Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další život Daewoo Matiz: Wuling Baojun Yue Chi

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Daewoo Matiz je snad nesmrtelné. Jeho výroba nekončí ani po čtrnácti letech, naopak se objevují nové modely pod dalšími značkami.

Vůz s kódovým označením M100, který u nás známe jako Daewoo Matiz, měl v produkční podobě premiéru na jaře 1998, tedy již před 14 lety! Během svého dlouhého života nesl spoustu emblémů a mnoho různých jmen, jejichž seznam by vydal s trochou nadsázky na knihu.

Čínský Wuling momentálně uvádí na trh svou verzi pod značkou Baojun. Autíčko nese název Yue Chi a nám připadá skutečně velmi povědomé. Jeho vzhled odpovídá modelu M150, který se v Koreji začal vyrábět na konci roku 2000. To poznáme hlavně podle tvaru kapoty a kulatých blikačů pod oválnými předními světly.

Základní tříválcová osmistovka dávno vzala zasvé. V nabídce jsou dva čtyřválce: litrový s 51 kW (69 k) a dvanáctistovka o výkonu 63 kW, které ještě pamatují časy Daewoo. Číňané mohou vybírat ze tří výbav v kombinaci s oběma pohonnými jednotkami: Superior, Dynamic a Fashion. Na firemních fotografiích je zobrazen Yue Chi v s efektním oplastováním ve stříbrošedé kombinaci včetně střešních nosičů. Ceny se pohybují v rozmezí 39.800 až 49.800 jüanů (125.700-157.300 korun).

Baojun Yue Chi ovšem není žádným klonem či kopií jako svého času například Chery QQ, ale produktem společného podniku SAIC, General Motors a Wuling Automotive. Ovšem, paradoxní na celé věci je fakt, že toto konsorcium vyrábí v jiné továrně od roku 2003 Chevrolet Spark. Letopočet by vám mohl napovědět: ano, jde prakticky o úplně stejné auto a nikoli modernější M200... Nějaký čas budou žít obě vedle sebe paralelně, navíc v Říši středu přijdou na úplně stejné peníze.

GM sice hovoří u novinky o celkem 54 zlepšeních a snížené spotřebě v případě zmíněné dvojice motorů, ale bez dalších detailů. Kromě čínských závodů mimochodem vůz stále vzniká i v uzbekistánské továrně UzDaewoo.

Nebudeme se rozhodně bavit, o tom, že první Matiz dnes již dávno nesplňuje evropské bezpečnostní předpisy a současný na starém kontinentu nabízený Spark M300 je už třetí generací. Ale co naplat, původních velmi oblíbených typů u nás jezdí stále dost a navíc: tvary Giugiarova Ital Designu nezestárly ani skoro po dvaceti letech. Vždyť vycházejí ze studie Cinquecento Lucciola (1993), která měla ovšem jen jeden pár bočních dveří.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - DaewooMaster
4. 9. 2012 15:26
Re: Doplnující informace
Taky doplním, že vedle Matize 2. generace vyrábí uzDaewoo ještě také Nexii, která je teprve nesmrttelná, poněvadž se začala vyrábět ještě o 4 roky dříve než Matiz. :-!
Avatar - PeterLuk
25. 8. 2012 12:31
Re: Doplnující informace
Kto sa v tom má vyznať... >:D >:-[] Čínania v jednej továrne robia prvý Matiz a vo vedlajšej nový Spark. >:-[]
Avatar - Magnetofon
23. 8. 2012 23:35
Re: Kvalitní design
Spark je este v pohode ale najvacsi grc je Chevrolet Aveo. Tiez nechapem preco Aveo novej generacie ktore ziskalo 5 hviezdiciek NCAP nepremenoval GM na Chevrolet Sonic ako v USA.

Pretoze, mnoho ludi sa myli a si mysli, ze sa jedna o Aveo 1. generacie, ktore dostalo v NCAP 2 hviezdicky.
23. 8. 2012 22:36
Kvalitní design
od italů dělá strašně moc. Na tento nadčasový design se vůbec nechytá současná příšera s názvem Spark, kterou vidím skoro každý den před prodejnou Opel. Divím se, že automobilky nenechávají všechny auta dělat známé designéry, přece musí jasně vidět, že vzhledově povedená auta se mnohem líp prodávají.
Avatar - shamal
23. 8. 2012 22:21
Re: Doplnující informace
Díky! ;-)