Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso Mangusta: Vize nadějného designéra

David Bureš
Diskuze (8)

Maxime de Keiser navrhl rovnou dvě moderní interpretace slavného italského sporťáku od značky De Tomaso.

Italská značka De Tomaso se letos chtěla vrátit na výsluní pomocí crossoveru DeAuville. Designér Maxime de Keiser si ale myslí, že by se De Tomaso mělo vrátit ke svým kořenům, a proto navrhl rovnou dvě moderní interpretace slavného modelu Mangusta.

Obě kreace se mírně liší. Zatímco ta první, Mangusta Revival, je více retro, druhá, Mangusta Legacy, je výrazně modernější a posouvá křivky Mangusty více do 21. století, působí také mnohem agresivnějším dojmem. Na jejím základě de Keiser navrhl i sportovní variantu, doplněnou mimo jiné o zadní přítlačný spoiler jak z Lamborghini Murciélago LP670-4 SV.

O Mangustě Legacy de Kaiser říká, že by tak jako původní automobil měla být pompézní a působit jako kočka, která i v klidu dává najevo svoji rychlost a sílu.

Mangusta Revival více připomíná originál, podobně jako Ford GT připomínal původní Ford GT40. Automobilu dokonce nechybí originální, k nebi otevíraný kryt motoru, podobný dveřím z Mercedesu-Benz 300 SL.

Křivky původní Mangusty navrhl Giorgetto Giugiaro, automobil byl vyráběn mezi lety 1967 a 1971. O jeho pohon se staral uprostřed uložený vidlicový osmiválec z dílny Fordu.

Značka De Tomaso nakonec chystaný crossover DeAuville vyrábět nebude, kvůli finančním problémům byla nucena prodat výrobní licenci na tento model. Nejmenovaný čínský kupec koupil práva na výrobu tohoto modelu za 12 milionů euro (v přepočtu zhruba korun 310 milionů korun).

Kvůli finančním potížím automobilky není jasné, zda pokračuje vývoj sporťáku, který byl letos zachycen při výjezdu z továrny De Tomaso ve městě Grugliasco nedaleko Turína. Podle zahraničních serverů měla být moderní interpretace De Tomaso Pantera poháněna uprostřed uloženým vidlicovým osmiválcem z dílny General Motors.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - Sonny Crockett
3. 1. 2012 01:08
Re: Krása
Tak já počítám, že jako každá studie, je i tato dost přehnaná. Řekl bych, že konečná podoba by měla ten sklon "lidštější". Ale jinak je to přesně tak dravý a naštvaný, jak by mělo sportovní De Tomaso být. Tedy podle mě :-)
Avatar - Martin911Turbo
2. 1. 2012 18:29
Re: Krása
Také se mi líbí, opravdu povedené, jen bych osobně měl asi problém při mé výšce 190 cm a velikosti a sklonu předního skla s řízením...
Avatar - Stejsn
2. 1. 2012 12:24
A jak se z toho kouká ven,
když čelní sklo má převýšení odhadem tak 20 cenťáků? :no:
1. 1. 2012 15:32
Hustá placka...
... víc k tomu snad nejde ani napsat ;-)
30. 12. 2011 15:00
Re: Me gusta
Mně tam tedy vadí příliš Lamba. To retro je vlastně jen překreslený starý model.

Nejvíce by mi vadila absence čelního skla. Střešní okno na pozorování oblohy je fajn, ale kameru bych rád jen na couvání.

Když tak odmažu vše, co mi na obou modelech vadí, moc toho nezbyde. U mne má kluk po nadějích.