Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW AT8 – Facelift s minimem inovací

Lukáš Volšický
Diskuze (36)

Decentní facelift Opelu Corsa přinesl jen málo viditelných novinek. Z prostřední výbavě se slabším přeplňovaným tříválcem je zlatou střední cestou, bohatě dostačující pro normální život.

Design, interiér


Když Opel začátkem loňského léta oficiálně odhalil faceliftovanou Corsu, nejvýraznější novinkou se stal modernější styling vycházející z nejnovějšího designového jazyka značky. Nová Corsa se při vylepšování zaměřila hlavně na svěžejší design a elektronickou výbavu, ale spalovací varianty se změnily jen minimálně. Technicky se nejvýznamnější novinky projevují u čistě elektrického modelu Corsa-e.

S nejnovější evolucí elektromobilu jsme se projeli už na prvních jízdách, a teď se nám do rukou konečně dostala i vylepšená spalovací verze. Už v úvodu uvedu, ze konkrétní specifikací je to „zlatá střední cesta“ toho, co si můžete objednat. Kombinuje prostřední balíček výbavy GS se slabší specifikací přeplňovaného benzinového tříválce. Vypadá k světu a až na nějaké nepříjemnosti umí být i řidičsky zábavná.

Nová tvář Opel Vizor

Modernější corsa je charakteristická novou tváří s už tradiční maskou chladiče Opel Vizor. V minulosti se představila také na modelech Crossland, Grandland nebo Astra. Novinkou jsou i přední světlomety s volitelnou neoslňující matrix technikou dálkových světel Intelli-Lux LED se čtrnácti modely místo původních osmi a větším světelným výkonem. Standardně je najdete pouze ve vrcholném paketu výbavy Ultimate.

V kabině se po faceliftu objevuje nový volant, přepracovaný volič automatické převodovky nebo nové čalounění. Přístrojový štít je po modernizaci plně digitální a vylepšením prošla také multimédia. Nově mají desetipalcovou obrazovku a zakládají na platformě Qualcomm Snapdragon Cockpit. V reálném světě pak mají rychlejší odezvu a novější grafiku.

Video se připravuje ...

Sportovní výbava GS

Inovovanou corsu jsme si poprvé vyzkoušeli v plnohodnotném redakčním testu v prostřední výbavě GS. Standardní výbavu rozšiřuje o prvky, jako jsou 130stupňová zadní parkovací kamera, přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, hlídání slepých úhlů, středová konzole s dvěma držáky nápojů, loketní opěrka nebo LED zadní světla.

Opel navíc k prostřední výbavě GS přistupuje jako ke sportovně stylizovanému paketu. Standardem Corsy GS tak jsou sportovní přední sedadla s větším bočním vedením, sportovní pedály z lehkých slitin pro motorizaci s automatickou převodovkou, sportovní nárazníky vpředu a vzadu, kontrastní černá střecha v odstínu Karbon Black nebo leskle černá spodní mřížka předního nárazníku.

Základní výbavu našeho paketu pak obohacují pouze čtyři příplatkové prvky – sada Komfort GS s vyhřívanými předními sedadly a volantem za 15.000 Kč, automatická klimatizace za 10.000 Kč a kontrastní 17“ kola Diamond Cut za 11.000 Kč. Červená metalíza Kardio je za dalších 13.000 Kč. Kdybyste pak zatoužili i po Matrix LED světlometech, za paket Tech GS si připlatíte 25.000 Kč. Naše auto jimi však nedisponuje.

Opel Corsa 1.2 Turbo (74 kW) Opel Corsa 1.2 Turbo (74 kW)

Ideální praktičnost do města

Corsa je praktickým malým autem pro život ve městech, ale ani v prostřední výbavě GS nemá továrně integrovanou navigaci, která by se vám v těchto podmínkách mohla hodit. Standardně je k dispozici až ve vrcholném paketu výbavu Ultimate. Pokud však budete jezdit zejména na vám známých trasách, nemáte moc důvodů ji potřebovat.

V GS se běžně budete muset spolehnout na konektivitu mobilních služeb Apple CarPlay nebo Android Auto a zrcadlení aplikací třetích stran. Pokud byste navigaci opravdu chtěli, budete muset sáhnout po opravdu drahém paketu Sada Infotainment GS za 47.000 Kč. Absence integrované navigace a její drahý příplatek je bohužel jedním z největších negativ modelu.

Na přední sedadla se pak pohodlně usadí i osoby většího a robustnějšího vzrůstu, zatímco zadní sedadla jsou vyhrazena zejména dětem, jak už tomu u malých hatchbacků bývá. Standardně corsa disponuje zavazadlovým prostorem se základním objemem 309 litrů. Sklopením zadních sedadel dosáhnete maximálních 1081 litrů.

Motor, jízdní vlastnosti


Dokonce i faceliftovaný Opel Corsa je v úplném základu vybaven atmosférickým 1,2litrovým benzinovým tříválcem, dostupným pouze s pětistupňovou manuální převodovkou a nejnižší výbavou Edition. Sportovnější výbava GS disponuje pouze přeplňovanými dvanáctistovkami, které jsou v závislosti na konkrétní specifikaci k dispozici s šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

Testovaná corsa je vybavena turbodmychadlem přeplňovaným 1,2litrovým zážehovým tříválcem. Standardní převodovkou je šestistupňový manuál, ale nám se dostala do rukou s volitelným osmistupňovým automatem. Nepřekvapivě pak je corsa vybavena výhradně pohonem předních kol. Na koncernové platformě EMP1 od Stellantisu je sourozencem francouzského Peugeotu 208. Největší technickou novinkou přeplňovaných tříválců pak je 48voltový mild-hybridní systém.

100 koní stačí, když turbo tlačí

Dynamiku corsy se slabším přeplňovaným tříválcem až dokonale vystihuje lidová automobilová říkanka. I když si corsu můžete koupit s ještě silnější jednotkou o 96 kW (130 koních), i méně výkonná specifikace o 74 kW (100 koních) dělá z corsy řidičsky příjemný, a dokonce i zábavný malý hatchback. Maximální točivý moment přitom dosahuje 205 Nm, je o 25 Nm nižší než u výkonnější verze.

Akcelerace z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a maximální rychlost 192 km/h sice nepůsobí příliš oslnivě, ale v reálném provozu je pocitově překvapivě dynamická. V nízkých otáčkách nemá moc elánu, ale díky nejsilnějšímu střednímu pásmu od 1750 otáček za minutu při razantnějším šlapání na plyn nabere druhý dech a umí uhánět i levým dálničním pruhem. Během kratičkého výletu na německých dálnicích jsem z corsou jel až tachometrových 193 km/h, dalšímu zrychlování však zamezil houstnoucí provoz.

Věřím, že jen minimum zákazníků bude s novou corsou jezdit sportovně a dynamicky, ale přesednutí z dnešních velkých SUV do malého hatchbacku mi okamžitě vykouzlilo úsměv na tváři. Malá lehoučká corsa se všemi koly téměř v rozích se na klikatých okreskách chová jako motokára. S malými rozměry si navíc můžete hrát s jízdní stopou jen ve vašem pruhu, aniž byste představovali nebezpečí pro okolní řidiče.

Opel Corsa 1.2 Turbo (74 kW) Opel Corsa 1.2 Turbo (74 kW)

Nejvíce si ji užijete na silnicích s kvalitním asfaltem. Na „velkých“ sedmnáctipalcových kolech s nízkoprofilovou pneumatikou totiž corsa není příliš pohodlná a na výmolech a rozbitém asfaltu občas působí, jako by ani neměla odpružení. Je jednoduše tvrdá, a když vyjedete na zvlněný asfalt plný nástrah, bude se na něm natřásat a mít tendence odskakovat.

Z čistě praktického hlediska pak corsa se slabším přeplňovaným tříválcem jezdí za reálných 6 litrů na 100 kilometrů v kombinovaném režimu WLTP a při vyšším zatížení na dálnicích si řekne o další dva litry navíc. Automobilka oficiálně uvádí kombinovanou spotřebu 5,5 litru na 100 kilometrů, takže se skutečný výsledek příliš neliší.

Vážně má hydrodynamický měnič?

Největší nepříjemnost testované corsy jsem si nechal až na konec testu. Během celého týdne jsem proklínal osmistupňovou automatickou převodovku Aisin, kterou má koncern Stellantis v modelech různých značek a oficiálně se jmenuje EAT8. Technicky sice zakládá na starém dobrém hydrodynamickém měniči, ale bohužel nemá ideální nastavení. Chybí mu typická jemnost hydrodynamických měničů. Pocitově se chová spíše jako dvouspojková převodovka.

Automatická převodovka v corse s přeplňovaným tříválcem bohužel občas cuká při rozjezdech, což má na svědomí ostrá „přemosťovací“ spojka hydrodynamického měniče. Dokonalá není ani při jízdě, protože chvílemi řadí hladce, jindy až moc natvrdo. Naštěstí u této konkrétní motorizace můžete sáhnout i po šestistupňovém manuálu. Ten sice znamená práci se spojkou ve městech, zato dosáhnete plynulejších rozjezdů i zastavení.

Závěr


Nový faceliftovaný Opel Corsa přináší minimum velkých novinek. Největší inovací je pochopitelně modernější design a pro spalovací motorizace nový 48voltový mild-hybrid. I nadále je corsa rozumným každodenním parťákem pro život ve městech a s přeplňovanými motorizacemi se nemusíte bát ani výletů na dálnice. K tomu bohatě postačí i slabších 100 koní, se silnějším srdcem o 130 koních pak bude corsa nepochybně ještě svižnější.

Dvojici hlavních negativ, bohužel výrazných, si aktualizovaná corsa převzala z „předfaceliftového“ modelu – méně komfortní podvozek na nekvalitních silnicích a nepříjemně naladěnou osmistupňovou automatickou převodovku. Osobně bych v tomto případě sáhl raději po manuálu. Testovaná slabší přeplňovaná motorizace ve spojení s prostřední výbavou GS je ideálním kompromisem za cenu, která ještě dává rozumný smysl. Budete se však muset spokojit s absencí navigace, nebo si za ni draze připlatit.

Nejlevnější verze modelu 399.990 Kč (Edition, 1.2, 55 kW)
Základ s testovaným motorem 479.990 Kč (Edition, 1.2 Turbo AT8, 74 kW)
Testovaný vůz bez příplatků  499.990 Kč (GS, 1.2 Turbo AT8, 74 kW)
Testovaný vůz s výbavou 548.990 Kč (GS, 1.2 Turbo AT8, 74 kW)

Plusy

  • Slušná dynamika slabšího motoru
  • Přijatelná spotřeba paliva
  • Agilní jízdní vlastnosti
  • Praktičnost pro život ve městech

Minusy

  • Horší automatická převodovka
  • Málo komfortní na nekvalitních silnicích
  • Navigace za drahý příplatek
Zobrazit celý článek
Lukáš Volšický
Diskuze (36)

Doporučujeme

Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW AT8
Cena základní sestavy 499 990 Kč
Výbava základní sestavy asistent rozjezdu do kopce, rozpoznávání dopravních značek, senzor únavy řidiče, automatické přepínání světel s detekcí tunelu, LED denní svícení, dešťový senzor, automatická dálková světla, digitální tuner DAB, bluetooth handsfree, ovládání audia na volantu, dělená zadní sedadla 60/40, výškově a podélně nastavitelný volant, pádla řazení pod volantem, 130stupňová zadní parkovací kamera, přední a zadní parkovací senzory, hlídání slepého úhlu, sportovní přední sedadla, loketní opěrka, sportovní pedály z lehkých slitin, volant potažený kůží, sportovní podvozek, sportovní přední a zadní nárazníky a další Kč
Cena testované sestavy 548 990 Kč
Výbava testované sestavy červená metalíza Kardio (+13.000 Kč), látkové čalounění Banda – černé s bílými pruhy, Sada Komfort GS (+15.000 Kč), automatická klimatizace (+10.000 Kč), 17“ dvoubarevné ráfky Diamond Cut (+11.000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.9 / 5.7
Emise CO2: 128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 309 / 1081
Objem nádrže (l): 44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1203 / 0
Rozměr pneu: 205/45 R17
Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW  AT8
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4061
b) šířka (mm): 1960
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2538
e) rozchod vpředu (mm): 1501
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 885 / 1115
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1385
l) šířka vzadu (mm): 1345
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 435
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Jaros 00071
12. 4. 2024 18:16
Re: Corsa
No doprodej skladovek ještě je ..
Avatar - Ja Prvni 123
11. 4. 2024 20:57
Re: Re: Corsa
Ty ho mas v aute?

Ten automat.

Presnetomu se zdraham uverit. Proc by Aisin udelal najednou, po tech letech, mizernou prevodovku?
Avatar - Ja Prvni 123
11. 4. 2024 20:55
Re: VIZOR
Cinska mrcha.
Z ceho jses tak nadsenej?
Avatar - twistedTSD
8. 4. 2024 14:16
Re: 8 na sto?
Hmotnost má při jízdě konstantní rychlostí minimální vliv a HDM ve 130 km/h stejně tak.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2024 13:37
Re: VIZOR
pod Dong patří i ten Joyear a i kusovkama to začíná....jak se to dostane víc do povědomí lidí a bude to mít víc prodejců a servisů, čísla půjdou nahoru