Dacia Logan Pick-up a Logan Van: První jízdní dojmy, české ceny začínají na 149.900,- Kč

Dacia Logan Pick-up a Logan Van: První jízdní dojmy, české ceny začínají na 149.900,- Kč

 
 

Na český trh lehkých užitkových vozidel právě v těchto dnech vstupuje dvojice velmi zajímavých vozů značky Dacia. Ještě před oficiálním uvedením jsme je oba vyzkoušeli.

Vysloužilé Felicie Pick-up mají konečně nástupce. Trh malých užitkových pick-upů se sice mezitím prakticky rozpadl, ale dvoumístná Dacia s korbou opět klientelu v českém prostředí najde. První setkání se 4,5m dlouhým pickupem potvrdilo, že jde o mimořádně praktický automobil pro náročné podmínky každodenního provozu.

Design přídě vychází z předfaceliftového provedení Loganu. Maximální jednoduchost exteriéru (nelakované nárazníky) odpovídá určení a koneckonců jde o praktické řešení minimalizující starost živnostníka o vzhled vozu i dlouho po záběhu.

Přední část je až po B-sloupek identická s Loganem, řidič a spolujezdec tedy mají na předních místech dostatek prostoru v příčném, podélném i vertikálním směru. Za sedadly výrobce vytvořil třísetlitrovou mezeru mezi opěradly a přepážkou nákladového prostoru z ocelového plechu. Sem je možno odkládat zavazadla posádky.

Za předními dveřmi začínají změny. B-sloupek dostal malé trojúhelníkové okno, kvůli zvětšení objemu dvoumístné kabiny, a za ním už začíná velkoryse dimenzovaná ložná plocha s délkou 1,8 m a minimální šířkou přes 1 m. Užitečná hmotnost vozu s rozvorem náprav 2,905 m (původem z Loganu MCV) činí adekvátních 800 kg, přičemž při nakládání lze zadní víko (vzdálené od země 63 cm) zatížit hmotností až 300 kg.

Tento malý pickup je dnes nejen výjimečným představitelem kdysi populárního segmentu, ale s trochou nadhledu a lásky k industriálnímu designu, si jej zezadu vyhlédne i oko estéta. Kombinace praktických tmavých plastů, chránících exponovaná místa korby a rohů karoserie, s jednoduchými tvary ukrývajícími užitečný objem asi nemohla být navržena lépe.

Konstrukce celého vozu se zdá být dostatečně robustní, zadní ložná plocha je vybavena 16 úchytnými body a přepážka oddělující prostor pro posádku od nákladu má standardně ocelovou výztužnou konstrukci předcházející průniku nákladu do kabiny při nehodě.

Řidič si za jízdy musí zvyknout na horší ergonomii ovládacích prvků, což je ale dědictví po Loganu s nímž se musí všichni potenciální majitelé smířit. Seřizuje se pouze sedadlo, sloupek volantu je pevný. Středová konzole je kvůli negativnímu sklonu a nízké poloze jen obtížně obsluhovatelná. Musíte jí věnovat pohled spojený se sehnutím se směrem k nízko umístěným ovladačům ventilace. Také tlačítka stahování oken by mohla příště mít logičtější umístění než na středové konzole.

Výhled z auta je díky bohatému prosklení velmi dobrý, podobně jako jízdní komfort odpružení (při polovičním využití užitečné hmotnosti). Při náhlé změně směru – například během dálničního předjíždění - je třeba počítat s délkou karoserie a rozvoru, které se projevují menší ochotou celého vozu k zatáčení. Poloměr otáčení 11,25 m nepatří k nejmenším, ale v praxi bude při manévrování překážet snad jen v těch nejužších uličkách českých měst.

Vyzkoušeli jsme základní turbodiesel 1.5 dCi s 50 kW, který bude zřejmě tím modelem, který zvolí drobní živnostníci nebo zemědělci v našich podmínkách. Papírově nízký výkon je pro běžnou jízdu po městě i mimo naprosto dostatečný, i když budete mít jako my na palubě 170 kg lidské živé váhy a 300 kg písku. Snadno ovladatelný turbodiesel se 160 Nm vyžaduje častější řazení a obvykle i maximální využití jeho možností, ale ani tak se spotřeba nepřehoupne přes 8 litrů. Klidnou jízdou můžete přimět malý čtyřválec k odběru pod šesti litry. Počítat musíte v každém případě s výraznou zvukovou kulisou, protože tlumicí materiály (u motoru i podběhů a podlahy) zřejmě vzaly za své, při kúře redukující výrobní náklady, resp. cenu.

Její výše byla zveřejněna na čtvrteční tiskové konferenci a živnostníky zřejmě potěší. Základní verze je v případě Pick-upu tvořena skromnou výbavou Access a nejsilnějším motorem v nabídce - zážehovou jedna šestkou. Výčet důležitých prvků standardní výbavy je stručný: ABS, airbag pro řidiče, imobilizér, zapalovač,... Za 7.500,-Kč můžete dostat jeden ze tří metalických laků, pokud vás neuspokojí trojbarevná paleta těch pastelových (bez příplatku). Za 5.490,-Kč lze rozšířit standardní tříletou zárku omezenou ujetím 100 tisíc km, na 5 let.

Výbava Ambiance je přeci jen úplnější, nechybí airbag spolujezdce, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo tónovaná skla. I tady se za rádio připlácí (+4.200,-Kč), klimatizace je k dostání za rozumných 11.800,-Kč.

Dacia Logan Pick-up (ceny bez DPH)
Motor1,61,5 dCi1,5 dCi
Zdvihový objem [cm3]159814611461
Válce/ventily4/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]64/550050/400063/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]128/3000160/1700200/1900
Max. rychlost [km/h]163146160
Zrychlení 0-100 km/h [s]1316,813,5
Komb. spotřeba [l/100 km]8,15,35,2
Cena Access [Kč]159.900,---
Cena Ambiance [Kč]184.900,-209.900,-224.900,-

Zájemci o uzavřenou, ale podobně prostornou karoserii Loganu Van, se budou zřejmě rekrutovat z řady majitelů Felicii Van Plus, resp. jejích méně prostorných nástupců odvozených od různých původně osobních kombi. Tento Logan MCV s plechovými výplněmi místo prosklení, má podobně dimenzovaný nákladový prostor, který je přístupný dvoukřídlými dveřmi zezadu nebo bočními dveřmi na obou stranách.

Při jízdě je hlavním rozdílem proti pickupu zhoršený výhled do stran a dozadu a výraznější hluk vycházejí z nákladového prostoru, který zde má nechtěnou funkci ozvučnice. I sem naložíte až 800 kg, ložný objem má 2,5 m3, délku u podlahy 1936 mm a u stropu 1730 mm. Vnitřní výška měří 1040 mm, minimální šířka mezi podběhy je stejná jako u pickupu, tedy 1024 mm. I tady jsou v podlaze odvodňovací kanálky pro snadné čištění, třeba zahradní hadicí.

Příbuznost s Loganem znamená, že dostáváte automobily stavěné na špatné cesty s relativně velkými terénními překážkami. Světlá výška 155 mm, velké zdvihy kol a odpovídajícím způsobem naladěné tlumiče umožňují bezpečné překonávání městských retardérů v rychlostech, které u běžných aut nepřicházejí v úvahu. Ovládání vozu možná není dokonalé (mj. řízení s velkým převodem), ale svou stavbou užitkové Dacie české živnostníky rozhodně uspokojí.

Dacia Logan Van (ceny bez DPH)
Motor1,41,61,5 dCi1,5 dCi
Zdvihový objem [cm3]1390159814611461
Válce/ventily4/24/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550064/550050/400063/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]112/3000128/3000160/1700200/1900
Max. rychlost [km/h]155167150163
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,613,417,714,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,98,15,35,2
Cena Access [Kč]149.900,----
Cena Ambiance [Kč]-184.900,-209.900,-224.900,-

Výbava a ceny Vanu jsou s výjimkou základní verze stejné jako v Pick-upu. Základ zde tvoří menší motor 1,4 (55 kW) a cena začíná díky tomu o 10 tisíc Kč níže. Důvod proč se neprodává také pick-up s tímto motorem se zatím nepodařilo zjistit (ani dovozci). zbývající struktura cen a výbav je totožná

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá vydání komunisty Ondráčka Policie žádá vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

Uber čelí dalším pokusům o regulaci Uber čelí dalším pokusům o regulaci

Alternativní dopravce Uber, který musel loni na podzim…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe? Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe?

Logan MCV s litrovým motorem láká základní cenou podobnou…

Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život

Dá se s předokolkou vybavenou ESP driftovat? Ale jistě!…

 



 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Dnes 18:43

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…