Dieselgate se přesouvá do Stuttgartu: Mercedes prý také používá ilegální software

Vypadá to, že turbodiesely dostanou v USA další tvrdý zásah pod pás a tentokráte si zásluhy připisuje další německý specialita na diesely - Mercedes-Benz. Na automobilku totiž podala u District Court of New Jersey žalobu právnická firma Hagens Berman z Texasu, zastupující zákazníky značky, žalující německého výrobce za manipulování s emisemi. O co tentokrát kráčí?
Hagens Berman tvrdí, že mnohé automobily Mercedes-Benz BlueTec s turbodiesely jsou "čisté" jen do chvíle, dokud okolní teplota neklesne pod 10 stupňů Celsia. V okamžiku, kdy se tak stane, prý dochází k vypínání systémů na kontrolu emisí oxidů dusíku s cílem zachovat výkonnostní charakteristiky motorů, Mercedes v tuto chvíli "upřednostňuje sílu motoru a zisky před lidmi". Následuje pochopitelně rozhořčení nad tím, že jsou zákazníci klamáni a místo "čistých" motorů ve skutečnosti kupují ty, které jsou za chladného počasí poněkud "špinavé", protože vypouští 65násobně více zplodin, než ukládají pravidla EPA.
Zatím není známo, jak a kým ke zjištění došlo, Mercedes odmítá situaci komentovat a mlčí i EPA, která má teď spoustu hraní s vlastním prověřováním dalších v USA prodávaných turbodieselů a konstatuje pouze, že jí nepřísluší nevyjadřovat se k soukromým soudním sporům. Problém se prý týká modelů ML 320, ML 350, GL 320, S 350, E 320, R 320, E Class, GL Class, ML Class, R Class, S Class, GLK Class, GLE Class a Sprinter.
Pokud se prokáže, že tomu tak skutečně je, bude možná ještě pěkně veselo. ale jen v USA, jak známo, v EU se nějaké to ohýbání pravidel nehledí.