De Tomaso Mangusta: Vize nadějného designéra
Maxime de Keiser navrhl rovnou dvě moderní interpretace slavného italského sporťáku od značky De Tomaso.
Italská značka De Tomaso se letos chtěla vrátit na výsluní pomocí crossoveru DeAuville. Designér Maxime de Keiser si ale myslí, že by se De Tomaso mělo vrátit ke svým kořenům, a proto navrhl rovnou dvě moderní interpretace slavného modelu Mangusta.
Obě kreace se mírně liší. Zatímco ta první, Mangusta Revival, je více retro, druhá, Mangusta Legacy, je výrazně modernější a posouvá křivky Mangusty více do 21. století, působí také mnohem agresivnějším dojmem. Na jejím základě de Keiser navrhl i sportovní variantu, doplněnou mimo jiné o zadní přítlačný spoiler jak z Lamborghini Murciélago LP670-4 SV.
O Mangustě Legacy de Kaiser říká, že by tak jako původní automobil měla být pompézní a působit jako kočka, která i v klidu dává najevo svoji rychlost a sílu.
Mangusta Revival více připomíná originál, podobně jako Ford GT připomínal původní Ford GT40. Automobilu dokonce nechybí originální, k nebi otevíraný kryt motoru, podobný dveřím z Mercedesu-Benz 300 SL.
Křivky původní Mangusty navrhl Giorgetto Giugiaro, automobil byl vyráběn mezi lety 1967 a 1971. O jeho pohon se staral uprostřed uložený vidlicový osmiválec z dílny Fordu.
Značka De Tomaso nakonec chystaný crossover DeAuville vyrábět nebude, kvůli finančním problémům byla nucena prodat výrobní licenci na tento model. Nejmenovaný čínský kupec koupil práva na výrobu tohoto modelu za 12 milionů euro (v přepočtu zhruba korun 310 milionů korun).
Kvůli finančním potížím automobilky není jasné, zda pokračuje vývoj sporťáku, který byl letos zachycen při výjezdu z továrny De Tomaso ve městě Grugliasco nedaleko Turína. Podle zahraničních serverů měla být moderní interpretace De Tomaso Pantera poháněna uprostřed uloženým vidlicovým osmiválcem z dílny General Motors.