Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini míří na Dakar 2018. S touhle ošklivou zadokolkou!

David Bureš
Diskuze (1)
Ani na nadcházejícím Dakaru nebude chybět dlouholetý účastník slavného závodu, Mini. Tentokrát však nasadí prazvláštní buginu.

Britská značka Mini je dlouholetým účastníkem slavného vytrvalostního závodu Rallye Dakar, který dokonce její vozy mezi lety 2012 a 2015 čtyřikrát v řadě vyhrály. Na Dakaru nebude chybět ani při nadcházejícím čtyřicátém ročníku, na kterém prostřednictvím německé stáje X-Raid nasadí nově postavený speciál Mini John Cooper Works.

Mini John Cooper Works je buginou s pohonem zadních kol, což je po dvou vítězstvích podobně koncipovaného auta týmu Peugeot (3008 DKR a 2008 DKR) pro výrobce stále zajímavější řešení. A to přestože byla pravidla pro nadcházející ročník Dakaru upravena tak, aby zadokolky už nebyly tak zvýhodněny a jejich souboj se čtyřkolkami byl vyrovnanější.

Přestože zájem o naftové motory postupně uvadá, o pohon britské buginy se stará takový agregát. Konkrétně jde o třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 250 kW a maximálním točivým momentem 800 Nm. Převodovka a hnací ústrojí, stejně jako systém přeplňování BMW TwinPower Turbo, jsou zcela nové.

Bugina pak překvapí svým vzhledem, který však není zrovna pohledný. Vznikl v úzké spolupráci s designérským oddělením Mini, přičemž se však nepodobá žádnému z aktuálních vozů značky. Oproti stávajícímu Mini John Cooper Works Rallye (evokujícímu SUV Countryman), který Dakar 2018 také pojede, se liší zcela jinou karoserií.

Základem auta je speciálně zkonstruovaný ocelový trubkový rám, na nějž jsou namontovány panely karoserie z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) a kevlaru.

Aby ale nebyla řeč jen o nové bugině, musíme zmínit také Mini John Cooper Works Rallye. To se proti loňské variantě liší jinou konstrukcí podvozku, s vyšším zdvihem odpružení. V útrobách je stejný vznětový šestiválec jako v bugině, poháněná jsou však nadále všechna jeho kola. Nasazení dvou různých speciálů s odlišnou koncepcí pohonu Mini vysvětluje tím, že každé řešení má své výhody a hodí se na různých typech tratě. A povrch bude na nadcházejícím Dakaru opět hodně různorodý, na jezdce čekají dlouhé písečné rychlostní zkoušky, kamenité pasáže i asfaltové úseky, které v Andách zavedou automobily až do nadmořské výšky 4000 metrů.

Mini a X-Raid do Dakar Rally 2018 nasadí hned sedm závodních strojů. Za volant bugin se posadí Mikko Hirvonen (Finsko), Bryce Menzies (USA) a Yazeed Al-Rajhi (Saudská Arábie), zatímco již známý speciál budou pilotovat Orlando Terranova (Argentina), Jakub Przygonski (Polsko), Joan „Nani“ Roma (Španělsko) a Boris Garafulic (Chile).

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Czerwik
22. 11. 2017 17:27
:D
vyzerá to ako Škoda 100 >:D