Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate: Do českých servisů v pondělí zamíří první škodovky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Servisní zásah bude trvat asi 30 minut a bude nepovinný a bezplatný. Dopisy bude rozesílat organizace Centrum služeb v silniční dopravě, která podléhá ministerstvu dopravy.

Automobilka Škoda Auto se v pondělí připojí k servisní akci koncernu Volkswagen pro vozy s dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření. Jako první bude do autorizovaných opraven zvát vozy Superb s motorem 2,0 TDI. V Česku se akce dotkne asi 2500 škodovek, celosvětově pak 18.000 vozů. Řekl mluvčí Škody v ČR Vítězslav Pelc.

Volkswagen podle mluvčího dovozce vozů koncernu VW do ČR Jana Klímy nově dopisem oslovuje majitele modelů VW Passat, Tiguan a Caddy a Audi A6.

"Škoda má od Vehicle Certification Agency (VCA) schválenou aktualizaci softwaru pro model Superb s motorem 2,0 TDI o výkonu 103 kW. Všichni dotčení zákazníci budou nyní co nejrychleji informováni příslušnými úřady a vyzvání k návštěvě servisu," uvedl Pelc.

Automobilka plánuje vozy v rámci aféry svolávat postupně v několika vlnách. Celkem se v Česku servisní akce dotkne 106.000 vozů s motory 2,0, 1,6 a 1,2 TDI od Volkswagenu. "Servisní řešení u dalších dotčených vozů bude následovat v úzké koordinaci s koncernem Volkswagen v následujícím období, zákazníky budeme vždy odpovídajícím způsobem informovat," dodal Pelc.

Škoda začíná se svoláváním prvních vozů zhruba měsíc po sesterských značkách Volkswagen, Audi a Seat. Koncern 16. května do servisů pozval modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5, a Seat Exeo s motory 2,0 TDI. Podle Klímy dosud servisní opatření podstoupila asi pětina pozvaných vozidel.

Motorům 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI bude aktualizován software řídicí jednotky. U motoru EA 189 o objemu 1,6 litru bude navíc před senzor hmotnosti vzduchu do sacího potrubí dodatečně namontován usměrňovač proudění vzduchu. Cílem opatření je, aby po jejich zavedení zůstala spotřeba paliva, výkonové parametry i hodnoty emisí CO2 beze změny.

Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale problematické motory namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2016 09:29
Re: Mohla
Viz já 19.6. 10:25

Chvilku to pojede jako stejně a bude mít jako stejnou spotřebu :-)

Avatar - Hittman
20. 6. 2016 09:08
Mohla
by redakce tedy odzkoušet některý s vozů (raději větší, třeba ten Superb) před a po úpravě na stejné trase, jak se projeví změny v reálu, tedy hlavně spotřeba, výkon, rekace na plyn? Emise mne nezajímají. Díky
Avatar - Ada je zase tady
20. 6. 2016 07:35
Re: "Cílem opatření je, aby po jejich zavedení zůstala spotř
Ano, je to jen rozvitá myšlenka, kterou jsem lapidárně vyjádřil výše. Co se týká TDI PD, tak vývojáři v okamžiku opuštění tohoto projektu vydali zprávu, že pokrok, kterého se jim podařilo dosáhnout, byl velice slibný a motor výrazně předčil TDI CRI. Já jsem si tenkrát z toho přečetl, že systém tlakování nezávislého vstřikování do každého válce byl zachován, ale jeho způsob se oproti PD výrazně změnil.
Jinak: nemyslím si, že by se kvůli tomu výrazně víc karbonem zanášely písty a pístní kroužky. S ostatním souhlasím. Skutečným řešením by byla jen výměna výfuku a vstřikování močoviny. To ostatně měly i první motory Euro5 v Superbu.
19. 6. 2016 23:10
Re: "Cílem opatření je, aby po jejich zavedení zůstala spotř
Za prvé - Červená Karkulka - souhlas.

Za druhé - PD se od CR liší pouze ve způsobu generování vstřikovacího tlaku paliva. Jinak oba systémy dokáží dnes vyvinout +/- podobné tlaky, oba systémy používají piezoelektrické vstřikovače, elektronicky řízené, s možností několikanásobných předvstřiků, vstřiků a postvstřiků během jednoho vznícení. Žádný rozdíl, který by ovlivňoval tvorbu emisí - nesouhlas.

Za třetí - jestli přehrají proti vůli nevím. Spíš si myslím, že ne. Zatím o ztrátě záruky a garanci mobility nikdo nehovořil, ale možné to může do budoucna i být. Opět nevím.

Za čtvrté - "Pojede to sice furt víceméně stejně, ale spotřeba stoupne tak o půl litru. A sání motoru i DPF filtr se budou víc zanášet sazemi." - Rámcově opět souhlas, i když ten půllitr beru jako orientační hodnotu a může to, v některých režimech, jet i malinko hůř. No a hnojem se budou zanášet víc asi i spalovací prostory a kroužky. S tím vyšším zanášením DPF přijdou i častější regenerace, opět s důsledkem vyšší spotřeby při nich a z častějších regenerací i vyplývající snížená životnost DPF. Zároveň se i zrychlí (i když hodně málo) degradace motorového oleje.
Avatar - Ada je zase tady
19. 6. 2016 21:50
"Cílem opatření je, aby po jejich zavedení zůstala spotřeba
a teď tu o Červené Karkulce... ;-\

Kdyby VW pokračoval ve vývoji TDI PD, nemusel takhle blbnout.

BTW: a když tam nepojedete, nahrají vám nowý firmware při nejbližší návštěvě servisu i proti vaší vůli. Alternativou bude ztráta záruky a garance mobility. Pojede to sice furt víceméně stejně, ale spotřeba stoupne tak o půl litru. A sání motoru i DPF filtr se budou víc zanášet sazemi.