Dutch TT 2017: V kvalifikaci Moto2 těžce havaroval Lorenzo Baldassarri

 

Kvalifikace na osmý závod letošní sezóny MS silničních motorek ovládli v jednotlivých třídách Johann Zarco (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Jorge Martín (Moto3). Nebylo to však vše...

Nizozemská Tourist Trophy, oficiálně v angličtině Dutch TT, byla až do roku 2015 tradičně o den posunuta, tréninky začínaly ve čtvrtek, po pátečních kvalifikacích následovaly v sobotu závody. Od loňska se jede toto klasické klání podle formátu jiných, i když s přehozeným nedělním programem, závod MotoGP následuje jako druhý po nejslabším Moto3. V kalendáři mistrovství světa nechyběl podnik od roku 1949 ani jednou a první ročník se jel už v sezóně 1925, i když nikoli na Circuit van Drenthe. Jeho konání přerušila pouze druhá světová válka. Název „Velká cena Nizozemska“ navíc nikdy nenesl.

Okruh, dnes pojmenovaný TT Circuit Assen a přezdívaný „Katedrála rychlosti“, zaznamenal samozřejmě několik změn, původně se jezdilo na 16,5 km dlouhé trati po veřejných silnicích, od roku 1955 fungovala nová o délce 7,7 km, ta se poslední přestavby dočkala před jedenácti lety. Tehdy byla zkrácena o postartovní sekci z 6,1 na 4,5 km a zmizely typické klopené zatáčky. V zemi tulipánů jsme celkem zvyklí na rozmary počasí a deště není ušetřen ani letošní ročník, pršet začalo v sobotu ráno.

MotoGP

Cal Crutchlow zůstává pro rok 2018 v týmu Lucia Cecchinella, nicméně podepsal smlouvu přímo s Honda Racing Corporation. Po zraněních se vrátili Álex Rins (Suzuki) a Bradley Smith (KTM). Prvnímu pátečnímu tréninku vládl Danilo Petrucci (Pramac Ducati), i když jej pro poruchu stroje nedokončil. Z motocyklu Andrey Doviziosa, vítěze předchozích dvou závodů, hned na začátku vytekl olej, takže musel být přerušen, aby se mohla trať vyčistit. Spadl Jonas Folger (Tech 3 Yamaha), musel dokonce navštívit lékaře, ale naštěstí je v pořádku, i když ho setkání s povrchem assenské dráhy hodně bolelo. Odpoledne se do čela posunul Maverick Viñales (Yamaha). Dnes před obědem se v mokrých podmínkách radoval Scott Redding (Pramac), jezdci nicméně vylepšit své časy logicky nemohli.

Čtvrtý půlhodinový trénink, ten následuje po kvalifikaci Moto3, patřil Johannu Zarcovi (Tech 3 Yamaha, 1:44,9 min). Během něj začalo opět pršet. Kvalifikace MotoGP má jiný formát než méně prestižní kubatury. Z první čtvrthodinové části postupují do druhé patnáctiminutovky dva nejrychlejší k desítce, která byla nejúspěšnější právě v oněch úvodních třech trénincích. Ta nejprve odpočívá. Z Q1 šli dál Scott Redding a Sam Lowes (Aprilia). Ten snad konečně umlčel kritiky, kteří mu vytýkali, že je příliš pomalý, letos získal v závodech zatím pouhopouhé dva body. Na konci měl nepříjemný pád Pol Espargaró (KTM).

Ve druhé části, která rozhoduje o postavení na roštu na předních příčkách, konkrétně v prvních čtyřech řadách, se ke konci odehrála dramatická přetahovaná mezi Danilem Petruccim, Marcem Márquezem (Repsol Honda) a Johannem Zarcem (Tech 3 Yamaha). Nakonec se radoval Francouz, nováček této kubatury a dvojnásobný mistr světa Moto2 (1:46,1 min). Smůlu měl Andrea Dovizioso (Ducati), který upadl, totéž se povedlo Reddingovi (položil i náhradní motorku), Samu Lowesovi se zase z jeho aprilie zakouřilo. Do první řady se zítra postaví dva motocykly nezávislých týmů!

Dutch TT MotoGP 2017 – Kvalifikace (Top 10)
1.Johann ZarcoYamahaMonster Yamaha Tech 31:46,141 min
2.Marc MárquezHondaRepsol Honda Team1:46,206 min
3.Danilo PetrucciDucatiOcto Ramac Racing1:46,526 min
4.Valentino RossiYamahaMovistar Yamaha MotoGP1:46,705 min
5.Scott ReddingDucatiOcto Ramac Racing1:47,574 min
6.Jonas FolgerYamahaMonster Yamaha Tech 31:47,663 min
7.Álvaro BautistaDucatiPull&Bear Aspar Team1:47,812 min
8.Cal CrutchlowHondaLCR Honda1:48,042 min
9.Andrea DoviziosoDucatiDucati Team1:48,079 min
10.Sam LowesApriliaAprilia Racing Team Gresini1:48,128 min
18.Karel AbrahamDucatiPull&Bear Aspar Team1:47,947 min

Moto2

Francesco Bagnaia, který letos několikrát překvapil dobrými výsledky, má jisté místo ve stáji Valentina Rossiho i v roce 2018. První pátečnímu nizozemskému tréninku čtyřdobých šestistovek dominoval Thomas Lüthi (Interwetten), nejrychlejším mužem toho druhého se stal Franco Morbidelli (Marc VDS). Třetí v dešti, který měl stejného vítěze, přinesl několik nepříjemných pádů. Augusto Fernández se potkal s Isaacem Viñalesem, letos hodně polámaný Iker Lecuona se nevyhnul návštěvě lékařů, nejhůře však dopadl Xavi Vierge se zlomeným palcem, musí do Barcelony na operaci a ve zbytku závodního víkendu se už neobjeví.

Kvalifikace třídy Moto2 sobotní program vždy zakončuje, trvá 45 minut. O něco se opozdila, bylo nutné vyčistit trať od oleje z aprilie Sama Lowese (MotoGP). Testua Nagashima lovil svůj kalex z kačírku. „Pecco“ Bagnaia přistál na trávě, ovšem po dramatu, kdy jej stroj po smyku vykopl tak, že na něm udělal roznožku a k asfaltu mířila nejdříve jeho hlava... Odešel ale po svých. V trávě skončil i Sandro Cortese. Po drsném highisderu Lorenza Baldassarriho byla však kvalifikace zastavena rudou vlajkou, do konce zbývalo půl hodiny. Tady už bylo sanitky i asistenčních vozidel třeba, Lorenzo dopadl na zem z výšky a ještě hodnou chvíli se kutálel. Zůstal ale při vědomí. Stabilizovaný putoval do nemocnice v Groningenu 34 kilometrů severně od okruhu a absolvoval CT vyšetření.

Jenže cirkus musel jet dál a po pětadvaceti minutách přerušení se tak skutečně stalo. Prvním, kdo se octl na zemi po restartu, byl Jorge Navarro. Přitom už byl asfalt prakticky suchý, o čemž svědčily i časy. Mladší z bratrů Márquezů se dostal na dostřel 1:38,9 min. Pak jej překonal „Taka“ Nakagami o dvě desetinky. Padalo se dále (Tarran Mackenzie, vítěz z Mugella Mattia Pasini, Iker Lecuona, Álex Márquez). Na špici se objevil Franco Morbidelli, zlepšil se na 1:38,4 min a nikdo už na jeho výkon odpověď nenašel. V první řadě jej doplní Nakagami a Lüthi, pátým časem překvapil Fabio Quartararo.

Dutch TT Moto2 2017 – Kvalifikace (Top 10)
1.Franco MorbidelliKalexEG 0,0 Marc VDS1:38,438 min
2.Takaaki NakagamiKalexIdemitsu Honda Team Asia1:38,569 min
3.Thomas LüthiKalexCarXpert Interwetten1:38,583 min
4.Miguel OliveiraKTMRed Bull KTM Ajo1:38,615 min
5.Fabio QuartararoKalexPons HP401:38,896 min
6.Xavier SiméonKalexTosca Racing Scuderia Moto21:38,931 min
7.Mattia PasiniKalexItaltrans Racing Team1:38,934 min
8.Álex MárquezKalexEG 0,0 Marc VDS1:38,938 min
9.Marcel SchrötterSuterDynavolt Intact GP1:38,965 min
10.Axel PonsKalexRW Racing GP1:39,136 min

Moto3

Arón Canet prodloužil smlouvu s týmem Estrella Galicia 0,0 (Marc VDS) i pro příští sezónu. Závodní víkend v Assenu zahájil nejlépe Philipp Öttl (KTM Schedl GP Racing), v pátek odpoledne se do čela probojoval Jorge Martín (Honda Gresini). V dnešním mokrém tréninku plném pádů (bylo jich celkem šestnáct!) uspěl domácí Bo Bendsneyder (Red Bull KTM Ajo).

Čtyřicetiminutová bitva o nejrychlejší čas v nejslabší třídě čtyřdobých dvěstěpadesátek začal havárií Gabriel Rodrigo a záhy jej napodobili Fabio di Giannantonio, Marcos Ramírez i mladíček Patrik Pulkkinen, který dokonce zpočátku vévodil výsledkové listině, ale to se časy pohybovaly ještě nad dvěma minutami. Na zemi jej následoval vedoucí jezdec průběžné klasifikace Joan Mir, znovu (a dvakrát!) Rodrigo, který už si letos polámal klíční kost, Jules Danilo, Juanfran Guevara, Kaito Toba a rovněž dvakrát Niccolò Antonelli, John McPhee měl více štěstí, svůj výlet mimo trať ustál.

Bo Bendsneyder byl prvním, který pokořil hranici 1:59 min, přestalo totiž pršet a nakonec vysvitlo dokonce slunce. Jorge Martín jej těsně před koncem překonal o čtyři desetiny (1:58,4 min), Bo odpověděl, ale v posledním rychlém kole Španěl stlačil svůj čas o dalších osm desetin a vybojoval šestou letošní pole position. Ještě nikdy však nevyhrál. Třetí Nicolò Bulega sice asi udělal radost šéfovi Rossimu, ale už ztrácel 1,7 s... Na první řadu to však stačilo.

Dutch TT Moto3 2017 – Kvalifikace (Top 10)
1.Jorge MartínHondaDel Conca Gresini Moto31:57,595 min
2.Bo BendsneyderKTMRed Bull KTM Ajo1:58,424 min
3.Nicolò BulegaKTMSky Racing Team VR461:59,308 min
4.Nakarin AtiratphuvapatHondaHonda Team Asia2:00,056 min
5.Marco BezzecchiMahindraCIP2:00,189 min
6.Arón CanetHondaEstrella Galicia 0,02:00,560 min
7.Joan MirHondaLeopard Racing2:00,673 min
8.Tony ArbolinoHondaSIC58 Squadra Corse2:00,713 min
9.Manuel PaglianiMahindraCIP2:00,826 min
10.Tatsuki SuzukiHondaSIC58 Squadra Corse2:00,926 min
13.Jakub KornfeilPeugeotPeugeot MC Saxoprint2:01,092 min

Foto: Václav Duška jr., Rob Gray

Spolupracujeme s TipCars.com
Privatizační zločiny nemají být promlčeny, navrhují komunisté. Babiš souhlasí Privatizační zločiny nemají být promlčeny, navrhují komunisté. Babiš souhlasí

Komunisté oživili návrh na zavedení nepromlčitelnosti…

Do Prahy se sjíždí světová parkurová elita Do Prahy se sjíždí světová parkurová elita

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague…

Glosa Martina Čabana: Babišovo zrcátko Glosa Martina Čabana: Babišovo zrcátko

Byl to už před lety Václav Klaus, kdo chytře zformuloval…

Antisemitismus je na vzestupu, ukázal evropský průzkum. Víc než třetina Židů zvažuje emigraci Antisemitismus je na vzestupu, ukázal evropský průzkum. Víc než třetina Židů zvažuje emigraci

Devět z deseti židovských respondentů rozsáhlého průzkumu…

 
Zdroj: MotoGP.com, BT Sport

Štítky Motorky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen

Volkswagen se chystá vzít útokem okruh Nürburgring. Cíl…

 





 
Toyota GT86 – Pořád baví

TEST: Toyota GT86 – Pořád baví

Dnes 12:52

Je tu stále a stále k ní vzhlížejí ti, kteří sami sebe označují za petrolheady a řidičské nadšence. Vrásky z věku jí vyhlazují facelifty, ale jak po letech působí svým jízdním dojmem?




Blesk.cz

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu: Odškodné až stovky tisíc!

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu:…

Devět pacientů, u nichž v minulých dnech po operaci v soukromé Nemocnici Frýdlant došlo k otravě krve, by mělo…

Vyčerpaný Gott na Slovensku: Přiletěl vrtulníkem, nikoho k sobě nepustil!

Vyčerpaný Gott na Slovensku: Přiletěl vrtulníkem,…

Jen co Karel Gott (79) překonal nedávné onemocnění, už zase koncertuje. Po dlouhých 35 letech vystoupil ve…

 

iSport.cz

Famózní Salah, skvělá obrana a pomoc Chelsea. Liverpool vede Premier League

Famózní Salah, skvělá obrana a pomoc Chelsea.…

Kdo tuhle mašinu zastaví!? Liverpool si podmaňuje jednu z nejprestižnějších soutěží světa. Ani v jednom z 16…

Tohle jsou nové Vítkovice? Naštvaní diváci po pádu v tabulce protestovali

Tohle jsou nové Vítkovice? Naštvaní diváci po pádu v…

Vyjádřili svou nespokojenost. Kotel vítkovických fanoušků během 26. kola Tipsport extraligy s Litvínovem (0:3)…

 

Reflex.cz

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich miliony, vymahači mají vliv ve všech politických stranách

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich…

Češi si nechali ukrást spravedlnost. Analytik Daniel Hůle dlouhodobě upozorňuje na bobtnající problém exekucí.…

V Evropě narůstá antisemitismus. Devět z deseti Židů se podle průzkumu v EU necítí bezpečně

V Evropě narůstá antisemitismus. Devět z deseti Židů…

Devět z deseti židovských respondentů rozsáhlého průzkumu letos uvedlo, že v jejich zemi v posledních pěti…