Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody navazuje na Demon

 

Dodge si pro modelový rok 2018 připravil Challenger SRT Hellcat Widebody, který se designem své karoserie přibližuje modelu SRT Demon a nabízí ještě rychlejší svezení než standardní SRT Hellcat.

Dodge Challenger si oproti svým největším konkurentům v podobě Fordu Mustang a Chevroletu Camaro dával se vstupem na trh na čas již ve své první generaci z přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Podobně na tom bude i v pořadí čtvrtá generace, jejíž premiéra se očekává v průběhu roku 2018 a uvedení na trh se pak má odehrát v rámci modelového roku 2019.

Ve své současné podobě se Dodge Challenger představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce provedení zahrnující pro modelový rok 2017 deset základních stupňů výbav, na jejichž vrcholu stojí SRT Hellcat s 6,2litrovým kompresorem přeplňovaným osmiválcem, disponujícím výkonem 527 kW (716 k).

Toto provedení ovšem již nyní uvolňuje místo výrazně extrémnější novince, oživující označení Demon, které značka Dodge poprvé použila v roce 1971 a využívala jej i u tehdejší první generace modelu Challenger. Nový SRT Demon poháněný kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 626 kW (851 k) zvládne zrychlit z 0 na 96 km/h za pouhých 2,3 sekundy a SRT Hellcat vedle něj již nepůsobí tak děsivým dojmem.

Dodge Challenger – Vyzyvatel mustangů

To má ovšem změnit novinka pro modelový rok 2018, kterou je Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody. Ten se od výchozího provedení odlišuje na první pohled díky blatníkům rozšířeným o 8,9 cm a ukrývajícím 20palcová kola „Devil’s Rim“ obutá do pneumatik Pirelli P-Zero o rozměrech 305/35 ZR20. K úpravám exteriéru pak patří i nová hliníková kapota a splitter pod přídí, který byl převzat přímo z modelu SRT Demon.

Novinka se od výchozího provedení vedle svého zevnějšku odlišuje i novým elektrickým posilovačem řízením s režimy řízení SRT nebo brzdovým systémem Brembo s 15,4palcovými kotouči s vnitřním chlazením a šestipístkovými třmeny na přední nápravě.

Odhalujeme tajemství ďábelského muscle caru Dodge Challenger SRT Demon

Pod kapotou má Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody podobně jako užší výchozí model 6,2litrový kompresorem přeplňovaný osmiválec, disponující výkonem 527 kW (716 k) a točivým momentem přes 880 N.m. Zákazníci si mohou vybrat mezi šestistupňovou manuální převodovkou Tremec nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Torqflite.

Dodge uvádí, že Challenger SRT Hellcat Widebody je ve srovnání s výchozí verzí rychlejší a 1,7míle dlouhé trať zvládl projet v čase kratším o 2,0 s. Zároveň se zlepšil i čas ve sprintu na čtvrt míle a to z 11,2 s na 10,9 s. Zryhlení z 0 na 96 km/h pak má širšímu modelu trvat 3,4 s, což je o 0,1 s méně než u standardního SRT Hellcat. Maximální rychlost novinky je pak téměř 314 km/h.

Tohle musíte podepsat, než si odvezete Dodge Challenger SRT Demon

Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody zamíří k prodejcům ve třetím čtvrtletí letošního roku a jeho cena je stanovena na 72.590 amerických dolarů (zhruba 1.700.000 Kč).

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti! Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti!

V útrobách studie Škoda Vision X, kterou mladoboleslavská…

Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

Velké SUV od Seatu se dostane do výroby až s koncem…

 






 
Slavné dobové testy: Co by redaktoři vylepšili na Tatře 2-603?

Slavné dobové testy: Co by redaktoři vylepšili na Tatře 2-603?

Dnes 08:00

Modernizovaná Tatra 603, nazývaná 2-603, se začala vyrábět v roce 1964. Připomeňte si, jak automobil hodnotil dobový test Světa motorů.




Blesk.cz

Nejlepší vyhlídka v New Yorku? Z Top of the Rock budete mít Manhattan na dlani

Nejlepší vyhlídka v New Yorku? Z Top of the Rock…

Každý, kdo zavítá do New Yorku, přemýšlí, jak se na něj podívat z ptačí perspektivy. Možností je hned několik a…

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej se mě: Podílela se na něm česká produkce

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej…

Zlatého medvěda pro nejlepší film 68. ročníku mezinárodního filmového festivalu Berlinale získal rumunský…

 

iSport.cz

Česká noc v NHL! Pocta pro Eliáše, góly Frolíka i Kämpfa a šest asistentů

Česká noc v NHL! Pocta pro Eliáše, góly Frolíka i…

Útočník Michael Frolík v sobotním utkání NHL gólem z 18. vteřiny hry pomohl hokejistům Calgary k výhře 5:1 nad…

Pan Někdo, který věděl. Unikátní svědectví o Ivanu Hlinkovi a Naganu

Pan Někdo, který věděl. Unikátní svědectví o Ivanu…

Jeho tragická smrt v létě 2004 naplno ukázala, jak moc oblíbenou a uctívanou postavou Ivan Hlinka ve své zemi…

 

Reflex.cz

Sladké potěšení jménem marmeláda. Tradiční britská pochoutka se zrodila v Portugalsku

Sladké potěšení jménem marmeláda. Tradiční britská…

Má různou konzistenci, složení i názvy. Zavařenina, kterou od dětství milujeme na rohlíku s máslem. Jakou…

Drop boxy: Nová alternativa pro ubytování v přírodě

Drop boxy: Nová alternativa pro ubytování v přírodě

Stanování je svoboda, ale člověk musí přírodní romantice něco obětovat. A navlhlé boty po ránu, ledová koupel…