26.11. 2016 Svět motorů

Dlouhodobý test: VW Touran 2.0 TDI DSG Highline. Skutečně úsporný?

 

Kilometry na dlouhodobě testovaném touranu rychle přibývají a na počítadle svítí už téměř 30.000 km. Kromě dlouhých cest jsme vůz potrápili na letišti i polygonu v Mostě. Jak tedy jezdí?

Dlouhodobý test našeho touranu se přehoupl do druhé poloviny. V předchozích dílech jsme se soustředili na cenu a prostornost, nyní je nejvyšší čas zaměřit se na jízdní vlastnosti a dynamiku.

Touran jde z ruky do ruky, a kdykoli se chystá nějaká zahraniční cesta, bývá první volbou. Číslo na počítadle kilometrů se od minulého dílu téměř zdvojnásobilo. Ve 29.121 km tak volkswagen absolvoval první návštěvu servisu s pravidelnou prohlídkou a výměnou oleje za 8000 Kč. Jeho dolévaní je však nutné věnovat pozornost i během provozu, zatím jsme do vozu dodali dva litry. K uživatelskému komfortu přispívá kontrolka ohlašující podstav v případě poklesu hladiny pod rysku minima. Od minula jsme také dvakrát (po necelých deseti litrech) doplňovali močovinu AdBlue, celkem jsme tak tedy činili už třikrát.

Hrubší pohodář

Kombinace motoru 2.0 TDI/110 kW s šestistupňovým DSG se ukazuje jako šťastná volba. Převodovka DQ250 s mokrými spojkami řadí rychle a při rozjezdech necuká, automat si tak chválíme zejména ve městě. Výhrady máme k dunivému zvuku pod zátěží, což se nejvíce projevuje v nízkých otáčkách. Nejčastěji však motor pracuje mezi 1500 a 2500 ot./min (ve 130 km/h točí 2300 otáček), kdy má dvoulitr pro běžné zrychlování dostatek síly a jeho akustický projev už tolik neruší. Manuální řazení pod volantem přijde vhod při sjíždění táhlých klesání, kdy není žádoucí příliš intenzivní brzdění motorem a převodovka zbytečně podřazuje. Jinak není příliš důvod do činnosti elektroniky zasahovat.

 [600×323]

Ranou fázi záběhu má diesel už za sebou, motor si příjemně sedá a za plynem jde stále lépe. Spotřebu se nám na dlouhých trasách daří přibližovat k šesti litrům. Dálkovou jízdu po maďarských dálnicích, přes rumunské hory až k bulharskému černomořskému pobřeží jsme absolvovali s reálnou spotřebou 6,1 l/100 km, dálniční sprint přes Německo na pařížský autosalon za rovných sedm litrů. Po městě se pak konzumace pohybuje do 7,5 l/100 km. Palubní počítač přitom ukazuje hodnoty asi o 0,4 l/100 km nižší, než je realita. Vzhledem k nádrži, která bez problémů pojme přes 60 litrů (udávaných je 58 l), lze však s trochou snahy ujet více než 1000 km.

Dynamika i v plném zatížení dostačuje. Jak ukázalo naše měření, hodnoty pružného zrychlení se při zatížení vozu pěti redaktory zhoršily zhruba o 25 %. Subjektivně to tedy řidič vnímá, ale pokud nejede vyloženě naplno, není to omezující. Prostor pro silnější verzi 140 kW se ukazuje zejména při rychlé jízdě po dálnici, nad 160 km/h zátah slabšího provedení citelně ochabuje.

Zrychlení 80-120 km/h (6. st.) 80-120 km/h (5. st.) 60-100 km/h (4. st.) 0-100 km/h
Se zátěží 500 kg 18,5 13,5 9,2 12,8
S řidičem 95 kg 14,7 10,9 7,2 9,7

Jisté vedení

Jízdní vlastnosti patří mezi MPV k nejlepším, proti minulé generaci je však naladění podvozku tužší a do interiéru proniká více tupých ran. Ještě více to vynikne na testovaných osmnáctipalcových kolech. Příplatkové adaptivní tlumiče tedy nejčastěji nastavujeme do komfortního režimu, s krátkými příčnými nerovnostmi si ale ani tak zcela neporadí. Ostré otřesy se však k posádce nepřenášejí, a to ani na hodně rozbitých cestách, kterých jsme si zatím nejvíce užili na bulharském venkově. Nízkoprofilová kola i pneumatiky však bez úhony. Přesto nás hřeje pocit, že si pod podlážkou kufru vozíme plnohodnotnou rezervu.

Řízení s třemi otáčkami mezi krajními rejdy je dostatečně pohotové a nepůsobí umělým dojmem. Komfortní režim s horlivě nastaveným posilovačem řízení oceníte nanejvýše ve městě, většinou jsme tak zůstávali v nastavení Normal nebo Sport, kde je odezva citelně lepší.

Plusy

  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Dobrá manévrovatelnost a výhled
  • Solidní dynamika
  • Skvělá sedadla
  • Reálný objem nádrže překonává udávaných 58 l
  • Účinné adaptivní světlomety LED
  • Rozumná spotřeba
  • Možnost individuálního nastavení jízdních režimů

Minusy

  • Tvrdší odpružení
  • Dunění motoru v nižších otáčkách
  • Zbytečné podřazování převodovky v mírných sjezdech

Základní údaje výrobce
Motor Vznětový řadový čtyřválce přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč
Rozvod DOHC,4 ventily na válec
Zdvihový objem 1968 cm3
Výkon 110 kW při 3500-4000 ot./min
Točivý moment 340 N.m při 1750-3000 ot./min.
Pohon předních kol
Převodovka6° samočinná dvouspojková
Nejvyšší rychlost 206 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,3 s
Spotřeba město/mimo město 5,6/4,4 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka x šířka x výška 4527 x 1829 x 1659 mm
Rozvor náprav 2791 mm.
Rozchod kol vpředu/vzadu 1569/1542 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1571/704 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 750/2000 kg
Objem palivové nádrže 58 l
Standardní pneumatiky 205/60 R16, testovaný vůz 225/45 R18
Objem kufru 743/1980 l
Celková záruka 2 roky, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testového vozu 1 046 100 Kč (verze 2.0 TDI DSG Highline 717 900 Kč + metalíza 14 600 Kč, světlomety LED 45 400 Kč, multimediální systém s navigací 44 100 Kč, adaptivní podvozek 23 400 Kč, panoramatické střešní okno 34 300 korun…)

Autor: Martin Jeník

Spolupracujeme s TipCars.com
Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test: VW Touran 2.0 TDI DSG…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Dnes 16:51

Čerpací stanice by do budoucna mohly rozšířit sortiment o vodík. Za volantem Hondy Clarity Fuel Cell jsme si vyzkoušeli, jak probíhá jeho tankování.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…