Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Survolt v Ženevě 2010

Ondřej Pavlůsek
Citroën vytrvale pracuje na nové image, která má značce vrátit pověst kreativního výrobce automobilů. Přinejmenším po designové stránce se to Citroënu daří.

Vedle koncepce velkých čelních skel, která sice nemusí sednout každému, ale je rozhodně originální a marketingově snadno uplatnitelná, se značka s dvojitým šípem ve znaku prezentuje dlouhá léta jako tvůrce futuristických studií. Posledním výtvorem je koncept malého sportovního kupé Survolt, představený v Ženevě.

3,85 m dlouhý, 1,87 m široký a jen 1,20 m vysoký automobil má v sobě cosi z bohaté historie Citroënu, ale i z jeho úspěšné přítomnosti v motorsportu. Po studii supertovního GTbyCitroën tak jde o další připomenutí skutečnosti, že značka ovládající několik let světové soutěže, nemá v portfoliu žádný jednoznačně sportovní model, ani dvoudveřové kupé. Doba takovým novinkám v lidovém pojetí příliš nepřeje, což se odráží i na blíže nespecifikovaném elektropohonu studie Survolt.

Citroën Survolt je v prvé řadě showcar a jako takový svou roli na světových autosalonech jistě splní bez ztráty květinky (už kvůli jeho elektropohonu).

Následník loňského konceptu Revolte od něj přebírá několik detailů (maska, řešení předních světlometů, kapoty), ale má výrazně sportovnější charakter. Komplikovaně tvarovaná karoserie, na které nejsou žádné nezakřivené plochy ani přímky, dostala atraktivní barevné provedení kombinující matný šedý lak s růžovými vnitřními detaily záhybů, spojlerů a difuzorů.

Stejně dynamicky jako exteriér má působit i dvoumístný interiér konceptu. K dominantním prvkům prostoru pro posádku patří integrovaný chromovaný ochranný rám, který má vyvolávat stejné pocity jako dokonale zpracovaný šperk.

S ohledem na to, že Survolt stojí hned vedle nového hatchbacku DS3 Racing věříme, že by se mohl jednou stát vzorem pro malé kupé značky Citroën. Vždyť i Renault svým roadsterem Wind v Ženevě dokazuje, že to není nemožné...


Ondřej Pavlůsek