s přední částí, které dominují tři světelné segmenty na každé straně. Navzdory délce jen 4,39 metru se dovnitř ve třech řadách poskládá až sedm cestujících, což je v tomhle segmentu stále nevídaná záležitost.

Tisková zpráva se zatím nezmiňuje o technických detailech, z pohledu pohonu máme ovšem docela jasno. K dispozici určitě bude čistě elektrický model ë-C3 Aircross s výkonem 83 kilowattů, který bude energii čerpat pravděpodobně z akumulátoru typu LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 44 kWh, jenž v případě menšího ë-C3 vystačí až na 320 kilometrů. Dříve představený hatchback díky podpoře dobíjení o výkonu až 100 kilowattů se z 20 na 80 % kapacity baterie dostane za 26 minut, z domácí sítě baterii z nuly do plna doplníte již za 4 hodiny a 10 minut.

Video se připravuje ...

Menší Citroën C3 je dostupný také s přeplňovaným zážehovým tříválcem 1.2 PureTech se 74 kilowatty a šestistupňovým manuálem, v případě aircrossu se ovšem podle všeho počítá také s mild-hybridní dvanáctistovkou, která v ostatních modelech koncernu Stellantis disponuje výkonem 100 kilowattů.

Uvedení nového Citroënu C3 Aircross je naplánováno na konec tohoto roku.

Ondřej Šámal
Diskuze (21)

Doporučujeme

19. 4. 2024 16:26
Re: Dechberoucí
na dizajn mozeme matrozne nazory, fakticky je to ale nekonfliktne a zaujimave auto, ktore rozhodne nie je "genericke".

Co sa tyka priestoru, crossover s vyskou 1,6m a dlzkou okolo 4,3 m dokaze byt dostatocne priestranny aj pre beznu EU popuaciu s vyskou okolo 185 cm - na rozdiel od hatchbackov a sedanov, kde sa vzadu neda sediet - vratane aut tzv vyssej triedy.

co sa tyka motora - ide o prerobeny puretech. Niekto tu pisal, ze okopcili motor z fiatu. S povodnym puretechom bude mat spolocne - vlastne nebude mat spolocne asi nic.

Miesto tam samozrejme bude realne len pre 4roch, dalsie miesta len pre deti. zase necakajme zazraky.
19. 4. 2024 11:18
Re: Re: Jednoduché
Jak vypnutý? Píši, že to bude mild-hybrid. ;-)
19. 4. 2024 07:40
Re: Dechberoucí
No pokud je tohle pěkné, tak asi by si s tím měl něco dělat a navštívit očního. Myslíš ta zmatená přední světla, znak, který k celé přídi nepasuje nebo ten hranatý volant uvnitř? Bohužel to auto moc krásy nepobralo, takový generický crossover s kudrlinkami. Dost místa? i ve 4 tam bude těsno, natož v sedmi, jak píše auto článku :-[] Pohon je klasika Stellantis - 3hrnek 1,2PT ve dvou variantách a na nic elektro. Fakt super nabídka :no:
19. 4. 2024 07:07
Re: Jednoduché
V meste bude vypnutý a za jazdy je to jedno
19. 4. 2024 07:03
Re: Ďalšie slovenské auto
Myslím, že budete až šokovaný z toho čo príde z Bratislavy :)