Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody navazuje na Demon

 

Dodge si pro modelový rok 2018 připravil Challenger SRT Hellcat Widebody, který se designem své karoserie přibližuje modelu SRT Demon a nabízí ještě rychlejší svezení než standardní SRT Hellcat.

Dodge Challenger si oproti svým největším konkurentům v podobě Fordu Mustang a Chevroletu Camaro dával se vstupem na trh na čas již ve své první generaci z přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Podobně na tom bude i v pořadí čtvrtá generace, jejíž premiéra se očekává v průběhu roku 2018 a uvedení na trh se pak má odehrát v rámci modelového roku 2019.

Ve své současné podobě se Dodge Challenger představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce provedení zahrnující pro modelový rok 2017 deset základních stupňů výbav, na jejichž vrcholu stojí SRT Hellcat s 6,2litrovým kompresorem přeplňovaným osmiválcem, disponujícím výkonem 527 kW (716 k).

Toto provedení ovšem již nyní uvolňuje místo výrazně extrémnější novince, oživující označení Demon, které značka Dodge poprvé použila v roce 1971 a využívala jej i u tehdejší první generace modelu Challenger. Nový SRT Demon poháněný kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 626 kW (851 k) zvládne zrychlit z 0 na 96 km/h za pouhých 2,3 sekundy a SRT Hellcat vedle něj již nepůsobí tak děsivým dojmem.

Dodge Challenger – Vyzyvatel mustangů

To má ovšem změnit novinka pro modelový rok 2018, kterou je Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody. Ten se od výchozího provedení odlišuje na první pohled díky blatníkům rozšířeným o 8,9 cm a ukrývajícím 20palcová kola „Devil’s Rim“ obutá do pneumatik Pirelli P-Zero o rozměrech 305/35 ZR20. K úpravám exteriéru pak patří i nová hliníková kapota a splitter pod přídí, který byl převzat přímo z modelu SRT Demon.

Novinka se od výchozího provedení vedle svého zevnějšku odlišuje i novým elektrickým posilovačem řízením s režimy řízení SRT nebo brzdovým systémem Brembo s 15,4palcovými kotouči s vnitřním chlazením a šestipístkovými třmeny na přední nápravě.

Odhalujeme tajemství ďábelského muscle caru Dodge Challenger SRT Demon

Pod kapotou má Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody podobně jako užší výchozí model 6,2litrový kompresorem přeplňovaný osmiválec, disponující výkonem 527 kW (716 k) a točivým momentem přes 880 N.m. Zákazníci si mohou vybrat mezi šestistupňovou manuální převodovkou Tremec nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Torqflite.

Dodge uvádí, že Challenger SRT Hellcat Widebody je ve srovnání s výchozí verzí rychlejší a 1,7míle dlouhé trať zvládl projet v čase kratším o 2,0 s. Zároveň se zlepšil i čas ve sprintu na čtvrt míle a to z 11,2 s na 10,9 s. Zryhlení z 0 na 96 km/h pak má širšímu modelu trvat 3,4 s, což je o 0,1 s méně než u standardního SRT Hellcat. Maximální rychlost novinky je pak téměř 314 km/h.

Tohle musíte podepsat, než si odvezete Dodge Challenger SRT Demon

Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody zamíří k prodejcům ve třetím čtvrtletí letošního roku a jeho cena je stanovena na 72.590 amerických dolarů (zhruba 1.700.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun

Antivirová firma Avast zvýšila za tři čtvrtletí letošního…

Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze

Hypermarkety Globus jsou druhým velkým obchodníkem, který…

Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů

Úchvatně vypadající starověké Řecko hráče Assassin’s…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 






 
Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Dnes 14:50

Španělská automobilka opět využívá továrny dalšího člena VW Group. Nové Tarraco začíná vyrábět v domovském závodě mateřského Volkswagenu.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Pohár trpělivosti Jána Kozáka přetekl. Po flámu, kterého se sedm slovenských reprezentantů zúčastnilo po prohře…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Když se celosvětově uznávaný mezinárodní zločinec ohlédne za svou celoživotní kariérou, najednou musí…

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho očistil od vulgarity, stejně jako slovo „k**da“

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho…

Dnešek je velký den pro všechny milovníky užívání ostřejších výrazů. Český ústav pro jazyk oficiálně potvrdil,…