Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit 2017: Podívejte se na velkou fotogalerii nejvýznamnějších novinek

David Bureš
Diskuze (21)
Na letošním detroitském autosalonu se představila krásná kia, podivné SUV z Číny nebo nejprodávanější vůz v USA v modernizované podobě. To však nebylo všechno.

Severoamerický mezinárodní autosalon (NAIAS) v Detroitu už možná nepatří mezi ty úplně nejdůležitější autosalony na světě jako kdysi, stále je ale na něj upřena velká pozornost. Na začátku roku zahajuje autosalonovou sezonu, a tak v Detroitu nemůže chybět většina značek působících v Severní Americe. A ty se letos prezentovaly mnohým zajímavým.

S odkazem na domácí americké publikum jsou nejdůležitějšími premiérami inovovaný pick-up Ford F-150 modelového roku 2018 a nová generace sedanu Toyota Camry. První je nejprodávanější vůz na americkém trhu vůbec, zatímco druhý nejprodávanější osobní auto v USA. Jestliže ford se dočkal upraveného vzhledu a přepracované nabídky motorů, nově čítající i třílitrový turbodiesel, toyota vsadila na sportovnější vzhled a modulární platformu TNGA známou už z Priusu nebo C-HR.

Z evropského hlediska zase jistě zaujala Kia Stinger, která patří mezi hvězdy autoshow. Pohledně střižené pětidveřové auto střední třídy se bude prodávat i v Evropě, přičemž má velké ambice – konkurovat chce i prémiovým autům. Proto dostalo pohon všech kol, osmistupňový automat nebo šestiválec biturbo s 269 kW. V Evropě ale bude dostupný i zatím blíže nespecifikovaný turbodiesel.

V Detroitu samozřejmě nemohly chybět domácí automobilky. Chevrolet představil ryze americké auto, druhou generaci 5,2 metru dlouhého crossoveru Traverse. Až osmimístné vozidlo sází na velký vnitřní prostor, množství odkládacích prostorů uvnitř nebo moderní bezpečnostní systémy zahrnující i omezení funkcí auta v době, kdy jej majitel půjčí třeba svému nezkušenému synovi nebo nespolehlivému sousedovi. Z motorů jsou pak nabídnuty dvoulitr se 190 kW a 400 N.m a 3,6litrový šestiválec s 227 kW a 351 N.m, které oba spolupracují s devítistupňovým automatem.

To nové GMC Terrain vypadá na obrázcích také jako mamut, jenže ve skutečnosti tak velké není, tohle SUV chce totiž konkurovat takovým autům jako Honda CR-V a Toyota RAV4. Za masivní maskou chladiče se navíc ukrývají poměrně kompaktní motory, Terrain nabídne výběr mezi přeplňovanou patnáctistovkou se 125 kW, přeplňovanou šestnáctistovkou se 101 kW a turbo-dvoulitrem se 185 kW. I na amerických autech je tak znát trend downsizingu, protože dvoulitrový čtyřválec střídá dosavadní šestiválec.

V Detroitu se ukázal také Volkswagen, který se však Američany už nesnaží nalákat na turbodiesely, ale na SUV a crossovery. Na jeho stánku se tak prezentují prodloužený Tiguan a velký Atlas ve sportovně laděné verzi R-Line. Tiguan Allspace se bude prodávat i v Evropě, zatímco v USA bude hrát roli základního modelu – u nás známá verze se tam nenabízí. Elektrický koncept I.D. Buzz je pak dalším důkazem, že Volkswagen stále chce oživit legendární busík.

Na SUV vsadilo také Audi – do prodeje již brzy zamíří nové SQ5, sportovně laděný model s třílitrovým šestiválcem pod kapotou, zatímco Q8 je zatím pouhý koncept. Sériovou verzi ale uvidíme, a to už v roce 2018. Koncept SUV najdeme také na stánku Infiniti. QX50 je dalším lákadlem na příchod nové generace takto pojmenovaného vozu a zároveň evolucí dříve odhaleného konceptu QX Sport. Naopak Lexus se pochlubil novou generací velkého sedanu LS. Ta měří na délku 5.235 mm, přičemž v jejích útrobách pracuje nově vyvinutý šestiválec bi-turbo o objemu 310 kW, který je spárován s desetistupňovým automatem.

Ani tentokrát v Detroitu nechyběla čínská automobilka GAC, která však jako vůbec první čínská značka vystavovala v hlavním dějišti detroitského autosalonu. GAC představil hned tři vozy, SUV GS7, elektromobil GE3 a hybridní koncept EnSpirit. Auta to jsou možná originální, hlavně GS7 ale svou neforemnou přídí moc krásy nepobralo.

Něco podobného můžeme prohlásit také o oranžovém SUV VLF Automotive, které nadchne leda tak někde v ruské tajze. Jeho autorem je přitom firma Boba Lutze a Gilberta Villareala, v níž působí i designér Henrik Fisker, autor krásných aut jako BMW Z8, Aston Martin DB9 a Fisker Karma. Že by mu došly nápady?

A jaká novinka nejvíce zaujala vás? Diskuze je vaše, a tak nám sdělte váš názor.

David Bureš
Diskuze (21)
12. 1. 2017 14:22
Re: A čo na tých fotkách je?
Tady se dávají mínusy za nick né za obsah příspěvků.
Re: A čo na tých fotkách je?
Kto dá mínusy? No predsa všetci, čo ma nemajú radi, niektorí možno aj viackrát. Nezáleží vždy na tom, čo píšeš. Dôležitý je predsa nick, ostatné až potom...
12. 1. 2017 11:53
Re: A čo na tých fotkách je?
Souhlas. Opakuje se to u všech fotogalerií z autosalonů, a už dlouho že fotek chybí popisky. :yes:
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2017 11:26
stinger
vyzera podla mna famozne ( aj v modrej aj v cervenej aj v bielej za mna dokonalost ) ... klobuk dole... pre mna automobilove prekvapko a najvacsia pecka tohto roka :yes:
Avatar - iudex
12. 1. 2017 08:23
Re: Ford GT
Presne tak, automobilová nádhera. A tá kombinácia červenej metalízy a bielych pruhov je úplne top, keď som sa hral s konfigurátorom, toto bola moja voľba. [odkaz]