Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Dart GT míří na vrchol nabídky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Kompaktní čtyřdveřový sedan se na letošním autosalonu v Detroitu představuje v nové verzi s označením GT a motorem 2,4 MultiAir 2 s výkonem 135 kW.

Dodge se prostřednictvím modelu Dart vrátil v loňském roce v kategorii severoamerických kompaktů k osvědčenému sedanu a po crossoveru Caliber nepřímo navázal na Neon. Premiéra modelu s tradičním jménem a příbuzenskou vazbou na Alfu Romeo Giulietta se odehrála na loňském autosalonu v Detroitu.

Letos se na stejném místě představuje vrcholné provedení Dartu s označením GT, které se v nabídce postaví nad doposud nabízené verze SXT, Rallye, Aero a Limited.

Standardem pro Dart GT je výkonnější z dvojice nabízených agregátů řady Tigershark. Atmosférický zážehový čtyřválec 2,4 MultiAir 2 s šestnáctiventilovou technikou nabízí výkon 135 kW (184 k) a točivý moment 236 Nm. K dispozici je tento motor ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek je v nabídce šestistupňová automatická převodovka PowerTech.

Nejvýkonnější motor z nabídky doprovází u Dartu GT sportovní nastavení podvozku a 18-palcová pětipaprsková litá kola. K odlišení od ostatních verzí má kromě specifického designu kol posloužit i černé provedení masky chladiče spolu se zatmavením hlavních světlometů. Na zádi GT jsou standardem koncové svítilny Racetrack tvořené 152 LED a dvojice koncovek výfukového systému.

Interiér je standardně vybaven čalouněním černou kůží Nappa v kombinaci s červenými doplňky. Součástí výbavy jsou mimo jiné vyhřívaná přední sedadla i volant, dvouzónová klimatizace, startovací tlačítko, 8,4palcová dotyková obrazovka multimediálního systému UConnect Touch a zadní parkovací kamera.

Dodge zahájí produkci Dartu GT ve druhém čtvrtletí letošního roku. Cena této vrcholné verze je stanovena na 20.995 amerických dolarů (zhruba 405.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - Barrichello
16. 1. 2013 11:07
Re: SRT4
Motor GEMA je ze společného vývoje Hyundai, Mitsubishi a Chrysler.

A verze 2,4 Turbo tohoto motoru měla taky velmi slušné parametry
Avatar - petr164
15. 1. 2013 22:17
Re: SRT4
Přidat multiair znamená komplet jinou hlavu a rozvody. Na tom se dá dost zlepšit oproti původné Gema palici, protože blok je solidní a kromě tolerancí a mizerně řešené klice na něm nelze moc zkazit. Je to od Hyundaie, ale jde již o kvalitní základ bez profilů, co vydrží vojskové destrukční zkoušky...
Avatar - petr164
15. 1. 2013 22:11
Busso 2.5 V6
Mimochodem, tyto parametry motoru měly Busso motori 2.5 V6 v Alfách už hodně dávno... Takže snad jen ta spotřeba může být u Tigersharku díky sníženým ztrátám u MA lepší...
Avatar - petr164
15. 1. 2013 22:02
Re: SRT4
Tak nějak nevím, zda byly v tom žravém pětiválu horší mechanické ztráty v palici nebo v bloku, když odmyslím to elektrošílenství... Kdyby horší hlava, tak MA by zatraceně pomohl...
14. 1. 2013 18:27
Re: SRT4
Mít tak ten MA na 2,4 pětiválu ze Stila...