Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šetrnější pohon v praxi: Eko motor Fordu GT žere víc než desetiválec Viperu!

Stanislav Kolman
Diskuze (36)
Ochránci životního prostředí upozorňují na zajímavý paradox: EcoBoost Fordu totiž spotřebuje více paliva než desetiválec Viperu.

Sportovní Ford GT se v letošním roce konečně vrátil na automobilovou scénu. Již proběhly mezinárodní testovací jízdy a intenzivně se pracuje na doručení prvních kousků novým majitelům.

V souvislosti s tím přichází Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) se zajímavým poznatkem. Ford GT s 3,5litrovým šestiválcem EcoBoost a výkonem 600 koňských sil je sice prezentován jako šetrný k životnímu prostředí, ve srovnání s robustnějším desetiválcem Viperu si zas tak dobře nevede.

Spotřeba spočtena dle zámořského cyklu je uváděna v mílích na galon. Když ji přepočteme do pro nás pochopitelnějších litrů na sto kilometrů, zjistíme, že Ford GT „žere“ 21,4 litrů ve městě, 13 l mimo město a 16,8 l činí kombinovaná spotřeba.

Porovnáme-li tento apetit s nijak nepřiškrceným 8,4litrovým desetiválcem Viperu s výkonem 645 koňských sil, vede si tahle americká ikona o kousíček lépe. Ve městě má normovanou hodnotu 19,6 litrů, mimo město lehce přes 12,4 l a kombinovaná hodnota je totožných 16,8 litru.

Ford GT si nevede dobře ani ve srovnání se svými sourozenci, lépe je na tom model F-150 Raptor a dokonce i dřívější Ford GT z roku 2005 s osmiválcem! V tomto případě ale musíme dodat, že hodnocení EPA se od té doby změnilo. Chtě nechtě budou muset zákazníci v zámoří uhradit i taxu pro auta s vysoko spotřebou (tzv. Gass Guzzler), jež činí něco kolem 60 tisíc českých korun. V kontextu s pořizovací cenou vozu je to ale zanedbatelný příplatek.

Stanislav Kolman
Diskuze (36)
2. 12. 2017 17:45
Re: Sportovní/závodní motory
od kdy má turbomotor širší využitelné pásmo otáček než atmo >:D
Avatar - miromen
1. 12. 2017 19:33
Re: Nemusíme chodit daleko,
Na YT se daji najit ruzne časy, hlavně ve spojeni s manualni převodovkou a sam vim, že osobně dokažu zajet značně lepši čas než se daji dohledat v testech. Mimochodem ty časy jsou pravě z německeho testu, kdy měli ty auta na jedne kupě.
Avatar - Dinar
1. 12. 2017 18:05
Re: Nemusíme chodit daleko,
Třeba tady je na 180ti hrubě pod 30s. [odkaz]
Každopádně zrychlení z nuly je při srovnání těchto motorů pro atmosféru to nejpříznivější.
Avatar - Dinar
1. 12. 2017 17:56
Re: To je zas debata
O to mi nešlo, spíš že na příkladu supersportovních extrémů jaksi těžko demonstrovat nefunkčnost downsizingu debatou o 1,0tsi. ;-)
Avatar - Dinar
1. 12. 2017 17:53
Re: To je zas debata
Chápu, že se potřebuješ vymezit, ale speciál postavených a účelem pokoření světového rychlostního rekordu bych se zdráhal označit za osobák. :-!