Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 vs Chevrolet Cruze: Co koupit?

David Bureš
Diskuze (128)
Nová generace Hyundai i30 vstoupila na český trh, o kolik je výhodnější loňská novinka, pětidveřový Chevrolet Cruze?

Cenově jsme srovnali Hyundai i30 s benzinovým motorem 1,6 CVVT (88 kW) v provedení Trikolor a Chevrolet Cruze se zážehovou šestnáctistovkou s 91 kW a stupněm výbavy LT+. V obou případech se nejedná o základní výbavu, zákazníky hledající co nejnižší cenu bude ještě nějakou chvíli lákat doprodej staršího Hyundaie i30.

V Nošovicích vyráběný hatchback je v případě verze Tricolor o 14.590,- Kč dražší než Cruze LT+. Mimo jiné to je dáno tím, že se jedná o novinku na českém trhu. Hyundai také nabízí bohatší možnosti příplatků.

Standardem u obou aut je slušná elektrická výbava, palubní počítač, mlhovky nebo světla pro denní svícení.

Cruze i přes nižší cenu oproti i30 navíc nabízí 16palcová kola z lehkých slitin, kožený volant a hlavici řadicí páky, parkovací senzory na zádi auta a tempomat. Komfort vylepšuje zadní loketní opěrka a výškově nastavitelná přední sedadla. U Hyundai je standardem pouze výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní loketní opěrka je k dispozici jen v rámci paketu Style.

Hyundai naopak disponuje statickým přisvětlováním do zatáček, trojblikem, schránkou před spolujezdcem s chlazením nebo lepším rádiem se šesti reproduktory a USB vstupem.

Výbavu i30 je navíc možné vylepšit různými pakety. Komfort za 5.000,- Kč přidává kožený volant a hlavici řadicí páky, tempomat a Flex Steer, což je posilovač řízení s třemi úrovněmi nastavení účinnost.

Parking stojí 15.000,- Kč, jeho součástí jsou mimo jiné přední a zadní parkovací čidla, vyhřívání předních sedadel a parkovací asistent s obrazem zadní kamery ve zpětném zrcátku. Litá kola jsou za 5.000,- Kč.

Výhodou je také to, že u i30 je možné si za 40 tisíc korun připlatit za šestistupňovou samočinnou převodovku. Cruze s motorem 1,6 (91 kW) je dodáván výhradně s manuálem. Stop-start systém u Hyundaie stojí 7.000,- Kč (dostupný je jen v kombinaci s manuální převodovkou) zatímco v nabídce pro Cruze vůbec není.

Hyundai i30, Chevrolet Cruze - srovnání cen
ModelHyundai i30Chevrolet Cruze
Motor1,6 CVVT (88 kW)1,6 (91 kW)
VýbavaTrikolorLT+
Cena [Kč]330.990,-316.400,-
Airbagy čelní, boční, okenníSS
Centrální zamykání s DOSS
Denní svíceníS (LED)S
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátkaSS
El. stahování okenSS
ESPSS
Klimatizace manuálníSS
Kola z lehké slitiny5.000,-S
Kožený volant + hlavice řadicí p.KomfortS
Metalický lak13.000,-12.500,-
Ovládání rádia na volantuSS
Parkovací kameraParking-
Parkovací senzory vzaduParkingS
Přední mlhovkySS
Rádio s CD/MP3/USB/AUXSS (bez USB)
Reproduktory64
Statické přisvěcování do zatáčkyS-
TempomatKomfortS
TrojblikS-
Volant nastavitelný ve dvou osáchSS
Výškově nastavitelná přední sedadlapouze řidičeS
Paket Komfort5.000,--
Paket Parking15.000,--
Rozměr pneumatik195/65 R15205/60 R16
Záruka5 let5 let
Cena s příplatky [Kč]368.990,-328.990,-
Automatická převodovka (6 st)40.000,--
Stop-start systém7.000,--

V případě, že by výše zmíněná výbava nestačila, je tu i30 Tricolor s paketem Style a Cruze ve verzi LTZ. U i30 jsme zvolili motor 1,6 GDI (99 kW), zatímco u Cruze benzinovou osmnáctistovku se 104 kW.

Hyundai je opět dražší, v tomto případě o 32.790,- Kč. Vyšší cenovka ale znamená i lepší výbavu. Nová i30 je proti Cruze vybavena kolenním airbagem řidiče, dvouzónovou automatickou klimatizací (u Cruze jen jednozónová), dojezdovou rezervou, čalouněním kombinujícím látku a kůži, parkovací kamerou, předními parkovacími senzory, rozmrazováním skla pod stěrači, vyhříváním předních sedaček nebo startováním tlačítkem. Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce v i30 i zde chybí.

Zatímco Hyundai stojí na 16palcových litých kolech, Cruze je vybaven 17palcovými litými koly.

Vyhřívaná přední sedadla jsou u Cruze dostupná pouze v kombinaci s koženým čalouněním, a to za 35 tisíc korun. Elektrické střešní okno u Chervoletu stojí 15 tisíc korun, pro i30 je za 25 tisíc korun k dispozici dvoudílná panoramatická střecha s elektricky posuvnou přední části.

Hyundai i30, Chevrolet Cruze - srovnání cen
ModelHyundai i30Chevrolet Cruze
Motor1,6 GDI (99 kW)1,8 (104 kW)
VýbavaTricolor StyleLTZ
Cena [Kč]405.990,-373.200,-
Airbag kolenní řidičeS-
Automatická převodovka (6st)40.000,-30.000,-
BluetoothSS
Čalounění látka/kůžeS-
Dešťový senzorSS
Dojezdové rezervní koloS-
Klimatizace automatickáS (dvouzónová)S
Kola z lehké slitinySS
Kožený volant + hlavice řadicí p.SS
Metalický lak13.000,-12.500,-
Navigace25.000,-22.300,-
Parkovací kameraS-
Parkovací senzory P/ZS/S-/S
Rádio s CD/MP3/USBSS
Reproduktory66
Rozmraz. skla pod př. stěračiS-
Rozměry pneumatik205/55 R16215/50 R17
Startování tlačítkemS-
Středová opěrka vzaduSS
Střešní okno25.000,- (dvoudílné)15.000,-
TempomatSS
TrojblikS-
Vyhřívání předních sedadelS35.000,-*
Výškově nastavitelná přední sedadlapouze řidičeS
Záruka5 let5 let
Cena s příplatky [Kč]508.990,-488.000,-
Stop-start systém7.000,--
*v kombinaci s koženým čalouněním




David Bureš
Diskuze (128)
23. 2. 2012 22:18
Re: ludia by si mali uvedomit ze toto je uz nova i30tka
A věř tomu, že první i30 není takový kirám, jak se snaží někteří tady v diskuzi přesvědčit, mám ve flotile 4 staré i30 po faceliftu a žádná koroze ani vrzání (pokud není zrovna -25) a provozně vycházejí mnohem levněji než oktávky, kterých mám 8 a bohužel obrovský úlet 2 fabie... Ty už teď naštěstí vyměním za nové i30
23. 2. 2012 22:09
Re: Já i30!
já teda raději věřím sobě, než nějakým testům, u kterých si nikdy nemůžeš být jistý objektivitou...

po delším osobním testování mohu říct, že řízení i podvozek je hodně, hodně solidní a jízdní vlastnosti přinejmenším podobné má oblíbené Mazdě 3 (pro amerikanizované Ford Focus). Jediné co můžu vytknout je vyšší hluk od kol v kabině a málo přesvědčivé brzdy, které ovšem i tak ubrzdily vše co bylo třeba.
23. 2. 2012 21:58
Re: nepíšem to 1. krát
ukaž mi jediné bezproblémové auto...... Hyundai má aspoň výhodu v plné pětileté záruce bez omezení kilometrů...
23. 2. 2012 20:36
Diesel
Viděl jsem na parkovišti Cruze sedan (dost podobný poslední Octavii) a po tomto článku jsem se podíval na stránky Chevrolet a zíral jsem - Diesel 2.0, 120 kW pod 400 tisíc - konkurence je alespoň o 150-200 tisíc dražší ... už jsem si objednal zkušební jízdu ...
21. 2. 2012 18:48
Re: chevrolet
Děkuji za rekapitulaci a pro mě i něco nových informací (Opel), ostatně jako posledně - vidím, že tady jsi doma :-)
Chevrolet jsem v dětsví vnímal jako takový americký diamant v autoprůmyslu. No, dnes už to vidím střízlivěji :-)