Autosalon Ženeva: Renaulty Clio i Clio Grandtour s faceliftem přijdou na český trh v květnu

Autosalon Ženeva: Renaulty Clio i Clio Grandtour s faceliftem přijdou na český trh v květnu

 
 

Evropské auto roku 2006 se dočkalo po třech letech stylistické proměny ve stylu nového Renaultu Mégane.

Vizuálně se inovované Clio liší hlavně přídí, která má zásadně přepracovaný přední nárazník. Moderní konstrukční a designérské řešení usnadňuje a snad i zlevňuje změny jako je ta nejnovější. Celou příď totiž automobilka vytvarovala do velkoplošného dílu, takže funkční prvky nárazníku (kdysi oddělené části auta) dnes už jen těžko dokážeme na první pohled odlišit od stylisticky motivovaných detailů.

Místo dvou otvorů v masce má Clio už jen jeden, klasický. Pod novými předními světlomety jsou na rozích nárazníku charakteristické tvary, jejichž podobu nese Laguna i nový Mégane. Provedené změny prospěly stylistice i bezpečnosti, prodloužené deformační zóny přidaly k celkové délce nemalých 41 mm (+ 25 mm vpředu a + 16 vzadu) a ta se nyní přehoupla o 27 milimetrů přes čtyři metry a nyní zaostává o pouhé 3 milimetry za lídrem segmentu, Fiatem Grande Punto. Zadní část auta má přepracované koncové svítilny a nárazník.

Benzinová i naftová paleta se prakticky nemění, novinkou je nasazení dvou nových benzinových šestnáctiventilů (viz Clio GT) a nasazení dvou verzí známého motoru 1,2 16V, poháněných alternativními palivy, buď LPG, nebo směsí etanolu a benzinu E85. Standardní pětistupňové skříně nahrazují u motorů s výkony od 78 kW výše šestistupňové, k motorům 1,2 16V a dCi 85 (63 kW) je možné objednat pětistupňovou robotizovanou, klasický automat pak se slabší verzí šestnáctistovky o výkonu 82 kW (výhradně s automatem).

Clio GT se stává předstupněm k hot-hatchi RS, svým sportovním duchem totiž nekazí každodenní použitelnost. K především stylistickým doplňkům typu exkluzivních 16“ kol „Dark Anthracite“, černého lemování světlometu a exkluzivního designu masky se přidávají sportovní úpravy podvozku. Pružiny i tlumiče jsou o 15 % ztuženy, zesílen byl i stabilizátor. Podle jednotlivých trhů bude k mání výběr mezi upravenou šestnáctistovkou 94 kW, ve verzi 98 kW známou již z Twinga RS, konvenčním dvoulitrem 102 kW a nejsilnější ze tří nabízených patnáctistovek dCi s výkonem 78 kW. Standardem je šestistupňová převodovka TL4.

Renault se chlubí novou vestavěnou navigací, vyvinutou ve spolupráci s firmou TomTom. Disponuje barevným displejem s uhlopříčkou 14,7 cm v horní části přístrojové desky, možností aktualizace mapových podkladů po internetu vč. databáze radarů a policejních kamer a atraktivní cenou pod 500 euro (cca 14,5 tisíce Kč).

Clio se také stává jediným vozem kompaktní třídy mimo prémiový segment, který lze objednat se systémem keyless entry.

Na český trh přijde novinka na konci května 2009.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…