Doživotní záruka Opelu dělá potíže. Zatím jen na úřadech
Německý Úřad pro ochranu před nekalou soutěží, zodpovědný za dohled nad reklamními kampaněmi, zahájil řízení s automobilkou Opel. Zatím ji byla udělena pokuta 15 tisíc Euro a Opel musí do pátku 20. srpna podat vysvětlení, které by jej mělo obhájit před obviněním z klamavé reklamy.
Důvodem tohoto obvinění je slovní obrat „doživotní záruka“. Rozpory působí označení doživotní. Materiál je zpočátku zdarma, s přibývajícími kilometry (od 50 tisíc km) ale bude Opel při reklamaci žádat spoluúčast majitele. Záruka je prakticky omezena počtem ujetých kilometrů do 160 tisíc, protože poté Opel hradí jen servisní práce, díly a materiál platí sám zákazník v plné výši.
Záruka se vztahuje na většinu částí auta, včetně motoru, převodovky nebo řízení (netýká se spotřebního materiálu, jako jsou řemeny nebo náplně). Časové omezení pro prvního majitele ale žádné není.
Úřad považuje reklamní slogan za matoucí a přehnaný. Podle jejich názoru se z pohledu zákazníka nejedná o doživotní záruku. Opel oceňuje, že se bude o doživotní záruce odborně diskutovat, avšak úřad zastává předběžné stanovisko, že obsah tohoto pojmu je jednoznačně definován v zákoně. Pokud obě strany nedosáhnou společného stanoviska, zamíří celá věc k zemskému soudu v Darmstadtu.