Citroën testoval C3 WRC poprvé na asfaltu

 

Nový Citroën C3 WRC absolvoval tři měsíce od zahájení testování na šotolině první jízdní testy na asfaltovém povrchu.

Citroën Racing poodhalil vývoj svého nového soutěžního speciálu na základech nového generace modelu C3 poprvé ve druhé polovině letošního dubna. Samotná automobilka představila nový Citroën C3 na konci června a závodní speciál díky tomu mohl odhodit část své kamufláže.

Vedle svého vzhledu má ovšem nový C3 WRC nyní přitahovat pozornost i svými prvními testy na asfaltu. Kris Meeke a Stéphane Lefebvre otestovali chování nového vozu na hrbolatých silnicích v Aude v jižní Francii.

Laurent Fregosi, technický ředitel Citroën Racing, k tomu uvedl, že nejdříve byl vůz testován v nejtvrdších podmínkách, aby mohla být posouzena spolehlivost všech jeho součástek. Různé destinace pak byly zvoleny s ohledem na různé druhy šotoliny, po nichž se soutěžní vozy během šampionátu pohybují.

Nový Citroën C3 živě z Lyonu: Jedno velké WOW!

Vzhledem k předpisům jsou sice rozdíly v nastavení vozů WRC pro šotolinu a asfalt minimální, nicméně ne nepodstatné. Laurent Fregosi dodává, že největší rozdíly jsou u zavěšení kol. Citroën Racing proto používá lehčí díly, které umožňují redukovat světlou výšku vozu.

Pro asfalt použitým osmnáctipalcovým kolům je přizpůsobena i kinematika. Větší kola pak dovolují mimo jiné použít větší brzdové kotouče a jejich chlazení vodou. Odlehčena je navíc i ochrana kokpitu a s ohledem na aerodynamické vlastnosti vozu je asfaltu přizpůsobena přední část nárazníku.

Během tohoto prvního testování na asfaltu se Citroën Racing zaměřil i na specifické programování diferenciálu. Cílem je podle slov Laurenta Fregosiho rozložení síly mezi přední a zadní nápravu podle aktuální situace. Tým předpokládá, že nastavení se bude lišit podle druhu povrchu. Piloti ohodnotili mechanické parametry, jako jsou tuhost odpružení, příčný stabilizátor a diferenciál. Celkově vypadají výsledky pozitivně.

Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto)

Kris Meeke uvedl, že bylo vzrušující pilotovat toto WRC poprvé na asfaltu. Citroën Racing měl podle něj vždy dobrá auta na tento druh povrchu a ani tento vůz nemá být výjimkou. Tovární pilot navíc dodal, že právě na asfaltu je možné nejlépe pocítit změny vyplývající z nových předpisů, jako jsou vyšší výkon, větší šířka a účinnější brzdy.

Během příštích týdnů bude Citroën Racing ještě intenzivněji testovat dvě vybraná šasi.Stejnou měrou na asfaltu i na šotolině se inženýři i piloti zaměří na hlavní cíl, jimž je 16. ledna 2017 a start na Rally Monte Carlo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Kris Meeke se kilometr před cílem ztratil na parkovišti, přesto v Mexiku vyhrál Kris Meeke se kilometr před cílem ztratil na parkovišti, přesto v Mexiku vyhrál

Třetí soutěž letošního mistrovství světa v automobilových…

Euro NCAP 2017: Citroën C3 – Čtyři hvězdy kvůli maličkosti Euro NCAP 2017: Citroën C3 – Čtyři hvězdy kvůli maličkosti

Citroën C3 nabízí ve své třetí generaci velmi slušnou…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…