27.9. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Dacia Logan a Sandero: První živé dojmy

 

Zatímco u minulých generací se design dvojice Logan, Sandero v mnohém lišil, nové generace těchto aut jsou ale prakticky totožné.

Při návštěve stánku Dacie na pařížském autosalonu se zdálo, že rumunská automobilka poněkud podcenila zájem o nové generace modelů Logan a Sandero. Sandera tu byla vystavena dvě (jedno v „terénní“ verzi Stepway), Logan jen jeden.

Trojice vystavených automobilů znamenala, že byly prakticky pořád obklopeny zájemci o ně, kteří si je chtěli prohlédnout, nebo třeba jen vyfotit. Prozkoumat si nový Logan a Sandero tak byl poněkud náročný úkol, nakonec se ale povedlo.

I přes shodnou techniku býval design Loganu a Sandera svébytný, tomu je však konec. Nyní jsou přídě hacthbacku a sedanu shodné, liší se jen řešení zadních partií.

Samozřejmě, tyto automobily působí levně, snaží se to však zakrýt vcelku líbivou karoserií. Ta je jednoduchá a moderní, ostrá dolní linka předního nárazníku pak dokonce vypadá, jako by se inspirovala u Audi.

Sandero Stepway je oproti výchozímu hatchbacku o 40 milimetrů vyšší. Vzhled se liší oplastováním dolní části karoserie. Ve výbavě nechybí přední mlhovky nebo střešní ližiny.

Palubní deska je známá již z Lodgy, před spolujezdcem se nachází objemná odkládací schránka. Tlačítka ovládání oken jsou umístěna na středovém panelu, což znají majitelé stávající generace Loganu.

Ve vystaveném vozu poněkud zlobil výškově nastavitelný volant. Při nastavování volant skřípal, plasty drhly o sebe, volantem se tak těžce hýbalo.

Psali jsme: Dacia Logan a Sandero nové generace vyzrazeny na prvních fotografiích

Celková kvalita zpracování je mnohem lepší než u konkurenční Lady Granta. Pasažéři v Dacii také ocení dostatek místa nad hlavou.

Zavazadelník se otevírá stisknutím zámku jako v případě MPV Lodgy. Při otevírání je třeba dávat si pozor na zuby, víko se totiž prudce otevírá.

Kufr Sandera má 320 litrů, je dlouhý 77 cm, široký 100 cm a vysoký 48 cm. To zavazadlový prostor Loganu nabízí 510 litrů, na délku měří 99 cm, na šířku 93 cm a na výšku 53 cm. U vyšších stupňů se dá u obou aut zadní lavice sklopit v poměru 60:40.

Nabídka motorů pro Sandero a Logan bude čítat moderní benzinový tříválec 0,9 TCe (66 kW a 135 Nm), benzinový čtyřválec 1,2 16v (55 kW) a dvě verze turbodieselu 1,5 dCi (s 55 kW a 66 kW). Pro Sandero Stepway bude k dispozici pouze 0,9 TCe (66 kW) a 1,5 dCi (s 66 kW).

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská léková agentura se z Londýna přestěhuje do Amsterodamu. Bratislava neuspěla Evropská léková agentura se z Londýna přestěhuje do Amsterodamu. Bratislava neuspěla

Po odchodu Británie z Evropské unie se Evropská agentura…

V Česku unijní bankovní agentura nebude, Praha vypadla v prvním kole V Česku unijní bankovní agentura nebude, Praha vypadla v prvním kole

Evropský orgán pro bankovnictví (EBA) nebude po brexitu v…

USA opět zařadí KLDR na seznam podporovatelů terorismu USA opět zařadí KLDR na seznam podporovatelů terorismu

Spojené státy opět zařadí KLDR na seznam zemí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dacia Logan a Sandero: První živé dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 



Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe? Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe?

Logan MCV s litrovým motorem láká základní cenou podobnou…

Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život

Dá se s předokolkou vybavenou ESP driftovat? Ale jistě!…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dnes 18:50

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem: Vdova prozradila datum a místo pohřbu

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem:…

Poslední rozloučení s folkovým písničkářem Wabim Daňkem (†70) se uskuteční 23. listopadu od 12 hodin v Praze ve…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší starostlivá matka, nebo striptérka?

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší…

V dalším díle hokejového seriálu Lajna vyráží trenér druholigového Havířova Luboš Hrouzek, kterého hraje Jiří…

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu Jana Novotná (†49)

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu…

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…