Šetrnější pohon v praxi: Eko motor Fordu GT žere víc než desetiválec Viperu!
Sportovní Ford GT se v letošním roce konečně vrátil na automobilovou scénu. Již proběhly mezinárodní testovací jízdy a intenzivně se pracuje na doručení prvních kousků novým majitelům.
V souvislosti s tím přichází Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) se zajímavým poznatkem. Ford GT s 3,5litrovým šestiválcem EcoBoost a výkonem 600 koňských sil je sice prezentován jako šetrný k životnímu prostředí, ve srovnání s robustnějším desetiválcem Viperu si zas tak dobře nevede.
Spotřeba spočtena dle zámořského cyklu je uváděna v mílích na galon. Když ji přepočteme do pro nás pochopitelnějších litrů na sto kilometrů, zjistíme, že Ford GT „žere“ 21,4 litrů ve městě, 13 l mimo město a 16,8 l činí kombinovaná spotřeba.
Porovnáme-li tento apetit s nijak nepřiškrceným 8,4litrovým desetiválcem Viperu s výkonem 645 koňských sil, vede si tahle americká ikona o kousíček lépe. Ve městě má normovanou hodnotu 19,6 litrů, mimo město lehce přes 12,4 l a kombinovaná hodnota je totožných 16,8 litru.
Ford GT si nevede dobře ani ve srovnání se svými sourozenci, lépe je na tom model F-150 Raptor a dokonce i dřívější Ford GT z roku 2005 s osmiválcem! V tomto případě ale musíme dodat, že hodnocení EPA se od té doby změnilo. Chtě nechtě budou muset zákazníci v zámoří uhradit i taxu pro auta s vysoko spotřebou (tzv. Gass Guzzler), jež činí něco kolem 60 tisíc českých korun. V kontextu s pořizovací cenou vozu je to ale zanedbatelný příplatek.