Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler testuje bezdrátové dobíjení: Plug-in bez zásuvky

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
11 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Koncern Daimler se chystá zkoušet nový indukční nabíjecí systém. Majitelé elektromobilů už nebudou potřebovat elektrickou zásuvku a kabel k dobíjení akumulátorů svého vozu.

Projekt se jmenuje německy Effizienzhaus-Plus mit Elektromobilität. Testy začnou příští rok v březnu. Čtyřčlenné rodiny budou bydlet v nízkoenergetických domech v Berlíně po dobu dalších 15 měsíců. Ty jsou navrženy tak, aby vyrobily více elektrické energie, než jí spotřebují.

Exteriéry i interiéry jsou prací architekta Wernera Sobka.

To samozřejmě není vše, jako vozidla obyvatelům budou sloužit Mercedesy třídy A v elektrické verzi E-Cell. Nabíjení funguje bezkontaktně. Automobily parkují na speciální indukční desce, pod kterou je v zemi umístěná velká cívka. Baterie se následně nabijí zpět na plnou kapacitu působením elektromagnetického pole. Auto musí být na desce ve správné poloze, k tomu ale slouží jedna z funkcí systému Comand, který už známe ze série. Prostě řidiče správně odnaviguje.

Rodiny budou mít dále k dispozici elektrické Smarty a elektrokola. K naplnění baterií budou sloužit i tradiční zásuvky, domy jsou proto vybaveny veškerou potřebnou infrastrukturou. Daimler na projektu spolupracoval s firmami Conductix-Wampfler a Röchling Automotive KG a financemi přispělo i spolkové ministerstvo životního prostředí.

Indukční dobíjení by se v budoucnu dalo využít například i na speciálních parkovacích místech určených pro elektromobily. Například tokijský autosalon ukázal, že japonští výrobci umí dnes již auta do takových parkovišť automaticky navést. Vše je ale zatím hudbou budoucnosti, což pochopitelně vědí také u Mercedesu.

Herbert Kohler, šéf oddělení E-drive & Future Mobility stuttgartského výrobce sám přiznal: Musíme vyřešit ještě spoustu problémů, než budeme schopni posoudit prodejnost takového systému a uvést jej do praktického provozu. Technických i finančních. Ano, peníze jsou vždy až na první místě, ale nebudeme si nic nalhávat: popisované indukční nabíjení je v tuto chvíli příliš drahé a ukazuje spíše jen technické možnosti trojcípé hvězdy.

Vstoupit do diskuze (4)