Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický SAIC Maxus EV80 vychází z britského LDV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Značka Maxus, patřící pod křídla čínského koncernu SAIC Motor, byla vytvořena na základech britského výrobce lehkých užitkových vozidel LDV a v její nabídce figuruje i elektromobil EV80.

Čínský koncern SAIC Motor pracuje na svém vstupu na evropský trh prostřednictvím několika značek, z nichž jednou je i Maxus, specializující se na lehká užitková vozidla. Maxus jako samostatná značka byl založen v roce 2011, ale jedná se vlastně pokračování vývoje posledního modelu britské značky LDV, kterou čínská firma získala od ruské automobilky GAZ.

Maxus, který na vybraných trzích i nadále figuruje pod britskou značku LDV, ve spolupráci s německou leasingovou společností Maske Fleet zahájil svůj vstup na evropské trhy již v roce 2018, ale na plno na ně má vstoupit během letošního roku.

První elektrické dodávky Maxus EV80 zamířily k dopravcům v Německu a Rakousku v loňském roce a v jejich službách mají být důkladně prověřeny jejich schopnosti před oficiálním vstupem na další evropské trhy. Během letošního roku chce Maxus rozšířit svou působnost na Benelux, Norsko, Švédsko, Dánsko, Itálii, Francii a Španělsko.

Maxus EV80 představuje přímou evoluci původního LDV Maxus, vyvíjeného ve spolupráci mezi LDV s Daewoo Motors a představeného v roce 2004. Tehdy se jednalo o řadu lehkých užitkových vozidel s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 2,5 l.

Model EV80, který míří do Evropy pod značkou Maxus, využívá karoserii svého předchůdce s rozvorem náprav 3850 mm, celkovou délkou 5700 mm, šířkou 1998 mm a výškou 2345 mm nebo 2552 mm. Dodávka s třímístným interiérem má podle aktuálních informací disponovat nákladovým prostorem o délce 3150 mm, šířce 1800 mm a výšce 1735 mm nebo 1940 mm.

Maxus uvádí maximální užitečné zatížení 955 kg a zmiňuje, že vedle dodávkového provedení nabídne i podvozek s kabinou, který bude vhodný k montáži účelové nástavby. Vedle čistě užitkových provedení mohou být k dispozici i provedení pro dopravu osob a to i speciálně upravená pro osoby na invalidních vozících.

Elektrický pohonný systém evropského provedení EV80, k němuž nejsou prozatím k dispozici bližší specifikace, má umožňovat dojezd na jedno nabití kolem 200 km a informace o možnosti dobíjení baterií během dvou hodin na plnou kapacitu.

Maxus EV80, který v současnosti koncern SAIC Motor prezentuje pro čínský trh být vybaven elektromotorem o výkonu 100 kW a točivém momentu 320 N.m, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 60 nebo 75 kWh. Tyto baterie mají zajistit dojezd 300 km nebo až 370 km na jedno nabití a jejich dobíjení na plnou kapacitu má trvat dvě až dvě a půl hodiny.

Pro čínský trh je Maxus EV80 nabízen v čistě užitkovém provedení s rozvorem 3850 mm nebo 3100 mm, u nějž je pak celková délka 4950 mm. V nabídce figuruje i osobní provedení s patnácti sedadly, které má celkovou délku 6005 mm na delším z dvojice uváděných rozvorů náprav.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme