Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Taxi, nebo Uber? Za pár let rozšíří nabídku autonomní drony, takhle jej testují v Dubaji

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 10. 2017
10
Přeprava po velkých městech nemusí v blízké budoucnosti nutně probíhat jen na silnicích či v podzemí. Společnost Volocopter intenzivně pracuje na létajících dronech. Pro lidi!

360p720p1080p

Volocopter na projektu pracuje od roku 2012, přičemž o rok později se uskutečnil první let s pilotem. Vlastně jde o přerostlý dron s osmnácti vrtulemi, devíti lithium-iontovými bateriemi a doletem 27 kilometrů při rychlosti 70 km/h. Stroj s nosností 160 kg pojme dva cestující a společnost pracuje na tom, aby létal zcela sám.

Před pár dny se v Dubaji uskutečnil první veřejný autonomní let. No veřejný… výrobce jej uspořádal sám pro sebe a následně uveřejnil jedno sestříhané video. Místní lidé ani novináři nedostali příležitost vidět tuhle taxi revoluci na vlastní oči.

Myšlenka létajících přepravníků se zalíbila i Daimleru, jenž do projektu zvaného 2X investoval zhruba 648 milionů korun. Finanční prostředky mají vypomoci se ziskem certifikátů a zahájením sériové výroby.

Volocopter avizuje, že stroje budou kompatibilní s aplikací pro chytrý telefon, přičemž si jej na dané místo objednáte stejně jako Uber. V Dubaji se debutový let bez pilota nekonal náhodou. S tamními úřady mají tvůrci exkluzivní dohodu, přičemž zástupci hlavního města stejnojmenného emirátu vidí v autonomních dronech budoucnost. A co víc, demonstrace splnila přísné normy leteckých úřadů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

EU se muze zblasnit kvuli CO2
| 5. 10. 2017
Jeden o voze, druhý o koze, že.

O těch tu přeci ale vůbec není řeč a neřeší se nějakými pokutami. Tady se bavíme o emisích CO2, které se EU snaží snížit pokutováním automobilek za nadlimitní spotřebu jejich aut. Máš to rovnou v předmětu tohoto vlákna. Bylo to i v příspěvku, na který jsi reagoval.

Limity na škodliviny jsou homologační požadavek a když je nesplníš, nesmíš prodávat. To je úplně něco jiného.
EU se muze zblasnit kvuli CO2
| 5. 10. 2017
myslel som ine emise ako CO2..
keby neexistovali regulacie bude sa jazdit na najlacnejsi olovnaty benzin , auta by nemali katalyzatory atd atd...
to je presne ten bod kde cely model zalozeny len na zdaneni spotreby proste zlyha..
ci motivuje jezdit mene je tiez otazka , spotrebitel si nakoniec zvykne..
a stale tam mas problem zvysenej danovej zataze aj pre toho kto napr. autom nejazdi..;)
EU se muze zblasnit kvuli CO2
| 5. 10. 2017
Prosím? Nikde nepíši nic o vztahu ceny ropy a rafinovaných paliv nebo o faktorech ovlivňujících cenu ropy. Jen píši, že kdykoli byla ropná krize a ceny paliv rostly a hrozilo, že dál budou vysoké/ porostou, lidé i automobilky se podle toho zařídili. Jim je ropa jako taková ukradená, reagovali na ceny paliv (růst nákladů na provoz). Což dokazuje, že zvýšení cen skrz spotřební daň vyvine efektivní tlak, byť nepřímo. Je to naprosto logické. Čím je palivo dražší, tím dřív se zaplatí investice do něčeho úspornějšího.

Tak buď chceme snižovat emise CO2 (tedy spotřebu), nebo nechceme. Musíme si vybrat. Tím skutečným problémem je, že EU normálně používá jiný mechanismus - emisní povolenky. Ten však není vhodný pro soukromou sféru. Osobní auta jsou prostě výjimkou, kde vytvořili něco jiného. Paliva se však nepoužívají jen v osobních autech. To je ten problém. A zdanění podle použití je vždy recept na podvody a obcházení.

Jak to myslíš, že neřeší emise? Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě (odvíjí se od obsahu uhlíku v palivu). Tenhle mechanismus dokonce motivuje jezdit méně. Něco, co pokuty pro automobilky vůbec neřeší. A EU naráží na to, že se jezdí víc a víc. Tedy ty extrémně draze zaplacené úspory z modernějších motorů prožíráme ve větších nájezdech.
EU se muze zblasnit kvuli CO2
| 5. 10. 2017
hmm hras sa na pravicaka pritom oba sposoby regulacie su levicacke.. ;) .. cely problem je v tom ze volny trh zlyhava v otazke ekologie :)..a to hovorim ako zastance co najviac liberalnej ekonomiky..
ako som uz napisal nizsie ekonomicky tlak ti nepomoze v oblasti emisii a zaroven pohonne hmoty by ti zdrazili dalsie sluzby/tovary..
a mimochodom ta dan z PHM by tiekla do ruk statu kde by sa s nou urcite nedialo nic "dobre" ;)
EU se muze zblasnit kvuli CO2
| 5. 10. 2017
za prve cena ropy a teda aj pohonnych hmot sa vyvyja aj od inych faktorov...tj. napriklad pri dnesnej nizskej cene ropy spotrebitel na cenu az tak nehladi..
za druhe spotrebna dan sa prejavi aj na zvyseni cien vsade kde je palivo vstupny naklad.. za dalsie model zvysenia spotrebnej dane neriesi emisie :)..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku