Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ČR je a nadále zůstane domovem Škodovky, tvrdí šéf Maier

redakce AUTO.CZ
Diskuze (46)
Vedení společnosti Škoda Auto se dnes snažilo dopisem zaměstnancům uklidnit obavy vyvolané nepotvrzenými informacemi, že se má část výroby Škody přesunout do Německa.

"Naše české výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě. Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto," píše předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier v dopise, který má ČTK k dispozici.

Podle Maiera pracuje firma v současné době na hranici kapacity a výrobní závody jsou plně vytížené. Automobilka spoléhá na vysoké nasazení a flexibilitu všech zaměstnanců a na konstruktivní spolupráci s Odbory KOVO. "Poptávka je však tak vysoká, že musíme prověřovat i možnosti dalšího rozšíření našich kapacit. V tomto ohledu je nám ku prospěchu výrobní svazek koncernu Volkswagen, který je v rámci celosvětového automobilového průmyslu jedinečný. V této záležitosti se však jedná výlučně o pokrytí špiček ve výrobě," píše Maier v dopisu.

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen prý chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie. Snaží se tak omezit konkurenci, kterou Škoda představuje pro klíčovou koncernovou značku Volkswagen, řekly agentuře Reuters zdroje z podniku.

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka se Volkswagen snaží přesunem výroby vyřešit současnou krizi. "Chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim Passat, ale vidí, že Superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali," míní Povšík. Podle něj má na situaci velký vliv také aféra dieselgate, která téměř zastavila prodeje aut koncernu VW v USA. "Dochází k určitým příjmovým položkám, které jsou negativní, takže se shánějí peníze ze značek, které mají dobrou likviditu jako my," uvedl Povšík.

Odboráři dnes pohrozili omezením přesčasů, bude-li vedení mateřského koncernu Volkswagen trvat na přesunu části výroby české automobilky do Německa. Odborářům se nelíbí hlasy z VW, podle kterých má Škoda nepoctivou výhodu v podobě kombinace německé technologie s levnější pracovní silou. Dohody o vícesměnných modelech práce vyprší na konci roku.

V případě přesunu části výroby Škody do Německa by podle Povšíka zaniklo zhruba 2000 míst. Podle ekonomů by ale přesun neměl znamenat snižování počtu zaměstnanců, protože Škoda Auto se v České republice potýká s nedostatkem kapacit. "Nenechte se současnými diskuzemi znejistit. Od našeho záměru dále společně pracovat na úspěšné budoucnosti společnosti Škoda Auto se nenecháme odradit," uzavírá Maier.

Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard Kč). Zisková marže v divizi tak dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na 1,8 procenta.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (46)
Avatar - wakantanka
7. 10. 2017 20:02
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Ha ha a preto svoje najdrahsie SUV vyrabaju v Bratislave :-) Za vsetkym hladaj to ze kedze Skodovka nestiha posunie sa vyroba tam kde je kapacita.
Avatar - Bubáq
7. 10. 2017 12:36
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Stavím se na Vaši stranu. EUR má více pozitivních efektů, než národní měna v rukou "odborníků" tuzemské provenience.
Jinak dosti výstižný rozbor situace ve škodovce podal pan Zámečník zde: [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2017 09:55
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Tu první větu ukážu tatínkovi a mamince >:D
Financim fakt až tak moc nerozumim nesleduju [odkaz] malinko ekonomice >:-[]

VW nedělá žádnej protekcionismus = prostě se chová jak se mu chce = je to jeho majetek jeho zaměstnanci = dělá to co je pro ně výhodný = kdo by to čekal žejo :-)
To český firmy v zahraničí = dělaj přesnej opak = upřednostňujou tamní.. >:-[]

Trvalo to = ale řek bych že teď možná některejm dojde = že Škodovka je za rakouska uherska založená dneska německá firma ;-)

Řek bych že bys neměl teoretizovat o tak složitý věci jako je práce centrálních bankéřů = úplně stačilo co všechno vymysleli lidi za poslední roky o naší centrální bance = většinou ti co ani netušej jak se takový rozhodnutí dělaj
Tak od kterýho politika máš ty moudra o ECB? Která dlouhodobě drží úrok 0% :-)

Že samostatná silně volatilní měna malýho státu jako je naše přináší a hlavně do budoucna asi přinese problém = je bohužel asi fakt. Zatim jen ten že megainvestice dou už roky mimo naše území
Časem může bejt i hůř = vtipný že lidi = co rozuměj financim jako ty = daj většinově spíš na politiky který tvrděj pravej opak = jistě protože to sou špičkový ekonomové = a rozhodně ne z různejch populistickejch a jinak zištnejch cílů >:-[]
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2017 09:50
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
On nevysvětlil vůbec nic = jen hledal něco pro ospravedlnění = a netahej do toho bajky o statistikách ;-)
No ale je faktem že nás Slováci najednou po desítkách let kdy to nešlo a nešlo najednou doháněj žejo :-)
A bohužel nejen slováci :-|

Ty umíš vymyslet proč? Proč přes ne špatnej růst nás najednou Slovensko a pobaltský státy dohnaly? Všichni krom nás před lety přešly na společnou evropskou měnu = my sme jí dokonce mohli mít před nima. Tak proč nás nejen najednou po desítkách let v posledních pár letech dohnali a u toho to podle některejch analýz neskončí?

Hlavním tahounem je autoprůmysl a obří investice do něj = protože? Protože maj narozdíl od nás euro = jistotu že kurz nebude kolísat = a protože stavba automobilky je fakt velká investice = investoři dou radši tam :-!

Růstový potenciál v CR se vyčerpal? Nech toho = sme zhruba 2násobek Slovenska [odkaz] Investoři se prostě se bojí změn kurzu koruny = logicky :-|
Což jako odborník co myslí že nerozumim.. určitě chápeš a uznáváš :-)

Jj s nástupem Průmyslu 4.0 = si my i Slováci asi užijem = eště že stát na takhle zásadní změny Sobotkova vláda tak dobře připravila >:-[]
7. 10. 2017 09:39
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
On ti to jasne vysvetlil.

Dohaneji / nedohaneji - statistiky jsou presne soucty nepresnych cisel. Nicmene - hlavnim tahounem rustu Slovenska je autoprumysl. Rustovy potencial se v autoprumyslu v CR vycerpal, tak doslo k presunu na Slovensko. Je ale potreba zduraznit, ze se jedna zejmena o montovny - to je nas soucasny problem a budouci problem Slovaku.