Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental představuje vizi autonomního přepravníku pro města. Umí toho hodně!

Stanislav Kolman
Diskuze (9)
Německá společnost věří autonomní budoucnosti dopravy a odhaluje vizualizaci vlastního konceptu. V ulicích jich prý uvidíme tisíce!

Autonomní systémy jsou ve spojitosti s dopravními prostředky stále častějším tématem a německá společnost Continental nechce zůstat pozadu. Představila vizi zvanou Bee (v překladu včela), jež má být základem pro síť autonomních a bezemisních dopravních přepravníků. Název sedí, tihle drobečci jsou vskutku pracovitými včelkami.

„Vozidla bez řidiče budou páteří dopravy lidí i zboží v neustále se rozšiřujících metropolích,“ uvedl při představení vize Dr. Elmar Degenhart, předseda představenstva společnosti Continental AG. „Autonomní vozy, jakým je třeba naše Bee, by měly být cenově dostupné a umožňovat mobilitu všem.“

Bee je vlastně taková krabice na kolečkách s průhlednými panely. Lidé si přepravník objednají prostřednictvím mobilní aplikace v chytrém telefonu. Jelikož okna jsou zároveň digitálními displeji, auto při příjezdu zdvořile pozdraví a uvnitř zase cestující vidí cílovou destinaci, případně může hovořit s posádkou ve vedlejším voze.

O technických podrobnostech ještě nemůže být řeč, z přiloženého videa je patrné, že projekt Continentalu je nyní ve fázi pouhé vize bez jediného funkčního prototypu. Nicméně se hovoří o elektromotoru, jenž obstará maximální rychlost 60 km/h a dojezdovou vzdálenost 350 kilometrů na jedno nabití. Přední kola jsou oproti běžným autům podstatně obratnější, takže se „včelka“ může snadno otočit i na velmi malém prostoru. To a další funkce můžete ve videu také vidět.

Cílem Continentalu je roj tisíce takových vozítek napříč všemi velkými městy. Auta je navíc možné velikostně i tvarově přizpůsobovat, takže kromě přepravy lidí mohou posloužit i k převozu lehkých nákladů. Němci informují, že jejich technologie již existuje, ale není dostatečně sofistikovaná pro aktuální městské infrastruktury. Bude potřeba ještě mnoho legislativních zásahů, než první vozy typu Bee či Sedric poprvé uvidíme v ulicích. Podle Continentalu bavíme o horizontu několika let.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)
9. 10. 2017 13:01
Re: Dobré
To oddělení jsem myslel třeba pro vnitřní Prahu, aby ji autonomní auta obsluhovala exkluzivně, tedy se tam nemotala auta "s řidičem". Třeba po dálnicích by pro autonomní auta stačil i jeden pruh, který je okolo větších měst stejně nevyužívaný ;-)
9. 10. 2017 12:56
Re: Dobré
Já tedy takovej systém už viděl: [odkaz]
Avatar - Stejsn
9. 10. 2017 10:41
Re: Dobré
No, krom Total Recallu II jsem ještě neviděl výtah, který by křížil cestu jiným výtahům, mohl by si volit trasu a musel počítat s dopravou kolem sebe...
9. 10. 2017 08:39
Re: Dobré
Přechodné období potrvá tak asi 20 let. Takže už dnes se počítá s tím, že provoz bude smíšený. Oddělovat to by bylo zbytečně finančně náročné -> dvojí infrastruktura. On není žádnej problém z vektoru hybnosti daného auta a odhadu jeho hmotnosti určit prostor, kam se může v následujícím čase pohybovat. A tomuto prostoru se autonomní auto prostě vyhne. Stejně tak to děláme za volantem i my, lidi. Nejezdíme si na kufrech (že ano?!), udržujeme boční odstupy, dodržujeme maximální povolené rychlosti a vždy nejedeme rychleji než tak, abychom zastavili tam, kam vidíme.... Autonomní auta, z důvodu bezpečnosti, nebudou jezdit tak rychle, jako lidé. Ale o to bude jízda plynulejší a ve výsledku nebude časově delší.

PS: Dopravní letadla už dávno neřídí člověk....
9. 10. 2017 08:34
Re: No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotor
Co znamená že: "elektromotor není příliš efektivní"? To jako 90% účinnost přeměny nabíjecího proudu na pohybovou energii mobilu není příliš efektivní? (a to nepočítám navýšení dík rekuperaci!) Oproti nejefektivnějšímu spalovacímu motoru, dieselu, s účinností kolem 35%...

Perfektní značení je nutné jenom pro řidiče-člověka. Jeho reakční doba je neskutečně dlouhá. Pokud se zrovna věnuje řízení.... Semafory autonomní auta nepotřebují vůbec. Komunikovat spolu, hm, hodí se to, ale rozhodně to není podmínka nutná k bezpečné jízdě. Potřebuje snad řidič-člověk komunikovat s jiným řidičem, když mu dává přednost zprava? Nepotřebuje, musí jen odhadnout, kam ty další mobily kolem něj pojedou a to stroj zmákne dokonale.

Doporučuju načíst pár odborných článků o mobilní robotice, je to zajímavé čtení a není k tomu třeba ani příliš matematiky (pro pochopení funkce).