Citroën mění image: Nová strategie = nový přístup k návrhu aut i vztahům se zákazníky

Nové logo
Základním identifikačním znakem je logo automobilky. Citroën ve spolupráci s agenturou Landor vytvořil novou interpretaci svého tradičního emblému. Typické dva šípy jsou v novém logu oblejší a mají plastický trojrozměrný design. Nápis Citroën je provedený v novém řezu písma a červená barva má tmavší odstín než dříve.
Nové heslo
Novým heslem Citroënu je Créative Technologie, tedy kreativní technika nebo technologie. Automobilka tak připomíná, že je průkopníkem například v zavedení hydraulického odpružení Hydractive, systému varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu AFIL nebo filtrů pevných částic pro turbodiesely. Nové heslo má být současně příslibem, že inovativní přístup bude uplatňovat i v budoucnu.
Nová vizuální prezentace
Dalším krokem je sjednocení vizuální prezentace. Sama automobilka označuje svůj dosavadní přístup za „velice nesourodý“, proto mají podle nové strategie všechny materiály značky jednotné grafické zpracování. Dominantními barvami jsou bílá, červená, černá a šedá/chromová. Toto grafické zpracování využívá od pátku 6. února 2009 mezinárodní webová prezentace Citroënu a 20 evropských zastoupení značky.
Architektura
Mění se také architektonické řešení prodejních a servisních míst. Novou architektonickou koncepci vybrala porota, složená z členů vedení Citroënu a agentury Landor, z dvanácti projektů předem vybraných v rámci mezinárodní architektonické soutěže. Změna vzhledu se týká nových budov, rekonstrukcí starších autosalonů a podle nových standardů budou upraveny i stávající prostory jednotlivých zastoupení.
Během pěti let chce Citroën takto přeměnit 8000 prodejen. Jako první prošel přestavbou autosalon C_42 na Champs-Elysées 42 v Paříži. Jedná se o „výkladní skříň“ značky, kterou od otevření v září 2007 navštívily už 2 miliony osob. Pro návštěvníky je zde mimo jiné nachystaný interaktivní program, ve kterém si mohou například vyzkoušet moderní prvky výbavy.
Proměna Citroën Sport na Citroën Racing
Součástí nové strategie je i přejmenování rallyového týmu z Citroën Sport na Citroën Racing a představení propagačního filmu Nová historie: Citroën se mění od režisérů Tristana Aurouëta a Thomase Poteze. Aktuální i historické modely se budou objevovat i několika nových francouzských filmech.
Nový přístup k zákazníkům
V oblasti vztahů se zákazníky má dojít ke zvýšení kvality služeb při prodeji i poprodejním servisu. Cílem Citroënu je dostat se do Top 5 v žebříčku spokojenosti zákazníků společnosti JD Power.
Pro firemní zákazníky je zřízen program Citroën Business, který má zvýšit podíl značky na prodeji osobních aut podnikům. Pro firemní zákazníky budou určena tzv. business centra, kde jim bude k dispozici specializovaný prodejce. V poprodejním servisu business centra nabídnou například přizpůsobivou otvírací dobu, kontaktního zaměstnance nebo náhradní vozy v případě poruchy.
Program ojetých vozů Citroën Select obsahuje možnost prodloužení záruky až na 7 let a další služby, jako první kontrolu zdarma nebo 24hodinovou asistenční službu po celé Evropě.
Nová modelová strategie
Citroën má dnes nejrozsáhlejší a nejrozmanitější nabídku ve své historii. Tento trend bude nadále pokračovat – v následujících třech letech představí automobilka každého půl roku jeden nový model. Připravované generace modelů C3 a C4 mají přinést stejný posun, k jakému došlo u nové C5. Větší důraz má být také kladen na nižší provozní náklady.
U nových modelových řad chce Citroën využívat postupy použité na modelu C3 Picasso, konceptu C-Cactus a především DS Inside, který se představí na autosalonu v Ženevě.
Modelová nabídka bude postupně rozdělena do tří celků – klasické automobily budou tak jako dosud značeny písmenem C a číslem, jednoprostorové karoserie s přívlastkem Picasso. Nová řada automobilů bude mít označení DS (Different Spirit), v plánu jsou tři modely DS3, DS4 a DS5, které budou velikostně odpovídat třídě malých vozů, nižší střední třídě, respektive střední třídě.