Dodge Dart GLH Concept nemusí být jen konceptem
Dodge si pro černý koncept sportovně laděné verze kompaktního sedanu Dart vypůjčil označení GLH, které je zkratkou pro Goes Like Hell, což lze volně přeložit jako „Jede jako samo peklo“.
Dodge Dart GLH Concept má v Las Vegas přitahovat pozornost především svým zevnějškem. Základem pro koncept se stalo sériové provedení GT, které se dočkalo několika drobných modifikací exteriéru.
Na přídi je nová prakticky jen mřížka masky chladiče a ve vstupech vzduchu před předními koly, kde nahradila mlhová světla. Pod předním nárazníkem se usadil nový spoiler, na jehož linie navazují nástavce prahů i difuzor a spoiler na zádi. Všechny tyto nové díly pocházejí samozřejmě z produkce divize Mopar.
Dynamický styl konceptu má vedle sady karosářských prvků umocňovat i černý lak doplněný o červené linky spolu s černými 18-palcovými koly a decentním snížením světlé výšky. Oficiální materiály pak zmiňují ještě výkonnější brzdový systém a nový výfukový systém s agresivnějším zvukovým projevem, který je opět dílem Moparu.
Stranou úprav nezůstal ani interiér, v němž mají hlavní pozornost přitahovat sedadla čalouněná černou kůží Katzkin, které doplňují prvky v červené barvě. Chybět nemá sportovní volant, pedály a řadicí páka.
K technice ukryté pod kapotou Dartu GLH Concept a jeho uvedení do sériové produkce se Dodge ani Mopar nevyjadřují, ale zástupci automobilky nezapomněli připomenout, že poslední Dodge Viper ACR zahájil svou kariéru rovněž jako koncept na SEMA Show.
Neoficiální zdroje uvádějí, že koncept má být předobrazem sériového modelu, jenž má disponovat výkonným přeplňovaným čtyřválcem a pohonem všech kol. Premiéra tohoto modelu, jenž má být dílem divize SRT se pak v průběhu příštího roku. V současnosti nejsportovnější Dart GT je vybaven atmosférickým zážehovým čtyřválcem 2,4 MultiAir 2 s výkonem 135 kW (184 k) a točivým momentem 236 Nm.
Dodge Omni GLH z poloviny osmdesátých let, který posloužil za vzor konceptu, byl severoamerickou verzí evropského Talbotu Horizon a na jeho vzniku se podílela i firma Carolla Shelbyho. Kompaktní hatchback mohl být poháněn atmosférickým nebo přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,2 litru s výkonem 107 kW (146 kW) a točivým momentem 230 N.m.
Vrcholnou verzí byl ovšem Omni GLHS, jehož přední kola roztáčel přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,2 litru naladěný na 129 kW (175 k) a točivý moment 237 N.m. Zkratka u tohoto modelu v sobě ukrývala Goes Like Hell Some-more, což mělo znamenat, že jede jako peklo a ještě víc.