reklama


Daewoo Chairman 2,2

Daewoo Chairman 2,2

 
 

Ještě před několika lety bylo nemyslitelné, že by Daewoo mohlo vyrábět vůz vyšší střední třídy. Postupným omlazováním stávajících typových řad a rychlým nástupem nových modelů ale jihokorejská automobilka dokázala, že si troufá ještě výš.

Model Chairman odvozený od Mercedesu S bude však v tuzemsku stále spíše výjimkou. Čtyřdveřová limuzína Leganza se naopak prodává vcelku dobře. Rozhodli jsme se proto ověřit, zda výrobce, který si zakládá na slušné kvalitě a bohaté základní výbavě za velmi dobrou cenu, dodržel tento standard i u tohoto modelu.

Designéři se příliš nesnaží experimentovat a drží se spíše tradičních oblých čistě protáhlých linií, které jsou pro automobily Daewoo až na výjimky typické. Zvláště zadní partie vozu připomínají spíše vozy americké provenience než kohokoli z evropských či japonských konkurentů. Křivkou zadních bočních oken, ale i zaobleným mohutným víkem kufru pak Leganza poukazuje hlavně na svou důstojnost. Při bližším pohledu jistě oceníte kvalitní dílenské zpracování.

Interiéru vévodí mohutně působící přístrojová deska s výraznými výdechy topné soustavy. Všechny přístroje jsou snadno čitelné, jen je třeba najít optimální polohu pro volant, jehož střed je dosti rozměrný a může zakrývat výhled. Cestující se nemusí obávat, že by trpěli nedostatkem místa, ať do výšky či šířky. Všechna sedadla jsou dostatečně pohodlná, ani dlouhé cesty v nich neunavují. Překvapivě chybí palubní počítač (k dispozici jsou jen hodiny a ukazatel vnější teploty), naopak standardem je automatická klimatizace. Leganza nabízí i posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti - účinek je velmi dobrý. Při parkování jde řízení velmi lehce, ve vyšších rychlostech naopak neschází kontakt s vozovkou. Zavazadelníko objemu 411 litrů je objemem spíše průměrný, je ale snadno přístupný a při otevírání se neumažete...

Zvýšením zdvihu získal šestnáctiventilový dvoulitr dva decilitry navíc na celkový objem 2,2 l - na výkon měla tato změna minimální vliv, motor ale získal daleko lepší průběh točivého momentu. Na přidání plynu reaguje výrazně už v nízkých otáčkách, ve středních pak připomíná svým zátahem turbodiesely. Ve vysokých otáčkách však na rozdíl od nich točivý moment neztrácí - vůz tak výrazně akceleruje i v rychlostech, které se blíží udávanému maximu. Agregát je také poměrně slušně odhlučněn, což ocení posádka hlavně při poslechu hudby.

Díky měkčí charakteristice podvozku je jízda pohodlná a plynulá. Je pravdou, že Leganza je koncipována spíše pro klidnější jízdu a kvalitnější silnice, nicméně v zatáčkách se vyznačuje slušnou stabilitou a vcelku nepatrnými výkyvy. Sportovnější jízdu sice motor umožňuje, ale vzhledem k málo tuhému příčnému stabilizátoru zadní nápravy je nutno počítat s většími náklony auta. Brzdy mají měkký nástup, jejich účinek ale neslábne ani po větším zatížení. Naopak možná až nepříjemně dlouhé jsou dráhy řadicí páky. S trochou nadsázky se tento handicap dá napravit použitím automatické převodovky, která k tomuto vozu vyloženě patří.

Případní zájemci však při této volbě musí počítat s vyšší spotřebou. Ta námi naměřená se pohybovala pod 10 l naturalu na 100 km, což není na tak objemný motor špatné.

Leganza je jednoznačně reprezentativní automobil, ale hravě si poradí i s rodinou na cestách, či v námi testované verzi s dravější jízdou. Její předností je však hlavně pohodlná jízda na delší vzdálenosti. Za cenu necelých sedmiset tisíc korun Leganza nabízí slušnou protihodnotu, avšak v této cenové kategorii je konkurence velmi tvrdá a zákazníci si pečlivě vybírají...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 689 900 Kč

Základní výbava:ABS, Airbag řidiče i spolujezdce, Alarm, Boční výztuhy, Centrální zamykání, Centrální zamykání dálkově ovládané, Disky kol z lehkých slitin, Elektrické ovládání všech oken, Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, Elektricky výsuvná anténa rádia, Imobilizer, Klimatizace automatická, Mlhové světlomety přední, Nárazníky v barvě karoserie, Otáčkoměr, Posilovač řízení, Pylový filtr, Rádiopřehrávač s 6-ti reproduktory, Sedadlo zadní dělené, Skla tónovaná, TCS - protiskluzové zařízení, Tempomat, Ukazatel vnější teploty, Volant a řadící řadící páka v kůži, Zpětná zrcátka v barvě karoserie

Výbava testovaného vozu:základní

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska. Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska.

Ministr dopravy Dan Ťok se zhlédl v roce 2025. Právě v…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 191 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / 450
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1437
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1507
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 970
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 550
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

Dnes 17:56

V tomhle videu je všechno, modrý majáček, burnouty, drifty, zničené ráfky a bouračka. Takový běžný den s Mercedes-Benzem C63 S AMG...




Blesk.cz

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku chránil vlastním tělem před kulkami. Teď si ji vzal

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku…

Při teroristickém útoku v Tunisu v roce 2015 se Angličan Matt James (31) postavil mezi střílejícího teroristu…

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce zachránil život vrtulník

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce…

Na vrcholu Sněžky v pondělí odpoledne u seniorky postižené zřejmě náhlou mozkovou příhodou zasahoval vrtulník…

 

iSport.cz

Program Australian Open: Šafářové a Hlaváčkové jde o semifinále

Program Australian Open: Šafářové a Hlaváčkové jde o…

Hned dva páry s českou účastí se mohou na Australian Open dostat do semifinále ženské čtyřhry. O něj bude v…

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a českého beka se zastal

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a…

Uškodila mu znovu jmenovka na zádech? Je to klidně možné. A s Radko Gudasem to odnesla celá Philadelphia. Tvrdý,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama