Dacia Logan MCV jde do prodeje, zatím ve Francii
Logan MCV jsme viděli již v Ženevě. Místo stejnojmenného předchůdce nabídne jen pětimístné uspořádání, ale vypadá také konečně jako kombi. Předchozí „jezevčík“ byl spíše dodávkou s geny MPV. Tuto roli však u Dacie převzal model Dokker odvozený z minivanu Lodgy.
Čtveřici agregátů pod kapotami již dobře známe. Zážehová čtyřventilová dvanáctistovka má 75 koní, tedy 55 kW. Tříválec 0,9 TCe s turbodmychadlem nabídne 66 kW (90 k). Dva přeplňované diesely 1,5 dCi disponují 55 kW (75 k), respektive 66 kW (90 k). Jsou pochopitelně také nejúspornější, žádají jen 3,8 l nafty na 100 km. Přeplňovaný tříválec TCe spálí na stejnou vzdálenost rovných 5 l benzinu, zážehový čtyřválec 1,2 l vyžaduje o 0,8 l více.
Francouzské ceny začínají na 8.990 eurech, což je necelých 234 tisíc korun. Základní výbava se jmenuje prostě a jednoduše Logan, druhá Ambiance, třetí Lauréate a nejvyšší Prestige. Ve standardu nejlevnější specifikace najdeme posilovač řízení, povinné ESC, čelní a boční airbagy. Zadní třímístná lavice je asymetricky dělená a sklopná a ani Logan MCV, za který dá klient nejméně peněz, nevypadá chudě, má totiž lakované nárazníky.
Základní komfortní prvky však obsahuje až Ambiance: dálkové centrální zamykání, přední elektrická okna a systém Dacia Plug&Radio, který zahrnuje přehrávač CD a MP3, Bluetooth, vstupní AUX jack i USB zdířku. Ovládat se dá přímo na volantu. Na střeše už najdeme černé nosiče. Dražší Lauréate je má pro změnu chromované, vpředu svítí mlhovky a elektrická zrcátka nepostrádají vyhřívání. V interiéru je ještě bohatší o klimatizaci, palubní počítač a výškově stavitelné pásy, sedačku řidiče i volant.
Prestige nabídne další výbavu jako navigaci Media Nav, tempomat s omezovačem rychlosti, elektrická zadní okna, zadní parkovací čidla a konečně patnáctipalcová litá kola, zbylé verze jezdí totiž pouze na ocelových. Záruka je tříletá, ale zároveň omezená 100 tisíci kilometry. V České republice se nové kombi od Dacie objeví až v září, naši chalupáři tak budou muset vydržet. Cena základního modelu by se mohla pohybovat kolem dvousettisícové hranice, ale jedná se pouze o odhad redakce auto.cz.