Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu v Ženevě 2006

Libor Zezulka
Japonské Daihatsu spadající do skupiny Toyoty v Ženevě vsadilo především na novou generaci malého SUV Terios a studii extravagantního MPV D-Compact Wagon, jež se ve Švýcarsku předvedlo ve Švýcarsku předvedlo ve světové premiéře.

Terios

Terios, poprvé uvedený na světové trhy v roce 1997, se od té doby dostal oficiálně do 110 zemí světa ve více než 300 tisících exemplářích. Druhá generace tohoto malého SUV se možná podívá ještě dále, ale například České republice se vyhne. Schází u nás totiž oficiální zastoupení. Evropská verze Teriosu měří 4055 mm na délku, 1695 mm na šířku a 1680 mm na výšku (1730 mm se střešními lyžinami).

Zavazadlový prostor má základní objem 380 litrů, pohotovostní hmotnost se zážehovým čtyřválcem 1495 cm3 činí 1350 kg. Jednotka poskytuje maximální výkon 77 kW při 6000 otáčkách a točivý moment 140 Nm při 4400 otáčkách. V Evropě se bude Terios nabízet výhradně s pohonem všech kol, rozdělení točivého momentu zajišťuje mezinápravový diferenciál. Cena v Německu začíná na 17 990 eur.

Za tuto částku dostanou němečtí zákazníci, či případní čeští zájemci, čelní a boční airbagy, elektrickou stabilizaci VSC, systém kontroly trakce TCS, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná zrcátka a rádio s CD přehrávačem. Prodej odstartuje v květnu tohoto roku.

D-Compact Wagon

Extravagantní studie D-Compact Wagon ukazuje představu designérů skupiny Toyota o kompaktním empévéčku značky Daihatsu blízké budoucnosti. V prostorném a variabilním interiéru se pohodlně usadí až pět osob, studie přitom na délku měří pouhých 3.8 metru, takže nepotřebuje velký prostor na manévrování ani parkování. Z pohonných jednotek dostal důvěru zážehový čtyřválec 1.5 litru o výkonu 77 kW.

Trevis a Sirion s pohonem všech kol

Z Japonska se do Evropy nastěhoval poněkud excentrický model Trevis, v domovině prodávaný pod jménem Mira Gino. Pětidveřová, ale jen 3,4 metru dlouhá karosérie v retrostylu ukrývá litrový tříválec o výkonu 43 kW. V Německu se Trevis dostane na trh na konci léta letošního roku. Nový Sirion se v Ženevě představil s pohonem všech kol s viskózní mezinápravovou spojkou. Prodej odstartuje letos na jaře a to buď s manuální pětistupňovou převodovkou nebo se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.


Libor Zezulka