Citroën mění image: Nová strategie = nový přístup k návrhu aut i vztahům se zákazníky

Citroën mění image: Nová strategie = nový přístup k návrhu aut i vztahům se zákazníky

 

V roce 90. výročí svého založení automobilka Citroën představuje nový přístup k vlastnímu image. V době ekonomické krize změní způsob prezentace, komunikace se zákazníky i přístup k návrhu aut.

Nové logo
Základním identifikačním znakem je logo automobilky. Citroën ve spolupráci s agenturou Landor vytvořil novou interpretaci svého tradičního emblému. Typické dva šípy jsou v novém logu oblejší a mají plastický trojrozměrný design. Nápis Citroën je provedený v novém řezu písma a červená barva má tmavší odstín než dříve.

Nové heslo
Novým heslem Citroënu je Créative Technologie, tedy kreativní technika nebo technologie. Automobilka tak připomíná, že je průkopníkem například v zavedení hydraulického odpružení Hydractive, systému varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu AFIL nebo filtrů pevných částic pro turbodiesely. Nové heslo má být současně příslibem, že inovativní přístup bude uplatňovat i v budoucnu.

Nová vizuální prezentace
Dalším krokem je sjednocení vizuální prezentace. Sama automobilka označuje svůj dosavadní přístup za „velice nesourodý“, proto mají podle nové strategie všechny materiály značky jednotné grafické zpracování. Dominantními barvami jsou bílá, červená, černá a šedá/chromová. Toto grafické zpracování využívá od pátku 6. února 2009 mezinárodní webová prezentace Citroënu a 20 evropských zastoupení značky.

Architektura
Mění se také architektonické řešení prodejních a servisních míst. Novou architektonickou koncepci vybrala porota, složená z členů vedení Citroënu a agentury Landor, z dvanácti projektů předem vybraných v rámci mezinárodní architektonické soutěže. Změna vzhledu se týká nových budov, rekonstrukcí starších autosalonů a podle nových standardů budou upraveny i stávající prostory jednotlivých zastoupení.

Během pěti let chce Citroën takto přeměnit 8000 prodejen. Jako první prošel přestavbou autosalon C_42 na Champs-Elysées 42 v Paříži. Jedná se o „výkladní skříň“ značky, kterou od otevření v září 2007 navštívily už 2 miliony osob. Pro návštěvníky je zde mimo jiné nachystaný interaktivní program, ve kterém si mohou například vyzkoušet moderní prvky výbavy.

Proměna Citroën Sport na Citroën Racing
Součástí nové strategie je i přejmenování rallyového týmu z Citroën Sport na Citroën Racing a představení propagačního filmu Nová historie: Citroën se mění od režisérů Tristana Aurouëta a Thomase Poteze. Aktuální i historické modely se budou objevovat i několika nových francouzských filmech.

Nový přístup k zákazníkům

V oblasti vztahů se zákazníky má dojít ke zvýšení kvality služeb při prodeji i poprodejním servisu. Cílem Citroënu je dostat se do Top 5 v žebříčku spokojenosti zákazníků společnosti JD Power.

Pro firemní zákazníky je zřízen program Citroën Business, který má zvýšit podíl značky na prodeji osobních aut podnikům. Pro firemní zákazníky budou určena tzv. business centra, kde jim bude k dispozici specializovaný prodejce. V poprodejním servisu business centra nabídnou například přizpůsobivou otvírací dobu, kontaktního zaměstnance nebo náhradní vozy v případě poruchy.

Program ojetých vozů Citroën Select obsahuje možnost prodloužení záruky až na 7 let a další služby, jako první kontrolu zdarma nebo 24hodinovou asistenční službu po celé Evropě.

Nová modelová strategie

Citroën má dnes nejrozsáhlejší a nejrozmanitější nabídku ve své historii. Tento trend bude nadále pokračovat – v následujících třech letech představí automobilka každého půl roku jeden nový model. Připravované generace modelů C3 a C4 mají přinést stejný posun, k jakému došlo u nové C5. Větší důraz má být také kladen na nižší provozní náklady.

U nových modelových řad chce Citroën využívat postupy použité na modelu C3 Picasso, konceptu C-Cactus a především DS Inside, který se představí na autosalonu v Ženevě.

Modelová nabídka bude postupně rozdělena do tří celků – klasické automobily budou tak jako dosud značeny písmenem C a číslem, jednoprostorové karoserie s přívlastkem Picasso. Nová řada automobilů bude mít označení DS (Different Spirit), v plánu jsou tři modely DS3, DS4 a DS5, které budou velikostně odpovídat třídě malých vozů, nižší střední třídě, respektive střední třídě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové

Největší ruská bankovní společnost Sberbank prodává svou…

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

 
Zdroj: Citroen
 

Přidat názorDiskuse: Citroën mění image: Nová strategie = nový…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze

Do bývalého průmyslového areálu ve Vysočanech se mají…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila o konci kariéry

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila…

Česká hudební scéna truchlí kvůli smrti Věry Špinarové (†65). Kolegové ji oplakávají. Mnohé její smrt hluboce…

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zpátky do Ústí! Kriminalisté, kteří mají na starost pátrání po Míše Muzikářové (13), v sobotu prohledávali…

 

iSport.cz

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a KHL, říká šéf Mountfieldu

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a…

Je hokejová extraliga plná hráčů, kteří za smluvní mzdu neodvádí adekvátní práci, jak o tom pro deník Sport…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…