Daewoo Chairman 2,2

Daewoo Chairman 2,2

 
 

Ještě před několika lety bylo nemyslitelné, že by Daewoo mohlo vyrábět vůz vyšší střední třídy. Postupným omlazováním stávajících typových řad a rychlým nástupem nových modelů ale jihokorejská automobilka dokázala, že si troufá ještě výš.

Model Chairman odvozený od Mercedesu S bude však v tuzemsku stále spíše výjimkou. Čtyřdveřová limuzína Leganza se naopak prodává vcelku dobře. Rozhodli jsme se proto ověřit, zda výrobce, který si zakládá na slušné kvalitě a bohaté základní výbavě za velmi dobrou cenu, dodržel tento standard i u tohoto modelu.

Designéři se příliš nesnaží experimentovat a drží se spíše tradičních oblých čistě protáhlých linií, které jsou pro automobily Daewoo až na výjimky typické. Zvláště zadní partie vozu připomínají spíše vozy americké provenience než kohokoli z evropských či japonských konkurentů. Křivkou zadních bočních oken, ale i zaobleným mohutným víkem kufru pak Leganza poukazuje hlavně na svou důstojnost. Při bližším pohledu jistě oceníte kvalitní dílenské zpracování.

Interiéru vévodí mohutně působící přístrojová deska s výraznými výdechy topné soustavy. Všechny přístroje jsou snadno čitelné, jen je třeba najít optimální polohu pro volant, jehož střed je dosti rozměrný a může zakrývat výhled. Cestující se nemusí obávat, že by trpěli nedostatkem místa, ať do výšky či šířky. Všechna sedadla jsou dostatečně pohodlná, ani dlouhé cesty v nich neunavují. Překvapivě chybí palubní počítač (k dispozici jsou jen hodiny a ukazatel vnější teploty), naopak standardem je automatická klimatizace. Leganza nabízí i posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti - účinek je velmi dobrý. Při parkování jde řízení velmi lehce, ve vyšších rychlostech naopak neschází kontakt s vozovkou. Zavazadelníko objemu 411 litrů je objemem spíše průměrný, je ale snadno přístupný a při otevírání se neumažete...

Zvýšením zdvihu získal šestnáctiventilový dvoulitr dva decilitry navíc na celkový objem 2,2 l - na výkon měla tato změna minimální vliv, motor ale získal daleko lepší průběh točivého momentu. Na přidání plynu reaguje výrazně už v nízkých otáčkách, ve středních pak připomíná svým zátahem turbodiesely. Ve vysokých otáčkách však na rozdíl od nich točivý moment neztrácí - vůz tak výrazně akceleruje i v rychlostech, které se blíží udávanému maximu. Agregát je také poměrně slušně odhlučněn, což ocení posádka hlavně při poslechu hudby.

Díky měkčí charakteristice podvozku je jízda pohodlná a plynulá. Je pravdou, že Leganza je koncipována spíše pro klidnější jízdu a kvalitnější silnice, nicméně v zatáčkách se vyznačuje slušnou stabilitou a vcelku nepatrnými výkyvy. Sportovnější jízdu sice motor umožňuje, ale vzhledem k málo tuhému příčnému stabilizátoru zadní nápravy je nutno počítat s většími náklony auta. Brzdy mají měkký nástup, jejich účinek ale neslábne ani po větším zatížení. Naopak možná až nepříjemně dlouhé jsou dráhy řadicí páky. S trochou nadsázky se tento handicap dá napravit použitím automatické převodovky, která k tomuto vozu vyloženě patří.

Případní zájemci však při této volbě musí počítat s vyšší spotřebou. Ta námi naměřená se pohybovala pod 10 l naturalu na 100 km, což není na tak objemný motor špatné.

Leganza je jednoznačně reprezentativní automobil, ale hravě si poradí i s rodinou na cestách, či v námi testované verzi s dravější jízdou. Její předností je však hlavně pohodlná jízda na delší vzdálenosti. Za cenu necelých sedmiset tisíc korun Leganza nabízí slušnou protihodnotu, avšak v této cenové kategorii je konkurence velmi tvrdá a zákazníci si pečlivě vybírají...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 689 900 Kč

Základní výbava:ABS, Airbag řidiče i spolujezdce, Alarm, Boční výztuhy, Centrální zamykání, Centrální zamykání dálkově ovládané, Disky kol z lehkých slitin, Elektrické ovládání všech oken, Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, Elektricky výsuvná anténa rádia, Imobilizer, Klimatizace automatická, Mlhové světlomety přední, Nárazníky v barvě karoserie, Otáčkoměr, Posilovač řízení, Pylový filtr, Rádiopřehrávač s 6-ti reproduktory, Sedadlo zadní dělené, Skla tónovaná, TCS - protiskluzové zařízení, Tempomat, Ukazatel vnější teploty, Volant a řadící řadící páka v kůži, Zpětná zrcátka v barvě karoserie

Výbava testovaného vozu:základní

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 191 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / 450
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1437
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1507
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 970
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 550
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l! Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Očekávají, že vykopou jeho mrtvolku. Policisté pátrají po ostatcích chlapce (21 měs.)

Očekávají, že vykopou jeho mrtvolku. Policisté…

„Připravte se na nejhorší,“ řekli policisté britské matce Kerry Needham, jejíž syn záhadně zmizel na řeckém…

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a nadávky nestíhají vypípávat

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a…

To tu ještě nebylo. V televizní soutěži Prostřeno! se objeví nevidomý soutěžící. Žaneta Šťastná (24) se svým…

 

iSport.cz

Ztráta pro Evropu. Zranil se Gáborík, ve finále SP nenastoupí

Ztráta pro Evropu. Zranil se Gáborík, ve finále SP…

Hokejisté Výběru Evropy se budou muset ve finále Světového poháru v Torontu proti Kanadě obejít bez slovenského…

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských "S" pohledem kamer…

Byla to bitva se vším všudy. Pražské derby mezi Spartou a Slavií přineslo vše, co se od velkého šlágru čeká.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…