Elektrický Opel RAK e: 100 km za 1 euro? (video)

Elektrický Opel RAK e: 100 km za 1 euro? (video)

 
 

Malý a levný koncept elektromobilu má dojezd 100 kilometrů a váží jen 380 kg.

Opel na autosalonu ve Frankfurtu mimo jiné představuje koncept městského elektromobilu, nazvaného RAK e. Vedení automobilky při jeho premiéře naznačilo, že by se RAK e mohl v budoucnu sériově vyrábět. Prozatím bude Opel sledovat reakce návštěvníků autosalonu a čtenářů v médiích.

Cílem Opelu je vyvinout elektromobily, které si bude moci pořídit díky nízké ceně takřka kdokoliv. Studie RAK e cílí především na mladé řidiče, a to nejen svým netradičním vzhledem, ale také nízkými provozními náklady. Provoz tohoto automobilu má být podle Opelu extrémně levný, ujetí 100 km stát pouhé 1 euro.

Použitý elektromotor v trvalém provozu poskytuje 10,5 kW, maximální výkon je 36,5 kW. Kapacita baterií 5 kWh umožňuje ujet autu na jedno dobití asi 100 km, což podle automobilky odpovídá spotřebě zhruba 0,6 litru benzínu na 100 km. Nabití akumulátoru trvá tři hodiny.

Při ujetí více než 10 tisíc kilometrů ročně činí roční spotřeba energie asi 525 kWh, tolik energie je možné podle německé automobilky získat pomocí 500wattových solárních panelů, které se rozkládají na ploše velké 5 m2.

Opel RAK e zrychlí z 0-100 km/h za méně než 13 s, maximální rychlost je 120 km/h. Automobil je určen především pro jízdu ve městě, proto je poloměr otáčení 5,5 metru.

Elektromobil váží 380 km, což je asi třetinová hmotnost ve srovnání se současnými malými auty. Na délku RAK e měří zhruba 3 metry, na výšku 119 cm. Rozchod zadních kol činí pouhých 60 cm.

Design karoserie, jejíž základ tvoří ocelový prostorový rám, byl inspirován Opelem Ampera. Pod jejím povrchem se nacházejí konvenční, recyklovatelné syntetické materiály, což přispívá k nízké hmotnosti a snížení ceny auta.

Dvoumístný interiér má nabízet dostatek prostoru a skvělý výhled ven. Pedály a volant je možné nastavit podle přání řidiče. Informační displej mimo jiné zobrazuje informace o aktuálním stavu dobití baterií a vzdálenosti od nejbližší nabíjecí stanice.

Opel RAK e má mladé zákazníky oslovit bohatou nabídkou barevných kombinací. Mladé zákazníky ve vybraných státech by zaujal i tím, že by jeho maximální rychlost mohla být omezena na 45 km/h. Díky tomu by s elektrickým Opelem mohli v některých zemích řídit i 16letí řidiči.

Název RAK e odkazuje na RAK 2 z roku 1928, které bylo postaveno Adamem Opelem, vnukem zakladatele automobilky Opel, a které díky raketovému pohonu jelo až rychlostí 228 km/h. Písmeno „e“ v názvu zdůrazňuje vedle elektrického pohonu také fakt, že studie je experimentálním vozem.

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…