Citroën mění image: Nová strategie = nový přístup k návrhu aut i vztahům se zákazníky

Citroën mění image: Nová strategie = nový přístup k návrhu aut i vztahům se zákazníky

 

V roce 90. výročí svého založení automobilka Citroën představuje nový přístup k vlastnímu image. V době ekonomické krize změní způsob prezentace, komunikace se zákazníky i přístup k návrhu aut.

Nové logo
Základním identifikačním znakem je logo automobilky. Citroën ve spolupráci s agenturou Landor vytvořil novou interpretaci svého tradičního emblému. Typické dva šípy jsou v novém logu oblejší a mají plastický trojrozměrný design. Nápis Citroën je provedený v novém řezu písma a červená barva má tmavší odstín než dříve.

Nové heslo
Novým heslem Citroënu je Créative Technologie, tedy kreativní technika nebo technologie. Automobilka tak připomíná, že je průkopníkem například v zavedení hydraulického odpružení Hydractive, systému varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu AFIL nebo filtrů pevných částic pro turbodiesely. Nové heslo má být současně příslibem, že inovativní přístup bude uplatňovat i v budoucnu.

Nová vizuální prezentace
Dalším krokem je sjednocení vizuální prezentace. Sama automobilka označuje svůj dosavadní přístup za „velice nesourodý“, proto mají podle nové strategie všechny materiály značky jednotné grafické zpracování. Dominantními barvami jsou bílá, červená, černá a šedá/chromová. Toto grafické zpracování využívá od pátku 6. února 2009 mezinárodní webová prezentace Citroënu a 20 evropských zastoupení značky.

Architektura
Mění se také architektonické řešení prodejních a servisních míst. Novou architektonickou koncepci vybrala porota, složená z členů vedení Citroënu a agentury Landor, z dvanácti projektů předem vybraných v rámci mezinárodní architektonické soutěže. Změna vzhledu se týká nových budov, rekonstrukcí starších autosalonů a podle nových standardů budou upraveny i stávající prostory jednotlivých zastoupení.

Během pěti let chce Citroën takto přeměnit 8000 prodejen. Jako první prošel přestavbou autosalon C_42 na Champs-Elysées 42 v Paříži. Jedná se o „výkladní skříň“ značky, kterou od otevření v září 2007 navštívily už 2 miliony osob. Pro návštěvníky je zde mimo jiné nachystaný interaktivní program, ve kterém si mohou například vyzkoušet moderní prvky výbavy.

Proměna Citroën Sport na Citroën Racing
Součástí nové strategie je i přejmenování rallyového týmu z Citroën Sport na Citroën Racing a představení propagačního filmu Nová historie: Citroën se mění od režisérů Tristana Aurouëta a Thomase Poteze. Aktuální i historické modely se budou objevovat i několika nových francouzských filmech.

Nový přístup k zákazníkům

V oblasti vztahů se zákazníky má dojít ke zvýšení kvality služeb při prodeji i poprodejním servisu. Cílem Citroënu je dostat se do Top 5 v žebříčku spokojenosti zákazníků společnosti JD Power.

Pro firemní zákazníky je zřízen program Citroën Business, který má zvýšit podíl značky na prodeji osobních aut podnikům. Pro firemní zákazníky budou určena tzv. business centra, kde jim bude k dispozici specializovaný prodejce. V poprodejním servisu business centra nabídnou například přizpůsobivou otvírací dobu, kontaktního zaměstnance nebo náhradní vozy v případě poruchy.

Program ojetých vozů Citroën Select obsahuje možnost prodloužení záruky až na 7 let a další služby, jako první kontrolu zdarma nebo 24hodinovou asistenční službu po celé Evropě.

Nová modelová strategie

Citroën má dnes nejrozsáhlejší a nejrozmanitější nabídku ve své historii. Tento trend bude nadále pokračovat – v následujících třech letech představí automobilka každého půl roku jeden nový model. Připravované generace modelů C3 a C4 mají přinést stejný posun, k jakému došlo u nové C5. Větší důraz má být také kladen na nižší provozní náklady.

U nových modelových řad chce Citroën využívat postupy použité na modelu C3 Picasso, konceptu C-Cactus a především DS Inside, který se představí na autosalonu v Ženevě.

Modelová nabídka bude postupně rozdělena do tří celků – klasické automobily budou tak jako dosud značeny písmenem C a číslem, jednoprostorové karoserie s přívlastkem Picasso. Nová řada automobilů bude mít označení DS (Different Spirit), v plánu jsou tři modely DS3, DS4 a DS5, které budou velikostně odpovídat třídě malých vozů, nižší střední třídě, respektive střední třídě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britská policie prý identifikovala pachatele útoku na Skripala Britská policie prý identifikovala pachatele útoku na Skripala

Britská policie identifikovala osoby odpovědné za útok na…

Trump: Za zasahování Ruska do voleb nese zodpovědnost Putin Trump: Za zasahování Ruska do voleb nese zodpovědnost Putin

Za ovlivňování amerických prezidentských voleb v roce…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Letní omyly Zápisník Marka Schwarzmanna: Letní omyly

Že prý v létě nastává okurková sezona. Díky diplomkovým…

Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Rezidence Sakura skupiny T.E je mezi 16 nejlepšími…

 
Zdroj: Citroen

Štítky Citroën

 

Přidat názorDiskuse: Citroën mění image: Nová strategie = nový…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 





 
Tohle jsou nejméně žádaná auta na českém trhu. Jsou mezi nimi prémiové sedany i slavný hybrid

Nejméně žádaná auta na českém trhu: Prémiové sedany i slavný hybrid

Dnes 08:00

Nejméně úspěšná auta na českém trhu mají jen pár registrovaných kousků za první pololetí. Jsou mezi nimi Maserati, Jaguary i DS.




Blesk.cz

Nenapravitelný otec vévodkyně Meghan: Dcera je nešťastná a vyděšená! Pojedu za ní

Nenapravitelný otec vévodkyně Meghan: Dcera je…

Vévodkyně Meghan (36) není šťastná! Naopak je prý vystrašená a nezvládá velký tlak, který je na ni vyvíjen.…

Lucie Bílá už netají lásku! Testosteronového anděla bere do společnosti

Lucie Bílá už netají lásku! Testosteronového anděla…

Lucie Bílá (52) už svou znovu nalezenou lásku k »testosteronovému andělovi« netají. Společně s Radkem Filipim…

 

iSport.cz

Holzerův návrat do Baníku: špatná první akce a pár nadávek od fanoušků

Holzerův návrat do Baníku: špatná první akce a pár…

Víc než generálku na ligu brali ostravští fanoušci středeční utkání Baníku s třetiligovými Petřkovicemi jako…

Plzeň má před startem ligy dilema v útoku. Odejde Bakoš, nebo Chorý?

Plzeň má před startem ligy dilema v útoku. Odejde…

Směrem dovnitř je kádr Plzně už uzavřen, ve hře je naopak ještě několik odchodů. Redukce soupisky se…

 

Reflex.cz

Triumf populárního medvídka aneb Čínské úspěchy pandí diplomacie

Triumf populárního medvídka aneb Čínské úspěchy…

Černobílý medvídek i v roce 2017 upevňoval velmocenské postavení čínského režimu, který ho kvůli výdělku…

Věřila jsem Babišovi, ale on pro svůj osobní prospěch udělá cokoliv, říká bývalá poslankyně ANO Zelienková

Věřila jsem Babišovi, ale on pro svůj osobní…

Česko má novou vládu. Vládě ale chybí už tři ministři (jeden nebyl jmenován, dva rezignovali). Nejsilnější…