31.8. 2017 redakce AUTO.CZ

Co chystá Škoda? Konec Rapidu, malý crossover, Kodiaq RS a spoustu dalšího

Co chystá Škoda? Konec Rapidu, malý crossover, Kodiaq RS a spoustu dalšího

Do roku 2025 hodlá mladoboleslavská automobilka chrlit dvě novinky každou sezónu. Studie Vision E (premiéra na jaře v Šanghaji, ukáže se také v září na IAA ve Frankfurtu) odhaluje elektrickou budoucnost značky, prodávat se začne za tři roky.

Do té doby ale Škodovka rozhodně nebude spát. Díky dobře informovanému zdroji blízkého automobilce se nám podařilo zjistit, čím nás okřídlený šíp hodlá v nejbližších dvou letech zaujmout.

Červenec 2018: Facelift Fabie

Příští léto přinese osvěžení vzhledu třetí generace Fabie. Nejnápadnější změnou bude štíhlejší zaoblená příď s užšími světlomety. Zatímco současné provedení sází výhradně na klasické žárovky a musí mít tedy velké paraboly, modernizované provedení již dostane kompaktnější diody a může si tedy dovolit přimhouřený pohled. Nicméně pro základní verzi se nadále počítá s klasickým zdrojem H7.

Škoda Fabia IV: Bude takto vypadat nová generace?

Škodovácká maska chladiče se pro příští roky dost změní. Dostane šestiúhelníkový tvar trochu podobný Audi, ale celkově bude nižší. U Fabie bude usazená níž než dosud, vysunutá hodně dopředu a rohy se budou zakusovat přímo do světel. Pod nimi už nebude žádné vybrání jako nyní, příď bude zcela hladká.

Vzadu se jen decentně změní nárazník a grafika koncových svítilen, jejich obrys zůstane zachovaný.

Polovina 2018: Kodiaq RS

Sportovnější varianta Kodiaqu (tzv. Kodiaq Coupé) je víceméně hotová, dolaďují se jen detaily a na jarním autosalonu v Pekingu se ukáže světu. Počítá se s výrobou a prodejem v Číně, nad evropským angažmá nadále visí otazník. Našincům Škoda dopřeje jinou sportovní alternativu – Kodiaq RS. Dostane decentně přikořeněný design podobně jako Octavia, nápadné chromované koncovky výfuku, sportovní volant, sedačky a pedály. Pro svižnější jízdu bude přizpůsobený podvozek i brzdy, motor se má nabízet jediný. Automobilka zarytě mlčí, ale vše ukazuje na naftového úderníka 2.0 BiTDI, který má třeba v Tiguanu parametry 176 kW a 500 N.m.

Současně s variantou RS by se měl začít nabízet také luxusně stylizovaný Kodiaq Laurin & Klement.

Leden 2019: Facelift Superbu

Modernizace Superbu se ponese v mnohem decentnějším duchu než facelift Octavie. Tvar světlometů zůstane zachovaný, vlajková loď ale přijde o prolis pod nimi. Stejně jako v případě Fabie bude přední část dokonale hladká. Nárazník luxusní verze Laurin & Klement se bude od toho základního lišit prolisem navíc a bude tedy jednoduše rozpoznatelný.

Celkově na Superbu přibude chromu, vytvoří například linku ve spodní mřížce nárazníku a elegantně se obtočí kolem úzkých mlhovek. Vodorovná chromovaná lišta oživí také zadní partie. Potáhne se po celé šířce vozu zhruba z poloviny šířky koncových svítilen, podobně jako to má nové Audi A8.

První polovina 2019: Spaceback

Největší změny se chystají v rodině Rapid. S největší pravděpodobností toto jméno dokonce zmizí z nabídky. Jak už jsme informovali dříve, s nástupcem Rapidu liftback se nepočítá. Ve druhé generaci bude pokračovat pouze kratší varianta, jejíž dosavadní označení Spaceback má přejít rovnou do označení celého modelu. Nástupce dnešního kompaktního hatchbacku se tak má jmenovat Škoda Spaceback.

Bude to velmi šmrncovní a na pohled dlouhé auto s elegantně zakulacenou zádí a sklem protaženým jako dosud až na úroveň zadních světel. Ta už však nebudou tvořit charakteristické písmeno C.

Vepředu zaujme hodně výrazná šestiúhelníková maska s širokým chromovaným lemem, ze kterého budou vybíhat špičaté světlomety téměř trojúhelníkového tvaru. Diodová linka denního svícení se bude na rozdíl od Fabie táhnout podél horní hrany. Designéři dají i Spacebacku kapotu zasahující hluboko do blatníků tak, jak to má třeba Superb nebo Kodiaq.

Nový Spaceback má stát na platformě MQB A0, jakou používá například nový Seat Ibiza nebo Volkswagen Polo a dostane ji i čtvrtá Fabia. Se Spacebackem dorazí také nová generace interiérů. Útlá palubní deska ponese ve středové části samostatně vyčnívající dotykový tablet, jak je to dnes v módě. Panel klimatizace bude rovněž dotykový, pro nastavování teploty ale designéři zachovají praktické otočné ovladače.

Polovina 2019: Malý crossover

Že dostanou Karoq a Kodiaq menšího brášku se šušká už dlouho. Jméno zatím nemá, my už ale víme, že vznikne na stejné platformě jako nástupce Rapidu Spaceback a můžeme ho tedy do jisté míry považovat za výplň po vypuštění Rapidu liftback.

Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Nový crossover bude spíš zvýšeným hatchbackem než typickým SUV, nebude mít žádné nápadné oplastování. Přestože bude podobně velký jako Spaceback a dostane i obdobnou techniku (to znamená i výhradně přední pohon), na silnici bude vypadat úplně jinak. Záď bude ve srovnání se Spacebackem strmější a ostřeji řezaná, vepředu najdeme světla ve stylu současných SUV – tedy rozdělená. Horní část bude tvořena jen úzkou diodovou linkou, pod ní se usadí větší obdélníkový modul. Orientačně si představte styl Citroënu C4 Picasso.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran…

Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA

Hospodářský růst předních světových ekonomik se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Co chystá Škoda? Konec Rapidu, malý…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 





 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po násilníkovi, co přepadl mladou dívku

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po…

Jen díky své odhodlanosti a křiku se dokázala mladá dívka 7. září nedaleko Nových Butovic ubránit muži, který ji…

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Ta se toho nebojí. Operní a muzikálová zpěvačka ze Slovenska Sisa Sklovská (51) dorazila na Bratislavské dny…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám, tvrdí český velikán

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám,…

Calgary ani jiný klub NHL to možná nebude, Jaromír Jágr může začít sezonu v Rusku. Nově přinesl deník…

 

Reflex.cz

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…