Citroën C4 Picasso: Na vzduchovém polštáři

Citroën C4 Picasso: Na vzduchovém polštáři

 
 

Citroën rozšiřuje nabídku velkoprostorových modelů o další Picasso

Komfortnější značka koncernu PSA rozšiřuje výrobní paletu o prostorný, 4,6 m dlouhý minivan. Na první pohled by se zdálo, že nahradí již sedmiletou Xsaru Picasso, která se ve době stala jedním z prvních konkurentů třídotvorného Scénicu, avšak není tomu tak. Minimálně po nějaký čas zůstanou ve výrobním programu společně a potvrdí tak starou pravdu, že Citroën umí dlouhověké modely. Umělecké jméno Picasso se také zřejmě stává u Citroënu standardem.

Citroën C4 Picasso

je ve srovnání s Xsarou Picasso o 20 cm delší a především sedmimístný. Vznikl na bílém papíře a konstruktéři nahrazují dlouhé čekání propracovaným, v mnoha ohledech inovativním řešením interiéru, který přináší několik rekordů ohledně vnitřního prostoru. Díky nim se také prý jedná o plnohodnotný sedmimístný vůz, ve kterém si najdou pohodlí dospělí i ve třetí řadě, což je u přímé konkurence zatím spíš výjimka, než pravidlo.

Pětidveřový minivan se podobá stájovému kolegovi C8, zároveň ale přináší řadu nových stylistických prvků a neokoukané ztvárnění zejména obou konců auta. Nadprůměrné rozměry (4,59 m délka, 1,83 m šířka a 1,66 m výška) dále dotvářejí originální proporce karoserie. Nejnápadnější je extrémní prosklení, které svou plochou 6,4 m² (včetně příplatkového panoramatického střešního okna 1,04 m²) vytváří uvnitř vzdušnou atmosféru a skýtá nadprůměrný výhled celé posádce, zejména řidiči, který má skrz vysoké čelní sklo k dispozici dvojnásobný horizontální úhel výhledu, než je obvyklé. Speciální vrstvené sklo přitom zaručuje, že se interiér nebude nadměrně plnit teplem ani hlukem. Za pozornost stojí tenké A-sloupky, které spolu s velkými trojúhelníkovými bočními okénky dále zlepšují výhled na okolní provoz.

Uvnitř

čeká sedm samostatných sedadel, pět zadních lze zaklopit do podlahy a vytvářet tak velký užitečný prostor s rovnou podlahou podle potřeby. Tři stejně široká sedadla ve druhé řadě nabízejí ISOFIX a poskytují nejkomfortnější posez ve třídě, totéž platí pro obě zadní. Bezproblémový přístup na zadní sedačky obstarává systém výklopných krajních sedadel ve druhé řadě, kterým se nejdřív zvednou sedáky jako v kině a pak se odsunou vpřed. Nejnápadnější změnou je "decentralizace" palubní desky, která odstranila mechanické páky převodovky a parkovací brzdy a s nimi tzv. sloní nohu, překážejícímu volnému pohybu uvnitř vozu. Reorganizace palubní desky umožnila využít její podstatnou část pro čtyři velké odkládací boxy, z nichž ten centrální je chlazený a pojme jednu 1,5litrovou a dvě půllitrové láhve. Čtyřzónovou klimatizaci posádka ovládá pomocí malých individuálních ovladačů. Zadních pět cestujících má k dispozici vlastní klimatizační jednotku.

Inovace, inovace...

Odstavený vůz se nyní zajišťuje elektrickým tlačítkem, parkovací brzda je také schopna se samočinně de-/aktivovat a pomáhat např. s rozjezdem do kopce. Zcela zmizela mechanická vazba s převodovkou - mechanickou šestistupňovou ovládají elektromotory prostřednictvím režimového voliče a řadících motýlků pod volantem, alternativní samočinná je ovládána obdobně. Pochopitelně nechybí od C4 přebraný volant s pevným středem, umožňující optimální fuknci airbagu nezávisle na natočení řízení. Největší inovace, doslova převrat, se ale skrývá v zadní nápravě. C4 Picasso totiž za příplatek nabízí zadní nápravu s automatickým udržováním světlé výšky a snížením nakládací hrany na požádání. To vše už známe z velkých Citroënů, ovšem zde není hnacím médiem obvyklý hydraulický olej, ale vzduch! Citroën dal tomuto, v rámci značky doslova revolučnímu, řešení přednost zejména z ekonomických důvodů a spolu s novým Jumperem se Citroën C4 Picasso zapíše do kronik jako první vzduchonoš.

Horká novinka se oficiálně představí již v září na pařížském autosalonu, odkud také přineseme podrobnější informace. Úvodními motorizacemi se stanou šestnáctiventilové čtyřválce 2.0i, 1.6 HDi a 2.0 HDi.

Anketa

Jak se vám líbí nový C4 Picasso? (známkujte jako ve škole)
Spolupracujeme s TipCars.com
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Ojetý Citroën C4 Picasso/Grand C4 Picasso: Boduje prostorem a cenou Ojetý Citroën C4 Picasso/Grand C4 Picasso: Boduje prostorem a cenou

MPV postavené na technice první generace kompaktní C4…

Citroën C4 Picasso zlevnil na 334.000 Kč, čeká na novou generaci Citroën C4 Picasso zlevnil na 334.000 Kč, čeká na novou generaci

Nová generace francouzského MPV je již za dveřmi, ta…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…