17.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Drsnější než Le Mans? Tenhle chlapík jel 24 hodin. Sám a na motokáře!

 

Čtyřiadvacet hodin na motokáře není žádná slast, zvlášť když na tomto vozidle bez odpružení jedete po běžných silnicích.

Čtyřiadvacetihodinové závody patří mezi ty nejdrsnější motoristické souboje na světě, během jednoho dne a noci do detailu prověří techniku i samotné jezdce. Japonec Daichi Nakamigawa však na sebe upletl ještě náročnější bič, 24 hodin se rozhodl jet na motokáře. A to ne na závodním okruhu, ale v běžném provozu!

„Jednoho dne jsem se rozhodl, že pojedu 500 kilometrů z Tokia do Kjóta na 50cc motokáře a pojmu to jako čtyřiadvacetihodinový vytrvalostní závod,“ říká ke své jízdě sám Nakamigawa. Ten je velký fanoušek vytrvalostních závodů, a proto si takovou jízdu chtěl vyzkoušet i sám. „Vždycky jsem obdivoval závody na Nürburgringu nebo v Le Mans, ale nikdy je nezažil. A to jsem chtěl změnit,“ vysvětluje své odhodlání.

Jízda přitom neprobíhala přesně podle plánů. Nakamigawa chtěl odstartovat v 15:00, jak tomu bývá v Le Mans, jenže špatné počasí start odložilo o tři hodiny. Následující hodiny se navíc ukázaly jako peklo. Kvůli chybějícímu odpružení Nakamigawa podle svých slov ještě dlouho cítil všechny hrboly, které přejel. „Pokaždé, když jsem přejel tramvajové koleje, se moje motokára málem rozpadla,“ doplňuje k jízdě. Maličký motor pak znamenal, že motokára nejela zas tak rychle.

Na vytrvalostních závodech se dnes jezdci kvůli bezpečnosti střídají, aby nebyli příliš unavení. Nakamigawa ale vyrazil sám, a tak únavu musel řešit zastavením. „Řídil jsem až do úsvitu, než se ke mně přiblížila Shizuoka. Obloha se začala protrhávat, déšť slábnout, oblek schnout... Dokonce i doprava nebyla tak silná, ale začalo to být celé trochu monotónní. Musel jsem si dát trochu oraz, tak jsem na 10 minut zastavil v Hamamatsu, ale pak pokračoval,“ popisuje svoje zážitky z nočního přejezdu Nakamigawa.

V posledních hodinách už se ale Nakamigawa rozhodl nezastavovat. „A pak tady konečně bylo Kjóto. Už jsem ani neodpočíval, jen jel, jel a jel... až do 18:00. Úmorné, ale bylo to tam! I když jsem na to celé byl sám, připadal jsem si jako na bedně... Zvládl jsem to,“ říká šťastný jezdec.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 

Štítky Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 





 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Včera

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus! Všichni se snaží a málokdo vyhrává

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus!…

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…