Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën testoval C3 WRC poprvé na asfaltu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nový Citroën C3 WRC absolvoval tři měsíce od zahájení testování na šotolině první jízdní testy na asfaltovém povrchu.

Citroën Racing poodhalil vývoj svého nového soutěžního speciálu na základech nového generace modelu C3 poprvé ve druhé polovině letošního dubna. Samotná automobilka představila nový Citroën C3 na konci června a závodní speciál díky tomu mohl odhodit část své kamufláže.

Vedle svého vzhledu má ovšem nový C3 WRC nyní přitahovat pozornost i svými prvními testy na asfaltu. Kris Meeke a Stéphane Lefebvre otestovali chování nového vozu na hrbolatých silnicích v Aude v jižní Francii.

Laurent Fregosi, technický ředitel Citroën Racing, k tomu uvedl, že nejdříve byl vůz testován v nejtvrdších podmínkách, aby mohla být posouzena spolehlivost všech jeho součástek. Různé destinace pak byly zvoleny s ohledem na různé druhy šotoliny, po nichž se soutěžní vozy během šampionátu pohybují.

Vzhledem k předpisům jsou sice rozdíly v nastavení vozů WRC pro šotolinu a asfalt minimální, nicméně ne nepodstatné. Laurent Fregosi dodává, že největší rozdíly jsou u zavěšení kol. Citroën Racing proto používá lehčí díly, které umožňují redukovat světlou výšku vozu.

Pro asfalt použitým osmnáctipalcovým kolům je přizpůsobena i kinematika. Větší kola pak dovolují mimo jiné použít větší brzdové kotouče a jejich chlazení vodou. Odlehčena je navíc i ochrana kokpitu a s ohledem na aerodynamické vlastnosti vozu je asfaltu přizpůsobena přední část nárazníku.

Během tohoto prvního testování na asfaltu se Citroën Racing zaměřil i na specifické programování diferenciálu. Cílem je podle slov Laurenta Fregosiho rozložení síly mezi přední a zadní nápravu podle aktuální situace. Tým předpokládá, že nastavení se bude lišit podle druhu povrchu. Piloti ohodnotili mechanické parametry, jako jsou tuhost odpružení, příčný stabilizátor a diferenciál. Celkově vypadají výsledky pozitivně.

Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto)

Kris Meeke uvedl, že bylo vzrušující pilotovat toto WRC poprvé na asfaltu. Citroën Racing měl podle něj vždy dobrá auta na tento druh povrchu a ani tento vůz nemá být výjimkou. Tovární pilot navíc dodal, že právě na asfaltu je možné nejlépe pocítit změny vyplývající z nových předpisů, jako jsou vyšší výkon, větší šířka a účinnější brzdy.

Během příštích týdnů bude Citroën Racing ještě intenzivněji testovat dvě vybraná šasi.Stejnou měrou na asfaltu i na šotolině se inženýři i piloti zaměří na hlavní cíl, jimž je 16. ledna 2017 a start na Rally Monte Carlo.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)